Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
De Morgen

Reclame op maat? Dat schaadt

11/04/2019 - 11:46
"Telenet begint half november met televisiereclame op maat. Maar de Privacycommissie stelt zich vragen en gaat op de rem staan nog voor de eerste gerichte reclamespot is uitgezonden."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Reclame op maat? Dat schaadt (11/04/2019 - De Morgen)

Telenet begint half november met televisiereclame op maat. Maar de Privacycommissie stelt zich vragen en gaat op de rem staan nog voor de eerste gerichte reclamespot is uitgezonden. [naar artikel]


2. ‘Alcoholmisbruik schaadt de gezondheid’: reclame voor alcohol krijgt nieuwe educatieve boodschap, maar sector zet minister buitenspel (26/02/2024 - Het Laatste Nieuws)

Reclame voor alcohol krijgt een nieuwe educatieve boodschap. In plaats van “ons vakmanschap drink je met verstand” zullen commerciële boodschappen voor alcoholhoudende dranken voortaan gepaard gaan met de waarschuwing “alcoholmisbruik schaadt de gezondheid”. Dat kondigt de sector vandaag aan, maar ‘Het Belang van Limburg’ schrijft dat volgens federaal minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke nog niets beslist is. [naar artikel]


3. Had je vroeger maat 40 en nu opeens maat 38? Diëtist legt uit hoe dat komt (02/05/2023 - Het Laatste Nieuws)

Hoewel volgens onderzoek steeds meer Belgen kampen met overgewicht, blijft onze kledingmaat al jaren dezelfde. Magie? Nee, gewoon een slimme marketingtruc, genaamd vanity sizing. “Het boost je zelfvertrouwen in het pashokje, maar op lange termijn creëert het een gezondheidsprobleem”, waarschuwt diëtiste Sanne Mouha. [naar artikel]


4. #Reclame, #advertentie, #publiciteit of #gesponsord: zo moeten influencers verduidelijken dat ze reclame maken (26/04/2022 - Het Belang van Limburg)

Staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open Vld) en het Communicatie Centrum komen met concrete richtlijnen voor influencers om te verduidelijken dat ze reclame maken. [naar artikel]


5. Hoe onderwijs op maat van het kind onderwijs onder de maat is geworden (03/09/2018 - De Morgen)

Wim Van den Broeck is professor onderwijs- en ontwikkelingspsychologie aan de Vrije Universiteit Brussel. [naar artikel]


6. Lanakense reuzin Teursel krijgt beha op maat, geproduceerd door Vandevelde: “Wie de maat raadt, wint een lingeriesetje” (01/09/2023 - Het Belang van Limburg)

De Lanakense reuzen Wuim en Teursel vieren hun zeventigste huwelijksverjaardag en dat wordt gevierd met een nieuwe outfit. Voor de gelegenheid krijgt Teursel ook een beha op maat. “Wie de juiste maat, omtrek en cup kan raden, maakt kans op een mooi lingeriesetje van Prima Donna of Marie Jo”, zegt Marleen Christoffels van Christoffels Lingerie, die de reuzin de maat nam. [naar artikel]


7. Telenet begint met tv-reclame op maat (13/09/2016 - De Tijd)

01:00 Binnenkort krijgen niet alle Telenet-klanten nog dezelfde reclameblokken te zien als ze tv-kijken. De distributeur begint in november met een test voor gerichte reclame, afgestemd op het profiel van d... [naar artikel]


8. Zo gaat Telenet u reclame op maat aanbieden... en uw kijkgedrag in de gaten houden (14/09/2016 - Gazet van Antwerpen)

Vanaf midden november wil Telenet met ‘gerichte reclame’ starten, gebaseerd op uw persoonlijk kijkgedrag. Tenzij u daar expliciet geen toestemming voor geeft. “Inbreuk op de privacy”, reageert staatssecretaris voor Privacy Philippe De Backer (Open Vld), daarin gesteund door de Privacycommissie. [naar artikel]


9. "Privacy is belangrijker dan reclame op maat" (26/10/2016 - De Redactie)

Staatssecretaris voor Privacy Philippe De Backer (Open VLD) is het niet eens met de aanpassing van het privacybeleid van Google. [naar artikel]


10. Niemand veilig voor slimme reclame : Telenet en zenders Vier en Vijf starten met ‘spotjes op maat’ (21/09/2017 - Gazet van Antwerpen)

TV-reclame op maat: Telenet en zenders Vier en Vijf hebben hun testfase achter de rug en rollen het concept nu uit. Opvallend genoeg wordt niet alleen uw kijk- en surfgedrag geanalyseerd. Ook wat u ‘off- line’ koopt in het warenhuis om de hoek, bepaalt welke spotjes u te zien krijgt. “De klant moet duidelijk weten wat er met zijn gegevens gebeurt. Het is niet omdat hij zwijgt, dat hij toestemt”, aldus de Privacycommissie. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!