Influencers moeten hun adres dan toch niet vermelden op hun profiel op TikTok, Instagram of andere sociale media. The post Influencers moeten adres niet meer prijsgeven appeared first on Data News. [naar artikel]
06:36 Influencers moeten hun adres dan toch niet vermelden op hun profiel op TikTok, Instagram of andere sociale media. Het mag ook via een omweg, meldt De Standaard. [naar artikel]
14:03 Belgische influencers die hun adres en ondernemingsnummer niet vermelden op hun sociale media, riskeren boetes van 208 tot 80.000 euro. 'Ik ga dit niet doen', reageert youtuber Nathan Vandergunst, ali... [naar artikel]
Influencers moeten hun adres dan toch niet vermelden op hun profiel op TikTok, Instagram of andere sociale media. Het mag ook via een omweg, zo meldt ‘De Standaard’ vandaag. [naar artikel]
Vlaams minister van Media Benjamin Dalle (CD&V) pleit ervoor dat influencers hun thuisadres niet zouden hoeven te delen op sociale media. Hij heeft daarover een brief geschreven naar federaal staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open VLD). [naar artikel]
Vlaams minister van Jeugd en Media Benjamin Dalle (CD&V) pleit ervoor dat influencers hun thuisadres niet zouden moeten delen op sociale media. Hij heeft daarover een brief geschreven naar federaal staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open Vld). [naar artikel]
Influencers hoeven niet langer hun ondernemingsadres rechtstreeks te delen op sociale media. Dat schrijft De Standaard. Ze mogen nu ook verwijzen naar een website waar dat adres kenbaar wordt gemaakt . De regels zijn niet veranderd, maar de interpretatie ervan door de FOD Economie is blijkbaar versoepeld. [naar artikel]
Influencers worden voorlopig dan toch niet verplicht om hun adres online te zetten. De verplichting leidde de voorbije weken tot onrust bij populaire figuren op sociale media, omdat het leidde tot fans die ongewenst aan de deur stonden. De regering geeft hen daarom uitstel. [naar artikel]
Een 50-tal influencers hebben de afgelopen tijd een waarschuwing van de overheid in de bus gekregen. Daarin wijst de FOD Economie hen erop dat ze hun adres en een ondernemingsnummer moeten vermelden op hun profielen op sociale media. Sinds een aantal maanden is dat verplicht voor iedereen die online reclame maakt en daarvoor betaald krijgt. “Ik ga dit niet doen”, schrijft Acid, één van de bekendste influencers van Vlaanderen. [naar artikel]
Staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open VLD) heeft een oplossing uitgewerkt voor het probleem van de influencers die op sociale media hun thuisadres moeten vermelden. Ze zullen zich voortaan in een bedrijvencentrum kunnen vestigen, waarvan ze dan het adres zullen kunnen vermelden op hun kanalen. [naar artikel]
De noodkreet van Vlaamse influencers wordt verhoord. Voorlopig moeten online-sterren hun adres niet meer publiek vermelden. De beslissing kwam er na de getuigenis van internet-fenomeen Jamilla Baldou (29) die op haar privé-adres seksueel werd belaagd nadat haar gegevens werden gebruikt in een seks-advertentie. Ook Sarah Puttemans (23), Jamilla Baidou (29), Gerben Tuerlinckx (21), Elias Verwilt (22) en Maude Van der Vorst (25) trokken aan de alarmbel. “Ze vinden ons nu al, we mogen het niet makkelijker maken.” [naar artikel]
Influencers die zich laten betalen of sponsoren om bepaalde berichten te plaatsen op hun sociale media, moeten dat duidelijker vermelden. Daarover zijn nieuwe richtlijnen opgesteld. Die moeten niet alleen bescherming bieden aan de consument, maar ook aan de influencers zelf. [naar artikel]
Influencer en YouTuber Nathan Vandergunst, beter bekend als "Acid" heeft een boete van 80.000 euro in de bus gekregen omdat hij op sociale media zijn adresgegevens niet vermeldt. Dat vertelt hij in een filmpje op zijn YouTube-kanaal. Je ondernemingsgegevens vermelden is verplicht in ons land, maar voor vele influencers een doorn in het oog. Dikwijls gaat het om hun privé-adres, waar ze wonen. "Ik ga dit niet betalen", stelt Acid. [naar artikel]
