Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Laatste Nieuws

NMBS vervoert 4 procent meer reizigers, klanten zijn meer tevreden

30/08/2019 - 16:38
"De NMBS heeft tijdens de eerste helft van dit jaar 129,6 miljoen treinreizigers vervoerd. Dat zijn er 4,1 procent meer dan in dezelfde periode..."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. NMBS kijkt tevreden terug op zomer (02/09/2022 - Het Laatste Nieuws)

Na twee moeilijke jaren door corona is spoorwegmaatschappij NMBS tevreden over het aantal reizigers tijdens de voorbije zomervakantie. In het weekend lagen de reizigersaantallen gemiddeld 12 procent hoger dan voor de gezondheidscrisis. In de week lag het aantal reizigers systematisch op meer dan 90 procent van de aantallen van 2019. Onder meer het dit voorjaar ingevoerde Duo Ticket bleek een succes. [naar artikel]


2. Tevredenheid over NMBS keldert (27/11/2018 - Het Belang van Limburg)

Amper 60,9 procent van de NMBS-klanten is tevreden over de dienstverlening. Dat blijkt uit de tevredenheidsmeting die het spoorbedrijf vorig jaar doorvoerde bij 4.400 reizigers en waarover De Tijd dinsdag bericht. Volgens de krant gaat het om een historisch dieptepunt. In 2016 was 65,5 procent nog tevreden. [naar artikel]


3. Tevredenheid NMBS keldert (27/11/2018 - Knack)

Amper 60,9 procent van de NMBS-klanten is tevreden over de dienstverlening. Dat blijkt uit de tevredenheidsmeting die het spoorbedrijf vorig jaar doorvoerde bij 4.400 reizigers en waarover De Tijd dinsdag bericht. Volgens de krant gaat het om een historisch dieptepunt. In 2016 was 65,5 procent nog tevreden. [naar artikel]


4. NMBS kijkt tevreden terug op zomer: "Duo Ticket was een succes" (02/09/2022 - VRT NWS)

Na twee moeilijke jaren door corona is spoorwegmaatschappij NMBS tevreden over het aantal reizigers tijdens de voorbije zomervakantie. In het weekend lagen de reizigersaantallen gemiddeld 12 procent hoger dan voor de gezondheidscrisis. In de week lag het aantal reizigers systematisch op meer dan 90 procent van de aantallen van 2019. Onder meer het dit voorjaar ingevoerde Duo Ticket bleek een succes. [naar artikel]


5. Tevredenheid van treinreizigers zit in de lift (05/07/2019 - Het Belang van Limburg)

De tevredenheid van de reizigers over de NMBS stijgt dit jaar fors. In de eerste vijf maanden van het jaar gaf 66,3 procent van de ondervraagde klanten het Belgische spoorbedrijf een score van 7 op 10 of meer. Dat blijkt uit de resultaten van de tevredenheidsenquête die De Tijd kon inkijken. Met twee tevreden reizigers op de drie behaalt de NMBS de beste score sinds 2015, toen de meetmethode werd ingevoerd. [naar artikel]


6. Nooit ergerden reizigers zich meer aan de NMBS. Daar kunnen deze pendelaars over meepraten (27/11/2018 - Het Nieuwsblad)

Een historisch dieptepunt: amper 60,9 procent van de NMBS-klanten is tevreden over de dienstverlening. Dat blijkt uit een onderzoek dat het spoorbedrijf zelf uitvoerde bij 4.400 reizigers. Vooral de tevredenheid over de stiptheid ligt laag. Maar dat is zeker niet de enige frustratie. Wij peilden bij enkele bekende pendelaars naar hun grootste ergernissen op het spoor. [naar artikel]


7. Tevredenheid NMBS bereikt historisch dieptepunt (27/11/2018 - De Morgen)

Amper 60,9 procent van de NMBS-klanten is tevreden over de dienstverlening. Dat blijkt uit de tevredenheidsmeting die het spoorbedrijf vorig jaar doorvoerde bij 4.400 reizigers en waarover De Tijd vandaag bericht. Volgens de krant gaat het om een historisch dieptepunt. In 2016 was 65,5 procent nog tevreden.  [naar artikel]


8. NMBS-reizigers zijn meer tevreden dan ze in jaren waren. Echt waar (06/07/2019 - De Morgen)

De reizigers van de NMBS zijn meer tevreden dan ze in jaren geweest zijn, zo blijkt uit de nieuwe tevredenheidscijfers. Hoe dat komt? Vooral omdat 2018 nog zo’n absoluut rampjaar was. [naar artikel]


9. Tevredenheid treinreizigers hoogst sinds 2015 (05/07/2019 - Het Nieuwsblad)

De tevredenheid van de reizigers over de NMBS stijgt dit jaar fors. In de eerste vijf maanden van het jaar gaf 66,3 procent van de bevraagde klanten het Belgische spoorbedrijf een score van 7 op 10 of meer. Dat blijkt uit de resultaten van de tevredenheidsenquête die De Tijd kon inkijken. Met twee reizigers op de drie die tevreden zijn, behaalt de NMBS de beste score sinds 2015, toen de meetmethode werd ingevoerd. [naar artikel]


