De Vlaamse Regulator voor de Media (VRM) heeft de influencers Kim Van Oncen, Véronique Leysen, Lies Clerx, Robert Van Impe en Kirilove CommV een waarschuwing gegeven voor het niet naleven van het mediadecreet. [naar artikel]
Lees dit artikel: Europese influencers kregen geld aangeboden om negatief te spreken over vaccin Pfizer Verschillende Europese influencers hebben de afgelopen dagen aangegeven dat ze benaderd werden met de vraag om tegen betaling een negatief beeld te scheppen over het coronavaccin van Pfizer en BioNTech. In ruil voor een “kolossaal bedrag” moesten ze in een video beweren dat het vaccin van Pfizer drie keer dodelijker was dan dat van AstraZeneca. […] Lees dit artikel: Europese influencers kregen geld aangeboden om negatief te spreken over vaccin Pfizer [naar artikel]
De Orde der Artsen heeft vorig jaar vijftien artsen geschorst omdat ze zich publiekelijk uitgesproken hebben tegen de coronavaccins, of omdat ze hun patiënten aangezet hebben om zich niet te laten vaccineren. Ze kregen een schorsing gaande van één maand tot twee jaar. Die zwaarste straf kregen drie artsen. [naar artikel]
De FOD Financiën lanceert een campagne om influencers te informeren over de fiscale regels. Voor veel influencers zijn die immers nog niet duidelijk, zegt CD&V-Kamerlid Leen Dierick, die aandrong op de campagne bij minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V). Zo moesten drie influencers meer dan 400.000 euro ophoesten omdat hun inkomsten niet of foutief werden aangegeven. [naar artikel]
De FOD Financiën lanceert een campagne om influencers te informeren over de fiscale regels. Voor veel influencers zijn die immers nog niet duidelijk, zegt CD&V-Kamerlid Leen Dierick, die aandrong op de campagne bij minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V). Zo moesten drie influencers meer dan 400.000 euro ophoesten omdat hun inkomsten niet of foutief werden aangegeven. [naar artikel]
Twintig van de dertig personeelsleden van sportwinkel Decathlon op de Noorderlaan hebben maandag meer dan een uur het werk neergelegd omdat veel klanten de coronaregels niet naleven. [naar artikel]
De Vlaamse Regulator voor de Media, de onafhankelijke toezichthouder voor de Vlaamse audiovisuele media, heeft influencers Nena Schuurmans en Sam van Denderen gewaarschuwd voor het niet naleven van het Mediadecreet. Dat decreet bepaalt dat commerciële communicatie gemakkelijk als zodanig herkenbaar moet zijn. [naar artikel]
Omdat influencers zo’n beetje de nieuwe reclameborden zijn, worden ze sinds kort door FOD Economie beschouwd als onderneming. Ze moeten nu een aantal nieuwe regels volgen, en hun adres en ondernemingsnummer op hun profiel plaatsen. Influencers Sarah Puttemans (22), Freya Poppe (34) en Camille Schuermans (20) reageren op de regels en leggen uit hoe hun wereldje werkt. “Door de vaste samenwerkingen die ik aanneem, verdien ik zo’n 1.900 euro per maand.” [naar artikel]
Reclame moet herkenbaar zijn als reclame. Veel influencers hebben dat nog altijd niet begrepen, leert een onderzoek. “Als je zegt dat iets reclame is, swipen de mensen sneller weg.” [naar artikel]
Staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open VLD) en de Economische Inspectie verlenen uitstel aan influencers die een verwittiging kregen omdat ze hun thuisadres niet publiceren op de kanalen waarop ze werken. "Dit uitstel geeft ons tijd om tot een werkbare oplossing te komen, die gedragen wordt door de hele sector", stelt De Bleeker in een persbericht. [naar artikel]
Influencers kunnen het nieuwe jaar met meer privacy inzetten. Ze moeten hun adres niet meer publiceren op pakweg Tiktok of Instagram. Het mag ook via een omwegje. “Onder de influencers zijn er ook jonge, kwetsbare vrouwen.” [naar artikel]
Omdat bedrijven steeds vaker een beroep doen op online influencers om hun merk, product of dienst te promoten, heeft de FOD Economie dinsdag nieuwe richtlijnen voorgesteld die duidelijk moeten maken dat bepaalde posts of video’s gesponsord zijn. [naar artikel]
De Vlaamse Regulator voor de Media (VRM), de onafhankelijke toezichthouder voor de Vlaamse audiovisuele media, waarschuwt influencers Dennis Van Peel, Dorien Reynaert, Lisa Sloodts en Margot Verhille voor het niet naleven van het Mediadecreet. Dat decreet bepaalt dat commerciële communicatie en boodschappen van algemeen nut gemakkelijk als zodanig herkenbaar moeten zijn. [naar artikel]
China heeft een reeks nieuwe geboden en verboden in wetten gegoten die gelden voor influencers, of “internetankers” zoals China ze noemt. De nieuwe regels vereisen onder meer dat influencers die advies geven over geneeskunde of financiën eerst moeten aantonen dat zij daartoe bevoegd zijn. De regels vereisen van influencers ook expertise over welke politieke standpunten […] [naar artikel]
Influencers die zich laten betalen of sponsoren om bepaalde berichten te plaatsen op hun sociale media, moeten dat duidelijker vermelden. Daarover zijn nieuwe richtlijnen opgesteld. Die moeten niet alleen bescherming bieden aan de consument, maar ook aan de influencers zelf. [naar artikel]
Na de paniek bij influencers omdat ze hoge boetes riskeren als ze hun adres niet kenbaar maken op hun sociale media, wil Staatssecretaris Eva De Bleeker de regels herbekijken. “Het zijn oudere Europese regels, die soms wringen met nieuwe fenomenen”, erkent ze. [naar artikel]
Drie influencers moeten samen 400.000 euro aan achterstallige belastingen betalen, omdat ze meer hebben verdiend dan ze op hun belastingbrief hadden aangegeven. Dat schrijft de krant Het Nieuwsblad. Influencers maken op sociale media reclame voor bedrijven en krijgen daarvoor in ruil gratis producten of worden ervoor betaald. "Maar niet alle influencers geven die inkomsten aan", zegt Francis Adyns van de FOD Financiën. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.