Zittenblijven is zinloos. Daarvan lijken ze in Wallonië zo overtuigd dat ze denken aan een verbod op overzitten dat moet gelden tot en met het derde middelbaar. 'Te drastisch', vindt Vlaanderen. [naar artikel]
Als het van SP.A en Groen afhangt wordt in de vijftig Gentse basisscholen zittenblijven “afgeschaft”, net zoals in de eerste graag van het middelbaar. Dat staat in hun nieuwe verkiezingsprogramma. “Zittenblijven werkt vaak niet. Dat toont onderzoek aan. Er zijn alternatieven.” [naar artikel]
Remy Amkreutz is chef nieuws. [naar artikel]
Als de Raad van State een dwangsom oplegt en zittenblijven verbiedt, is de autonomie van de school in het gedrang. Leerkrachten en directeurs maken zich zorgen, terwijl onderwijsadvocaten zaak na zaak verdedigen. [naar artikel]
Op het einde van het middelbaar hebben drie op de tien leerlingen minstens één schooljaar verloren. Toch bestaat er veel discussie of zittenblijven een goede zaak is of niet. [naar artikel]
“Waarom moeten zittenblijvers op secundaire scholen ook de vakken waarvoor ze geslaagd zijn opnieuw doen?” Die vraag houdt Peter van Limpt, leerkracht Wetenschappen aan het Agnetencollege in Peer, al drie jaar bezig. Volgens hem leidt het systeem jaarlijks tot meer dan 500 nutteloze uren voor de duizenden leerlingen die hun schooljaar moeten overdoen. Minister van Onderwijs Hilde Crevits (CD&V) pleit voor flexibele leerwegen en een verplichte remediëring in de eerste graad. [naar artikel]
Het eerste jaar in het secundair onderwijs overdoen voor wie slecht presteerde heeft een positief effect op zijn of haar schoolwelbevinden of ‘op het zich goed voelen op school’ en ‘het positief ingesteld zijn over de instelling’. Dat blijkt uit de masterproef waarmee Loulou Detienne aan de KU Leuven promoveerde tot Master of Science in de pedagogische wetenschappen. [naar artikel]
Het eerste jaar in het secundair onderwijs overdoen voor wie slecht presteerde heeft een positief effect op zijn of haar schoolwelbevinden of 'op [naar artikel]
Het eerste jaar in het secundair onderwijs overdoen voor wie slecht presteerde heeft een positief effect op zijn of haar schoolwelbevinden of 'op het zich goed voelen op school' en 'het positief ingesteld zijn over de instelling'. Dat blijkt uit de masterproef waarmee Loulou Detienne aan de KU Leuven promoveerde tot Master of Science in de pedagogische wetenschappen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.