Influencers, die regelmatig reclame maken voor bedrijven op sociale media, zullen dan toch niet hun privéadres moeten delen op hun profielen. Dat zegt het kabinet van staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open Vld) aan onze redactie. De tijdelijke oplossing die werd bedacht in samenwerking met de sector lost echter het fundamentele probleem niet op. [naar artikel]
Vlaams minister van Media Benjamin Dalle (CD&V) pleit ervoor dat influencers hun thuisadres niet zouden hoeven te delen op sociale media. Hij heeft daarover een brief geschreven naar federaal staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open VLD). [naar artikel]
Influencers hoeven niet langer hun ondernemingsadres rechtstreeks te delen op sociale media. Dat schrijft De Standaard. Ze mogen nu ook verwijzen naar een website waar dat adres kenbaar wordt gemaakt . De regels zijn niet veranderd, maar de interpretatie ervan door de FOD Economie is blijkbaar versoepeld. [naar artikel]
Influencers moeten hun adres dan toch niet vermelden op hun profiel op TikTok, Instagram of andere sociale media. Het mag ook via een omweg, zo meldt ‘De Standaard’ vandaag. [naar artikel]
06:36 Influencers moeten hun adres dan toch niet vermelden op hun profiel op TikTok, Instagram of andere sociale media. Het mag ook via een omweg, meldt De Standaard. [naar artikel]
Vlaams minister van Jeugd en Media Benjamin Dalle (CD&V) pleit ervoor dat influencers hun thuisadres niet zouden moeten delen op sociale media. Hij heeft daarover een brief geschreven naar federaal staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open Vld). [naar artikel]
Influencers moeten hun adres dan toch niet vermelden op hun profiel op TikTok, Instagram of andere sociale media. The post Influencers moeten adres niet meer prijsgeven appeared first on Data News. [naar artikel]
Paniek in de wereld van influencers: YouTuber Acid moet van de FOD Economie zijn gegevens openbaar maken, of hij riskeert een boete tot 80.000 euro. De Beringse Céline Schraepen (31) werd maanden geleden al gecontroleerd. “Ik ben in orde, maar mijn thuisadres delen doe ik niet”, zegt ze. [naar artikel]
Influencers worden voorlopig dan toch niet verplicht om hun adres online te zetten. De verplichting leidde de voorbije weken tot onrust bij populaire figuren op sociale media, omdat het leidde tot fans die ongewenst aan de deur stonden. De regering geeft hen daarom uitstel. [naar artikel]
Staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open VLD) heeft een oplossing uitgewerkt voor het probleem van de influencers die op sociale media hun thuisadres moeten vermelden. Ze zullen zich voortaan in een bedrijvencentrum kunnen vestigen, waarvan ze dan het adres zullen kunnen vermelden op hun kanalen. [naar artikel]
Influencer en YouTuber Nathan Vandergunst, beter bekend als "Acid" heeft een boete van 80.000 euro in de bus gekregen omdat hij op sociale media zijn adresgegevens niet vermeldt. Dat vertelt hij in een filmpje op zijn YouTube-kanaal. Je ondernemingsgegevens vermelden is verplicht in ons land, maar voor vele influencers een doorn in het oog. Dikwijls gaat het om hun privé-adres, waar ze wonen. "Ik ga dit niet betalen", stelt Acid. [naar artikel]
Sinds de pandemie is racisme en discriminatie fel toegenomen. Niet in het minst geweld en haat tegen mensen van Aziatische afkomst. Wereldwijd gebruiken designers, influencers en bekende gezichten op sociale media nu de hashtag #StopAsianHate om persoonlijke ervaringen te delen en aandacht te vragen voor de problematiek. Ook de Belgische modeblogger Monica Ho doet mee. [naar artikel]
Opschudding in influencerland: wie de nodige macht uitoefent op sociale media moet sinds enkele maanden een adres en een ondernemingsnummer vermelden op zijn profiel. De overheid meent het wel degelijk, want de eerste waarschuwingen zijn inmiddels verstuurd. “Maar ik ga dit niet doen”, reageert de bekende YouTuber Acid. Average Rob vraagt zich zelfs af “welke idioot zo'n beslissingen maakt”. [naar artikel]
