Geen ontkomen aan. In de toekomst moeten we elektrisch rijden. Meer zelfs: de auto van de toekomst wordt ook ingezet in het volledige... [naar artikel]
Veel automerken zullen binnen korte tijd verdwijnen, omdat de bouwers de overgang naar elektrisch rijden niet kunnen betalen. Verder zal de prijs... [naar artikel]
Als alternatief voor elektrisch rijden, wordt vaak waterstof naar voren geschoven. Elektrisch rijden zonder lang te hoeven wachten, het klinkt haast te mooi om waar te zijn. Is het dat ook? HLN Drive ging op onderzoek. [naar artikel]
Elektrisch rijden is duur, het laden neemt veel tijd in beslag,… er heersen heel wat vooroordelen over EV’s. Maar vaak zijn die gebaseerd op conclusies die enkele jaren geleden waarheid waren. Welke vooroordelen over elektrisch rijden houden vandaag nog steek? HLN Drive zocht het uit. [naar artikel]
Vanaf 2029 moeten alle nieuwe auto’s in Vlaanderen elektrisch zijn. Althans: dat is het plan van de Vlaamse regering, maar nog altijd geen wet. Het neemt niet weg dat die datum met rasse schreden nadert, terwijl veel particulieren nog niet klaar zijn om de stap naar elektrisch rijden te zetten. Ze zitten immers met ontzettend veel vragen. Kan je vlot een caravan voorttrekken met een elektrisch voertuig? En waar installeer je een laadpaal als je in een appartement woont? Onze autokenner Joost Bolle beantwoordt tien prangende vragen. [naar artikel]
In Zuid-Korea werd een minister met eieren bekogeld, maar in Cambodja vindt de premier het dragen van mondkapjes grote onzin. Hoe reageren de landen in Azië op de coronacrisis in China? Volkskrant-correspondent in Azië Jeroen Visser schat de situatie in. [naar artikel]
Knielen tegen racisme, en bij uitbreiding tegen alle soort van discriminatie, voor een voetbalmatch: het is een “beschavingsproces”, meent veranderingspsycholoog Herman Konings. “Net zoals supermarkten inzetten op duurzame en ecologische producten om de jongere klanten niet te verliezen, laat de UEFA dit toe om de supporters van de toekomst niet voor het hoofd te stoten.” Of hoe een spontane actie toch iets meer wordt dan enkel symboliek. [naar artikel]
Terwijl de transitie naar elektrisch rijden bij ons volop aan de gang is, blijft Wallonië ver achterophinken. Niet alleen worden er onder de taalgrens veel minder elektrische wagens ingeschreven, ook de beschikbare laadinfrastructuur is er enorm beperkt. [naar artikel]
Wordt elektrisch vliegen de toekomst? Dat moet nog blijken, maar op het Recreatief Vliegveld van Grimbergen (RVG) willen ze de trein alvast niet missen en hebben ze een test uitgevoerd met een elektrisch vliegtuig, de Pipistrel Velis Electro. [naar artikel]
Elektrisch rijden is misschien (nog) niet zo populair als we zouden denken. Uit een bevraging van de automobilistenvereniging Touring blijkt dat 38 procent van de bevraagden stelt dat elektrisch rijden niet voor hen is. Straffer nog: 32 procent, of zo goed als één op drie, staat er ronduit negatief tegenover. Daar tegenover staat dat 42 procent positief denkt over emissievrij autorijden. Een kwart (26 procent) denkt binnen de vijf jaar een vol-elektrische auto aan te schaffen, zo blijkt uit de pas gelanceerde ‘Elektrisch Rijden Monitor’ van Touring. De grootste obstakels zijn de hoge aanschafprijs en de gestegen gebruikskosten door de hogere elektriciteitsprijzen. [naar artikel]
Al jaren kun je horen en lezen dat het Autosalon van Brussel ‘helemaal in het teken van elektrisch rijden’ staat, maar pas met de editie 2020 wordt... [naar artikel]
Met subsidies voor thuislaadpalen hoopt de federale overheid elektrisch rijden te stimuleren. Maar, zo zeggen mobiliteitsexperts, als we willen dat ook de modale stadsbewoner zonder oprit of garage elektrisch gaat rijden, dan moet het aantal publieke laadpunten gevoelig naar omhoog. De Vlaamse regering heeft daarvoor een plan, de privésector ook. [naar artikel]
