18:37 Lotus-speculoos wordt niet langer alleen in het Oost-Vlaamse Lembeke geproduceerd. Sinds begin augustus is de gloednieuwe Amerikaanse speculoosfabriek van koekjesbakker Lotus Bakeries operationeel. [naar artikel]
01:05 Zo'n eeuw geleden begonnen de families achter Vermeiren Princeps en Lotus Bakeries industrieel speculoos te maken. Terwijl Lotus een wereldmerk wordt, staat Vermeiren in de schaduw. 'Maar ook wij verk... [naar artikel]
01:00 De koekjesproducent Lotus Bakeries, bekend van zijn speculoos, bouwt in sneltreinvaart zijn afdeling met gezondere tussendoortjes uit. De drijvende kracht is Isabelle Maes, de vrouw van topman Jan Boo... [naar artikel]
De speculoos rolt over de toonbanken, want Sinterklaas komt eraan. Het geschikte moment voor het Brussels gewest om speculoos te erkennen als cultureel erfgoed. Al kwam die vraag voor de erkenning er van de sector zelf, na de discussie rond de naam Biscoff bij koekjesfabrikant Lotus Bakeries. [naar artikel]
Speculoosproducent Lotus Bakeries heeft een minderheidsbelang gekocht in Partake Foods, een Amerikaanse producent van glutenvrije koekjes. Ook sterren Jay-Z en Rihanna investeerden in de start-up. In een recente kapitaalronde haalde het Amerikaanse Partake Foods vijf miljoen euro op. Onder de investeerders bevindt zich het Belgische Lotus Bakeries, bekend van de speculoos. Hoeveel het Belgisch bedrijf precies […] The post Lotus Bakeries koopt belang in koekjesbedrijf waar ook Rihanna in investeert appeared first on Business AM. [naar artikel]
De speculoos rolt over de toonbanken, want Sinterklaas komt eraan. Het geschikte moment voor het Brussels gewest om speculoos te erkennen als cultureel erfgoed. Al kwam die vraag voor de erkenning er van de sector zelf, na de discussie rond de naam Biscoff bij koekjesfabrikant Lotus Bakeries. [naar artikel]
De speculoos van Lotus is een wereldwijd succes. Het is de top-5 binnengekomen van meest gegeten koekjes ter wereld. Lotus Bakeries ziet z'n omzet ook voor het eerst boven het miljard euro uitkomen. De koekjesbakker uit Lembeke heeft intussen fabrieken in 7 landen en z'n merk "Biscoff" is zo sterk, dat het vlot de kosteninflatie … The post BEKIJK – Dit is het succesrecept van Lotus Bakeries appeared first on Trends. [naar artikel]
18:20 Lotus Bakeries gaat in Thailand een nieuwe fabriek voor speculoos bouwen. Bedoeling is om de eerste koekjes in 2026 van de band te laten rollen. [naar artikel]
De gekende Lotus-speculoos wordt niet langer alleen in het Oost-Vlaamse Lembeke geproduceerd. Sinds begin augustus is immers de gloednieuwe Amerikaanse speculoosfabriek van koekjesbakker Lotus Bakeries operationeel. “De eerste ‘US made’ Biscoff (de Amerikaanse merknaam, red.) zal binnenkort in de Amerikaanse winkel liggen”, zo kondigde Lotus maandag aan, bij de publicatie van zijn halfjaarresultaten. [naar artikel]
12:04 Voor het eerst bakt Lotus Bakeries dit jaar speculoos buiten België. Het koekje blijft de motor achter de succesformule. 'We willen dit jaar uitbreiden naar Zuid-Afrika, Azië en Zuid-Amerika.' [naar artikel]
Koekjesproducent Lotus Bakeries schrapt vanaf volgend jaar de naam 'speculoos'. Dat kondigde topman Jan Boone zaterdag aan in een interview in De Tijd. De Meetjeslanders willen van hun koekje een wereldmerk maken, en kiezen daarom voor het internationaal klinkende Biscoff. De benaming ‘speculoos’ zal toch niet helemaal verdwijnen, voegt Boone er vandaag aan toe. [naar artikel]
