Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Belang van Limburg

25 euro per week om met vervuilende auto Gent in te rijden

17/04/2019 - 03:32
"gentHet Gentse stadsbestuur zal bestuurders van vervuilende auto's (dieselwagens met een Euro?4-norm) vanaf 1 januari volgend jaar 25 euro per week aanrekenen. "

Gerelateerde krantenkoppen:

1. 25 euro per week om met vervuilende auto Gent in te rijden (17/04/2019 - Het Belang van Limburg)

gentHet Gentse stadsbestuur zal bestuurders van vervuilende auto's (dieselwagens met een Euro?4-norm) vanaf 1 januari volgend jaar 25 euro per week aanrekenen. [naar artikel]


2. Vervuilende auto’s betalen in Gent 25 euro per week vanaf 2020 (16/04/2019 - Metro)

Het Gentse stadsbestuur zal bestuurders van vervuilende auto’s (dieselauto’s met een Euro-4-motor) vanaf 1 januari 2020 25 euro per week aanrekenen. De tarieven van de lage-emissiezone (LEZ) zijn in de bevoegde gemeenteraadscommissie voorgelegd. Dieselvoertuigen die slechter scoren dan de Euro-4-norm mogen de binnenstad niet meer inrijden. In totaal wordt zowat een kwart van het Gentse […] Het bericht Vervuilende auto’s betalen in Gent 25 euro per week vanaf 2020 verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


3. Vervuilende auto's betalen in Gent 25 euro per week vanaf 2020 (17/04/2019 - De Tijd)

07:32 Het Gentse stadsbestuur zal bestuurders van dieselauto's met een Euro-4-motor vanaf 1 januari 2020 25 euro per week aanrekenen. [naar artikel]


4. 1.922 vervuilende auto’s rijden elke dag de stad in, ... maar aantal overtreders daalt wel (16/02/2017 - Gazet van Antwerpen)

Op dag één van de invoering reden toch nog 4.787 chauffeurs met hun vervuilende wagen de lage-emissiezone (LEZ) in. Gemiddeld werden er elke dag 1.922 wagens die eigenlijk de stad niet meer in mogen in de LEZ betrapt. [naar artikel]


5. DISCUSSIE. Het gaat niet snel genoeg met de duurzaamheid van onze auto’s: blijf jij liefst met je ‘vervuilende’ wagen rijden? (14/08/2019 - Gazet van Antwerpen)

Het wagenpark in ons land vergroent minder snel dan verwacht. De belasting op inverkeerstelling (BIV), ook inschrijvingstaks genoemd, levert dan ook extra cash op voor de overheid, want de tarieven zijn variabel. Maar eigenlijk is dit minder positief nieuws, want voor het milieu moet de omschakeling sneller. [naar artikel]


6. Vervuilende wagens moeten in Gent 25 euro per week betalen (16/04/2019 - De Standaard)

Het Gentse stadsbestuur zal bestuurders van vervuilende auto’s vanaf 1 januari 2020 25 euro per week aanrekenen. Diesels die slechter scoren dan de Euro-4-norm of benzinewagens die Euro-2 niet halen mogen de mogen de binnenstad helemaal niet meer binnen. [naar artikel]


7. Parkeren met vervuilende auto in Gentse parkeergarage: boete van 150 euro. (06/12/2022 - Het Laatste Nieuws)

De camera’s van de parkeergarages in Gent worden vanaf volgend jaar ingeschakeld om LEZ-overtredingen op te sporen. Dat meldt het kabinet van klimaatschepen Tine Heyse (Groen). Op die manier wordt het nog meer ontraden om met een vervuilende wagen de stad binnen te rijden. [naar artikel]


8. Londenaar met vervuilende auto gaat bijna 15 euro per dag betalen: compensatie voor lagere inkomens (29/08/2023 - Het Laatste Nieuws)

Vrijwel heel Londen is vanaf dinsdag een milieuzone. Dat betekent dat gebruikers van vervuilende auto’s voortaan een toeslag van 12,50 pond (circa 14,60 euro) per dag moeten betalen. [naar artikel]


9. Vervuilende bussen rijden nog altijd lage-emissiezone in (15/03/2017 - Gazet van Antwerpen)

Dagelijks rijden tientallen vervuilende bussen in en uit de lage-emissiezone (LEZ) in Antwerpen. Deze busbedrijven, die buslijnen verzorgen voor De Lijn, betalen 1.380 euro per bus per jaar om nog de LEZ in te mogen. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!