De regering wil het bedrijfswagenpark de komende jaren drastisch vergroenen. Elektrisch rijden en de bijbehorende laadpalen worden daarbij erg belangrijk. Experts dringen erop aan om zo veel mogelijk voor slimme laadpalen te kiezen. In Bonheiden gaan ze -na een processie van Echternach- nog een stapje verder en hebben ze het neusje van de zalm staan: de eerste bidirectionele laadpaal. [naar artikel]
Wie een laadpaal installeert die een elektrische wagen stroom kan doen terugleveren aan een gebouw, kan die investering vanaf 1 januari 2023 voor maximum 8.000 euro aftrekken van zijn belastingen. Die bidirectionele laadpaal wordt daardoor financieel nog interessanter dan een klassieke thuisbatterij. [naar artikel]
Wie een ‘bidirectionele’ laadpaal installeert, zal die investering vanaf 1 januari 2023 voor maximaal 8.000 euro kunnen aftrekken van zijn belastingen. Minister van Financiën, Vincent Van Peteghem, wil met zijn wetsontwerp, voor vergroening van mobiliteit, onder meer de subsidies voor het plaatsen van een laadpaal van 1.500 naar 1.750 euro verhogen. Een reden daarvoor zou […] [naar artikel]
Wie een elektrische wagen heeft, weet dat het niet evident is een laadpaal te vinden die ook nog eens vrij is. En na een paar uur laden, moet je die plaats dan vrijmaken. Enkele Antwerpenaren hebben een mobiele laadpaal en daarmee komen ze naar de klant, die je kan reserveren met een app. [naar artikel]
Een elektrische auto kan je thuis aan het stopcontact opladen. Een laadpaal of wallbox is echter veel veiliger. Een laadpaal heeft immers een eigen zekering, wat het risico op overbelasting van je elektriciteitsnet verkleint. Bovendien gaat het opladen natuurlijk sneller. Afhankelijk van de technische specificaties van je elektrische wagen en van de beperkingen van je thuisinstallatie, gaat laden via een thuislaadpaal tot 10 keer sneller. [naar artikel]
De Open Bedrijvendag van Voka was ook in Limburg een succes. Het bedrijf Green & Durable in Tongeren stelde in primeur zijn eigen zonnewagen voor. En bij iLumen in Tessenderlo stond de eerste Limburgse bidirectionele laadpaal in de kijker. [naar artikel]
Sinds 1 september hebben al 548 burgers een publieke laadpaal in hun eigen buurt aangevraagd. Intussen is de Vlaamse overheid gestart met een campagne om het ‘Paal volgt Wagen’-loket te promoten. [naar artikel]
Een elektrische auto kan je thuis aan het stopcontact opladen. Een laadpaal of wallbox is echter veel veiliger. Een laadpaal heeft immers een eigen zekering, wat het risico op overbelasting van je elektriciteitsnet verkleint. Bovendien gaat het opladen natuurlijk sneller. Afhankelijk van de technische specificaties van je elektrische wagen en van de beperkingen van je thuisinstallatie, gaat laden via een thuislaadpaal tot 10 keer sneller. [naar artikel]
Op de parking achter de Sint Martinuskerk in Meeuwen is de eerste openbare elektrische laadpaal geïnstalleerd. Iedereen met een elektrische wagen kan zijn batterij aansluiten en via een betaalsysteem met een kaart stroom tappen. Hoe snel je een wagen kan opladen, is afhankelijk van de batterij. [naar artikel]
We beleven de eerste winterprik van het jaar en dat zorgt voor batterijpannes omdat veel voertuigen in de kerst- en eindejaarperiode minder reden. The post Winterprik brengt batterijpannes appeared first on Knack. [naar artikel]
Aan het Stationsplein heeft een (vracht)wagen een laadpaal voor elektrische voertuigen omvergereden. De bestuurder pleegde vluchtmisdrijf. [naar artikel]
De Europese regeringsleiders beloofden het eendrachtig tijdens de crisis: als straks de zon weer schijnt, repareren we het eurodak. Inmiddels gaat het economisch een stuk beter en slaat de verdeeldheid toe: lekt het dak echt wel zo erg? Wat moet er dan gerepareerd worden? Wanneer beginnen we? Bovenal: hoeveel mag het kosten? [naar artikel]