Ze noemen zichzelf ‘De Rattenmaffia’: een groep jongeren die op sociale media als Telegram en TikTok bekende Nederlandse en Belgische influencers bedreigt. Ze verspreiden privé-adressen en telefoonnummers van TikTokkers om hen vervolgens op te bellen of zelfs op te zoeken. Onze onderzoeksjournalist dook onder in deze duistere uithoek van sociale media en sprak met tal van slachtoffers én de anonieme groepen. “We kregen te horen dat ze ons huis in brand zouden steken, gruwelijk.” [naar artikel]
En plots werd hun privacy het gespreksonderwerp, in plaats van hun straf. Een document met privé-informatie over de Reuzegommers werd woensdag druk gedeeld via Tiktok en andere sociale media. Het ging om hun naam en telefoonnummer, het adres van hun ouders, contactgegevens van een broer of zus. “Ik dien een strafklacht in”, zegt een van hun advocaten. [naar artikel]
Het parket van Limburg heeft een onderzoek geopend naar bedreigingen aan het adres van de man die een pony in Peer hardhandig aanpakte met een zweep. Sinds beelden van het incident viraal gingen, werden de contactgegevens van de dader gedeeld via sociale media. De man wordt nu zowel online als privé belaagd. Experten cybergeweld waarschuwen dat het delen van dergelijke berichten onwettig en zelfs strafbaar kan zijn. [naar artikel]
Een perfecte setting creëren, daarvan een foto op sociale media zwieren, er bakken geld mee verdienen en intussen je zelfvertrouwen opkrikken met die duizenden likes. Over influencers doen er heel wat vooroordelen de ronde. Wij leggen acht clichés voor aan zeven content creators. Gaat het om een complete misvatting of zit er toch een bron van waarheid in? “Je hebt influencers die de ene dag een post delen over bodypositivity en de dag erop een samenwerking aangaan met een merk van dieetshakes. Dan bedrieg je de boel.” [naar artikel]
En plots werd hun privacy het gespreksonderwerp, in plaats van hun straf. Een document met privé-informatie over de Reuzegommers werd woensdag druk gedeeld via Tiktok en andere sociale media. Het ging om hun naam en telefoonnummer, het adres van hun ouders, contactgegevens van een broer of zus. “Ik dien een strafklacht in”, zegt een van hun advocaten. [naar artikel]
Staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open Vld), de Federale Overheidsdienst Economie en het Communicatie Centrum kondigen concrete richtlijnen aan voor influencers om te verduidelijken dat ze online reclame maken. Wie op sociale media een commerciële post doet, moet daar vanaf nu in vooraf vastgelegde termen over communiceren naar volgers. Ook moet wie op “regelmatige basis” reclame maakt voor bedrijven een ondernemingsnummer hebben en dat samen met het ondernemingadres delen in alle social mediaprofielen. [naar artikel]
En plots werd hun privacy het gespreksonderwerp, in plaats van hun straf. Een document met privé-informatie over de Reuzegommers werd woensdag druk gedeeld via Tiktok en andere sociale media. Het ging om hun naam en telefoonnummer, het adres van hun ouders, contactgegevens van een broer of zus. “Ik dien een strafklacht in”, zegt een van hun advocaten. [naar artikel]
Paniek in de wereld van influencers: YouTuber Acid moet van de FOD Economie zijn gegevens openbaar maken, of hij riskeert een boete tot 80.000 euro. De Beringse Céline Schraepen (31) werd maanden geleden al gecontroleerd. “Ik ben in orde, maar mijn thuisadres delen doe ik niet”, zegt ze. [naar artikel]
Ze noemen zichzelf ‘De Rattenmaffia’: een groep jongeren die op sociale media als Telegram en TikTok bekende Nederlandse en Belgische influencers bedreigt. Ze verspreiden privé-adressen en telefoonnummers van TikTokkers om hen vervolgens op te bellen of zelfs op te zoeken. Onze onderzoeksjournalist dook onder in deze duistere uithoek van sociale media en sprak met tal van slachtoffers én de anonieme groepen. “We kregen te horen dat ze ons huis in brand zouden steken, gruwelijk.” [naar artikel]
Caleb Ewan moet het in de Tour zonder ploegleider Allan Davis stellen. De Australische ex-prof raakte dinsdag op de sociale media verwikkeld in een vermeende privézaak op de sociale media, waarop zijn werkgever niet wenst te reageren. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.