Elektrisch rijden is in opmars: van de 6 miljoen auto's op de Belgische wegen is al een half miljoen een zogenaamde 'stekkerauto'. Dat blijkt uit cijfers van autofederatie Traxio. 200.000 auto's zijn volledig elektrisch en 300.000 zijn plug-in hybride. 'WinWin' krijgt daarover steeds meer praktische vragen: een antwoord op de 5 meest gestelde vragen over elektrisch rijden. [naar artikel]
De Passat GTE is de ideale auto voor mensen die elektrisch willen rijden, maar een volledig elektrisch voertuig nog niet aandurven. Hij veronderstelt wel een zekere discipline.Guido Cloostermans [naar artikel]
Autorijden kost geld, maar wat is nu echt het verschil tussen benzine, diesel, hybride en elektrisch rijden? Is elektrisch rijden voordeliger bij... [naar artikel]
Het grootste obstakel voor de Belg om elektrisch te gaan rijden is de prijs van een elektrische wagen. Dat blijkt donderdag uit de Elektrisch Rijden Monitor van mobiliteitsorganisatie Touring. [naar artikel]
Lees dit artikel: Dossier elektrisch rijden: Hoeveel kost het eigenlijk om over te schakelen op een elektrische wagen? Meer dan 10 procent van de auto’s die in 2020 in België werden ingeschreven was een hybride of elektrisch model. Dat is een verdubbeling ten opzichte van 2019. We maken dus snel de omslag. Toch rijzen er soms nog vragen over elektrisch rijden. Is het eigenlijk wel handig en hoeveel kost het nu om over […] Lees dit artikel: Dossier elektrisch rijden: Hoeveel kost het eigenlijk om over te schakelen op een elektrische wagen? [naar artikel]
07:00 Van een van de e-pioniers van België tot een pr-consultant die pas dit jaar de overstap maakte naar elektrisch rijden: vijf fans van e-rijden delen hun ervaringen. [naar artikel]
De motards die zondag de 10 Miles begeleiden, rijden dit jaar 100 procent elektrisch. Een groep van veertien motorrijders heeft zich daarvoor zelf aangeboden. “Zonder uitstoot en benzinegeur wordt het voor de lopers veel aangenamer, zeker in de tunnels”, zegt initiatiefnemer Pat Kramp. [naar artikel]
Autorijden kost geld, maar wat is nu echt het verschil tussen benzine, diesel, hybride en elektrisch rijden? Is elektrisch rijden voordeliger bij... [naar artikel]
Elektriciteit is niet goedkoop in België en een elektrische wagen opladen aan een publieke laadpaal maakt dat elektrisch rijden nauwelijks... [naar artikel]
Het ambitieuze voorstel van Vlaams Mobiliteitsminister Lydia Peeters om vanaf 2030 enkel nog elektrisch te rijden, zorgt voor heel wat ongerustheid bij de consument. Er is begrip dat - in het kader van de klimaattop in Glasgow - de Vlaamse regering eindelijk eens een vuist maakt, maar er zijn ook veel vragen. Zijn er genoeg laadpalen, kunnen de autoconstructeurs volgen en is het betaalbaar? [naar artikel]
Het grootste obstakel voor de Belg om elektrisch te gaan rijden is de prijs van een elektrische wagen. Dat blijkt vandaag uit de Elektrisch Rijden Monitor van mobiliteitsorganisatie Touring. [naar artikel]
Limburg hinkt achter op het vlak van elektrische wagens. Wij vroegen aan onze lezers of een EV iets voor hen is. Het antwoord was “nee”, met een paar terugkerende argumenten. Maar is elektrisch rijden echt zo nadelig? [naar artikel]
Midden vorig jaar leek het over en uit voor Herbert Diess maar de Volkswagen-topman vocht terug en wist vorige week de machtsstrijd met vakbondsman Bernd Osterloh alsnog in zijn voordeel te beslechten. Verlost van zijn machtige opponent wil hij van Volkswagen een innoverend en toonaangevend technologiebedrijf maken. De volgende stap is autonoom rijden, een grotere uitdaging dan elektrisch rijden. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.