Een 50-tal influencers hebben de afgelopen tijd een waarschuwing van de overheid in de bus gekregen. Daarin wijst de FOD Economie hen erop dat ze hun adres en een ondernemingsnummer moeten vermelden op hun profielen op sociale media. Sinds een aantal maanden is dat verplicht voor iedereen die online reclame maakt en daarvoor betaald krijgt. “Ik ga dit niet doen”, schrijft Acid, één van de bekendste influencers van Vlaanderen. [naar artikel]
1 op de 3 Belgen die influencers volgen op sociale media, heeft de voorbije 3 maanden iets gekocht nadat ze er reclame voor hebben gezien bij een influencer. Dat blijkt uit een studie van Arteveldehogeschool en Comeos. Bijna 9 op de 10 (87 procent) van de Belgische jongeren volgen influencers, bij volwassenen is dat nog niet de helft. [naar artikel]
De afgelopen jaren hebben grote oliebedrijven een nieuw jachtterrein ontdekt om hun imago te verbeteren: TikTok. Volgens een onderzoek van de activistische website DeSmog hebben meer dan honderd influencers recentelijk Shell, BP en andere oliebedrijven gepromoot op sociale media. In het nieuws: Pro-Big Oil-influencers zijn talrijk aanwezig. De details: Vooral in de VS, maar ook […] [naar artikel]
Staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open Vld), de Federale Overheidsdienst Economie en het Communicatie Centrum kondigen concrete richtlijnen aan voor influencers om te verduidelijken dat ze online reclame maken. Wie op sociale media een commerciële post doet, moet daar vanaf nu in vooraf vastgelegde termen over communiceren naar volgers. Ook moet wie op “regelmatige basis” reclame maakt voor bedrijven een ondernemingsnummer hebben en dat samen met het ondernemingadres delen in alle social mediaprofielen. [naar artikel]
Influencers plaatsen massaal commerciële boodschappen op sociale media maar zeggen amper dat het om reclame gaat. Dat hebben de Europese Commissie en de Belgische FOD Economie woensdag bekendgemaakt. Ze deden een onderzoek bij 576 influencers, waaronder 31 Belgen. [naar artikel]
Een perfecte setting creëren, daarvan een foto op sociale media zwieren, er bakken geld mee verdienen en intussen je zelfvertrouwen opkrikken met die duizenden likes. Over influencers doen er heel wat vooroordelen de ronde. Wij leggen acht clichés voor aan zeven content creators. Gaat het om een complete misvatting of zit er toch een bron van waarheid in? “Je hebt influencers die de ene dag een post delen over bodypositivity en de dag erop een samenwerking aangaan met een merk van dieetshakes. Dan bedrieg je de boel.” [naar artikel]
Influencer Nathan Vandergunst, beter bekend als ‘Acid’, heeft naar eigen zeggen een boete die kan oplopen tot 80.000 euro gekregen van de Economische Inspectie. Dat meldt hij zondag op zijn YouTube-kanaal. Hij krijgt die boete omdat hij op zijn sociale media zijn ondernemingsadres niet heeft vermeld. Dat is in België verplicht, maar niet onomstreden, omdat kleine ondernemers vaak wonen op de plek waar ze werken. [naar artikel]
8 op de 10 Vlaamse jongeren volgen influencers op sociale media en bijna 2 op de 10 kopen ook producten omdat die door hen worden aangeprezen. Dat blijkt uit een onderzoek van de Arteveldehogeschool. Maar de liefde is niet altijd wederzijds, want 20 procent van de jongeren volgt ze bewust niet. [naar artikel]
De (online) afwezigheid van twee beroemde Chinese influencers beroert de gemoederen. Zhu Chenhui en Lin Shanshan hadden tientallen miljoenen volgers, maar sinds zij een zware boete kregen voor belastingontduiking lijkt elk spoor van hen te ontbreken. Zo werden hun profielen op de sociale media verwijderd en zijn hun eigen websites en webshop niet meer toegankelijk. [naar artikel]
Vlaams minister van Jeugd Benjamin Dalle (CD&V) pleit ervoor dat influencers hun thuisadres niet zouden moeten delen op sociale media. Hij heeft daarover een brief geschreven naar federaal staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker. Ook Groen-voorzitter Jeremie Vaneeckhout riep al op tot “privacy voor creatieve contentmakers”. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.