Lotus Bakeries verwerft de volledige controle over Lotus Bakeries Italia, de joint venture die instaat voor de commercialisering van de koekjes van de Lembeekse speculoosbakker in Italië. De joint venture werd in 2019 opgericht samen met de Italiaanse distributiepartner Lona. Lotus Bakeries had bij de oprichting al de meerderheid in handen, met een optie om […] The post Lotus Bakeries verstevigt positie in Italië appeared first on Business AM. [naar artikel]
Op TikTok en Instagram kan je de laatste tijd veel video's en posts vinden over de producten van Lotus Bakeries, uit Lembeke. De gewone speculoos, "Biscoff", en de speculoospasta worden gebruikt om speciale koffies en taarten te maken. "De jeugd werkt met ons product en dat is fijn om vast te stellen", zegt Jan Boone, CEO van Lotus Bakeries. [naar artikel]
De Belgische koekjesfabrikant Lotus Bakeries schrapt vanaf volgend jaar de naam "speculoos". Het bedrijf wil van zijn koekje een wereldmerk maken en kies daarom voor "Biscoff", de merknaam waaronder Lotus Speculoos in zowat alle landen al verkocht wordt. Lotus is niet de eerste voedingsproducent die het waagt om een ultrabekende merknaam te vervangen door een andere. Wij lijsten er enkele op. [naar artikel]
Zeg niet langer speculoos tegen de koekjes en pasta van Lotus Bakeries. Vanaf volgend jaar heten ze Biscoff, net als in het buitenland. Maar veel fans lusten die naamsverandering niet en laten luid hun ongenoegen blijken over de teleurgang van dit “cultureel erfgoed”. De Vlaming is koppig genoeg om het koekje speculoos te blijven noemen, meent merkstrateeg Stef Verbeeck. [naar artikel]
Koekjesproducent Lotus Bakeries heeft een locatie gevonden voor de Amerikaanse speculoosfabriek die hij begin dit jaar aankondigde. De fabriek [naar artikel]
In België, Nederland en Frankrijk kennen we de populaire koekjes als ‘Lotus speculoos’. Maar daar komt volgend jaar verandering in. Dat schrijft De Tijd. [naar artikel]
Koekjesbakker Lotus heeft vorig jaar de omzet met meer dan 10 procent zien stijgen, met dank aan het succes van speculoos. In de VS bereikt Lotus nu zes miljoen huishoudens, goed voor een miljard koekjes. Dat blijkt uit de jaarresultaten van de koekjesbakker uit het Meetjesland. Lotus Biscoff Lotus Bakeries deed het vorig jaar beter […] The post Lotus verkoopt miljard koekjes in de VS appeared first on Business AM. [naar artikel]
12:54 Terwijl de virusvrees weer toeslaat, leert Lotus Bakeries onverstoorbaar de hele wereld speculoos eten. Na de recente koersklim wordt de koekjesbakker echter niet beloond voor zijn sterke jaarresultat... [naar artikel]
Lotus Bakeries verrast opnieuw met ijzersterke halfjaarresultaten. Wat verklaart het wereldwijde succes van het kleine, bruine koekje? “We willen het op twee na best verkochte koekje ter wereld maken.” [naar artikel]
Wat is toch het smaakgeheim achter dat schijnbaar eenvoudige speculooskoekje dat stormenderhand de wereld blijft veroveren? Voor het zoveelste jaar op rij laat Lotus Bakeries verbluffende cijfers optekenen — een omzetgroei van 8,3% naar 663,3 miljoen euro afgelopen 2020 — met telkens weer de speculoos als belangrijkste groeimotor: “Ons geheim? Simpel: wij overdrijven niet. Niet met het kruidige en evenmin met het zoete”, aldus CEO Jan Boone. [naar artikel]
14:27 Recessievrees weegt op het beurssentiment. Lotus Bakeries beleeft een sugar high na een koersdoelverhoging van Berenberg. AB InBev profiteert niet van een 'koopadvies' van de Amerikaanse zakenkrant Wa... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.