De gemeente Wemmel krijgt de eerste openbare laadpaal die er komt op aanvraag, in dit geval op vraag van het gemeentebestuur. De Vlaamse overheid lanceert het project "Paal volgt Wagen", waarbij zowel burgers als gemeentebesturen een publieke laadpaal kunnen aanvragen. En de primeur is dus voor Wemmel. [naar artikel]
Omdat de 68-jarige Greta Van Hoeck uit Wilrijk een elektrische wagen wilde kopen, deed ze een aanvraag om een publieke laadpaal in de buurt van haar woning te laten installeren. De vrouw heeft zelf immers geen oprit of garage. Na maanden wachten op een antwoord van de bevoegde diensten blijkt de enige geschikte locatie voor een laadpaal zich nu op een afstand van 700 meter van Greta's huis te bevinden. "Te ver", vinden Greta en haar dochter. Bovendien is de carpoolparking 's avonds ook slecht verlicht. [naar artikel]
01:01 Koopt u een elektrische wagen, dan moet u meteen ook beslissen welke laadpaal u zult aanschaffen. Voor de meesten is dit nog onbekend terrein. Aan de hand van 8 vragen willen we u helpen bij uw keuze. [naar artikel]
Sinds vrijdagavond schijnt het vertrouwde vuurtorenlicht opnieuw over Oostende. Buurtbewoners hadden het al snel door: het licht is minder fel. Het Agentschap Maritieme Dienstverlening en Kust (MDK) bevestigt dat de nieuwe LED-lamp maar op 75 procent schijnt. [naar artikel]
De Duitse autotoeleverancier Bosch heeft vandaag een prototype voorgesteld van een intelligente laadpaal voor elektrische auto's. Het bedrijf wil... [naar artikel]
Wat als de laadpaal tot bij je elektrische wagen kon komen? Dat was – best letterlijk – de pitch van de Antwerpse start-up Uze. Een soort pizzakoerier, maar dan met stroom: met elektrische bolderkarren vol batterijen rijden ze naar je toe om je elektrische wagen op te laden. “Na 30 minuten laden kan je opnieuw 200 kilometer rijden”, zegt CEO Kris Verdonck. [naar artikel]
De snelste laadpaal van Vlaanderen, die vind je sinds vandaag op parking H aan de Trixxo Arena in Hasselt. Goed nieuws, toch? En toch zal bijna geen enkele bestuurder zijn auto kunnen opladen an die super-laadpaal. Hoe komt dat? [naar artikel]
Startte jouw auto vanmorgen zonder problemen? Dan heb je (voorlopig) geluk, want de komende maand gaan door de intredende van de nachtvorst duizenden accu's moeilijk doen. Gelukkig is er een manier om een wagen met een lege accu in gang te krijgen, zelfs als je geen startkabels in de buurt hebt. [naar artikel]
De stad Mechelen en de gemeente Bonheiden hebben een fietspad langs de N15, tegenover de Nekkerhal, voorzien van slimme volgverlichting. Die wordt sterker wanneer er fietsers of voetgangers voorbijkomen, maar worden gedimd tot 20 procent wanneer er niemand is. Het is de eerste keer dat dit type verlichting in België wordt getest. [naar artikel]
Nu we meer en meer elektrisch beginnen te rijden, is een eigen laadpaal niet langer een overbodige luxe. Gratis is de installatie natuurlijk niet. Maar wat kost het? En waar moet je rekening mee houden als je thuis een laadpaal wil installeren? Bouwsite Livios legt uit wat je moet weten. [naar artikel]
Iedereen een elektrische laadpaal thuis? Bij Planet Group op The Loop is het binnenkort geen sciencefiction meer, maar realiteit. Het ICT-bedrijf heeft al het grootste elektrische wagenpark van het land en wil tegen 2024 alléén nog elektrische bedrijfswagens. En dus krijgen werknemers die niet in de stad wonen, een eigen laadpaal thuis. “Op kosten van de firma.” [naar artikel]
Een bestuurder zag zijn kans schoon om een parkeerplaats voor een elektrische wagen in te palmen in de Nederlandse gemeente Middelburg. Hij dacht de stadstoezichters te slim af te zijn door een touw tussen de tankklep en de laadpaal te hangen. Maar alle creativiteit ten spijt, kan de bestuurder nu toch een stevige boete betalen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.