10. NMBS vervoerde vorig jaar 7 procent meer reizigers: vooral groei bij vrijetijdsverplaatsingen (30/01/2024 - Het Belang van Limburg)

De NMBS heeft in 2023 244 miljoen treinreizigers vervoerd, 7 procent meer dan in 2022, zo maakte de spoorwegmaatschappij dinsdag bekend in een persbericht. Na de coronajaren gaat het om de tweede jaargroei op rij, klinkt het. De NMBS zit nu op weekdagen op gemiddeld 96 procent van het aantal reizigers in 2019. [naar artikel]


11. NMBS mikt op 10 procent meer treinen en 30 procent meer reizigers tegen 2032 (13/05/2022 - De Standaard)

De raad van bestuur van spoorwegmaatschappij NMBS heeft vrijdag de ontwerpteksten van het ondernemingsplan en het meerjareninvesteringsplan voor 2023-2032 unaniem goedgekeurd. Ze leggen als doelstelling op om het treinaanbod de komende tien jaar met 10 procent verhogen en het aantal reizigers met 30 procent, zegt de NMBS in een persbericht. [naar artikel]


12. Amper 6 op 10 reizigers tevreden over NMBS (27/11/2018 - De Tijd)

01:25 De dienstverlening bij de NMBS leidt tot grote ontevredenheid bij de reizigers. In een enquête die de NMBS vorig jaar bij 4.400 reizigers doorvoerde, gaf amper 60,9 procent van de ondervraagden het be... [naar artikel]


13. Tevredenheid treinreizigers het hoogst sinds 2015 (05/07/2019 - De Morgen)

De tevredenheid van de reizigers over de NMBS stijgt dit jaar fors. In de eerste vijf maanden van het jaar gaf 66,3 procent van de ondervraagde klanten het Belgische spoorbedrijf een score van 7 op 10 of meer. Dat blijkt uit de resultaten van de tevredenheidsenquête die De Tijd kon inkijken. Met twee tevreden reizigers op de drie behaalt de NMBS de beste score sinds 2015, toen de meetmethode werd ingevoerd. [naar artikel]


14. NMBS slaat mea culpa: "De stiptheid van onze treinen is ondermaats" (27/11/2018 - VRT NWS)

De tevredenheid bij de reizigers van de NMBS zit op een historisch dieptepunt. Dat blijkt uit een eigen meting van de NMBS, die in De Tijd staat. Bijna 61 procent van de klanten is tevreden, in het vorige onderzoek was dat nog 65 procent. Vooral de stiptheid van de treinen en de prijzen scoren slecht. [naar artikel]


15. Tevredenheid van treinreizigers zit in de lift: hoogste score sinds invoering van nieuwe meetmethode (05/07/2019 - Het Nieuwsblad)

De tevredenheid van de reizigers over de NMBS stijgt dit jaar fors. In de eerste vijf maanden van het jaar gaf 66,3 procent van de ondervraagde klanten het Belgische spoorbedrijf een score van 7 op 10 of meer. Dat blijkt uit de resultaten van de tevredenheidsenquête die De Tijd kon inkijken. Met twee tevreden reizigers op de drie behaalt de NMBS de beste score sinds 2015, toen de meetmethode werd ingevoerd. [naar artikel]


16. Tevredenheid treinreizigers het hoogst sinds 2015: treinbegeleiders goed rapport, stiptheid en ticketprijzen bungelen onderaan (05/07/2019 - De Morgen)

De tevredenheid van de reizigers over de NMBS stijgt dit jaar fors. In de eerste vijf maanden van het jaar gaf 66,3 procent van de ondervraagde klanten het Belgische spoorbedrijf een score van 7 op 10 of meer. Dat blijkt uit de resultaten van de tevredenheidsenquête die De Tijd kon inkijken. Met twee tevreden reizigers op de drie behaalt de NMBS de beste score sinds 2015, toen de meetmethode werd ingevoerd. [naar artikel]


17. NMBS vervoert recordaantal reizigers naar Belgische kust (29/08/2017 - Het Belang van Limburg)

Meer dan 28.000 reizigers hebben dinsdag de trein genomen naar de kust. Dat is een record voor deze zomervakantie, meldt de NMBS dinsdag. Oostende was de populairste bestemming. [naar artikel]


18. NMBS tevreden over test met reservatietrein naar kust: "Reizigers laten zich niet tegenhouden door euro extra" (07/06/2021 - VRT NWS)

Meer dan 1000 reizigers hebben afgelopen weekend een treinrit naar zee gereserveerd. De NMBS is tevreden over dat testweekend met die extra treinen naar zee waarvoor je één euro meer betaalt. En dus komen er tijdens de zomervakantie elke dag zulke kustexpresstreinen. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!