Tegen 2030 heeft ons wegennet 100.000 publieke laadpalen nodig om de tegen dan verwachte elektrische wagens aan de gang te kunnen houden. Nu staan er nog geen 12.000 . Om groener en dus elektrisch te rijden moet er dus snel én veel laadinfrastructuur geïnstalleerd worden. Alleen: waar zullen we die laadpunten plaatsen zonder een wildgroei te creëren, en wie zal dat doen? En produceren we wel voldoende elektriciteit om ook nog eens massaal onze auto ‘elektrisch te tanken’? [naar artikel]
Badstad Knokke heeft de regels rond het plaatsen van reclamedragers en strandvlaggen verscherpt om een wildgroei tegen te gaan en een mooi straatbeeld te behouden. Dat zegt Anthony Wittesaele (Gemeentebelangen), schepen van Toerisme. Het nieuwe reglement treedt op 1 juni in voege. [naar artikel]
11:50 De achilleshiel van duurzaam beleggen blijft het gebrek aan één standaard voor de rapportering. Een poging om orde te brengen in de wildgroei aan duurzaamheidsmetingen wint aan vaart, maar de uitdagin... [naar artikel]
De Limburgse start-up Pluon maakt laadpalen met een uniek, gepatenteerd systeem: een vervangbare laadmodule. Bij een defect kan er snel een nieuwe in, terwijl de kapotte laadmodule in hun atelier wordt hersteld. Zo zijn hun laadpalen nooit dagenlang buiten dienst door de schaarste aan techniekers. Onder meer Aldi installeert de laadpalen van Pluon op z'n … The post BEKIJK – Pluon patenteert laadpalen met vervangbare kop appeared first on Trends. [naar artikel]
49 procent van de huizen in Vlaanderen is een gesloten bebouwing of een appartement. Daar een laadpaal plaatsen is niet evident, want de laadkabel over het voetpad naar je auto leggen is in principe verboden. Hier en daar is er wat een creativiteit, maar vooral de wildgroei aan lokale interpretaties valt op. Dat blijkt uit een exclusieve rondvraag van HLN in alle Vlaamse gemeenten. Wil u alles weten over laadpalen in uw gemeente? Lees het op uw gemeentepagina. [naar artikel]
De eerste vier elektrische laadpalen van het Brusselse elektrische laadpalen-netwerk ‘Charge.Brussels’ zijn dinsdag in Evere officieel ingehuldigd. De laadpalen voorzien 100 procent groene energie. [naar artikel]
Mede dankzij het zonnige weer vond de voorbije maand juli een recordaantal toeristen de weg naar Brussel. Maar dat gaat ook gepaard met een wildgroei aan stadsgidsen. Officiële stadsgidsen hebben vragen bij de kwaliteit van de vele zelfstandige collega's die soms ook gratis rondleidingen aanbieden. En de toeristische dienst van het Brussels gewest wil dan ook meer regels daarover. [naar artikel]
Vlaanderen wil tegen 2020 vijfduizend publieke laadpalen voor elektrische wagens installeren. Het Antwerpse aandeel bedraagt 272 laadpalen. Maar het is allesbehalve simpel om zelf een laadpaal aan te vragen, zo klaagt Frederik Saen van Antwerpen-Linkeroever aan. [naar artikel]
Freesponsible, de recent opgerichte lobby-organisatie die de belangen van automobilisten verdedigt, heeft vandaag uitgehaald naar de wildgroei van... [naar artikel]
Brandstofleveranciers kunnen hun verplichtingen om biobrandstoffen bij te mengen, afkopen door laadpaaleigenaars te betalen. Dat moet investeringen in laadpalen een boost geven. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) trekt 30 miljoen euro uit voor nieuwe publieke laadpalen. Dat schrijft De Zondag en het nieuws wordt bevestigd door het kabinet. [naar artikel]
Vandaag raakt nauwelijks nog iemand wijs uit de wirwar aan deradicaliseringsprojecten. Om de wildgroei aan te pakken, heeft het Ocad in eigen huis een ‘kenniscentrum’ opgericht. [naar artikel]
Het aantal laadpalen voor elektrische voertuigen stijgt razendsnel in Vlaanderen. Dit jaar werden al 9.000 openbare laadpalen bijgeplaatst. En er staan nu drie keer meer snelladers dan een jaar geleden. [naar artikel]
De stad Antwerpen wil geen wildgroei aan laadpalen. En toch zullen steeds meer mensen hun elektrische auto moeten opladen. Misschien is dit de oplossing: een mobiele batterij die de lading gewoon naar je auto brengt. Snelladen kan daarmee in theorie op elke parkeerplaats in de stad. [naar artikel]
16:50 Het aantal laadpalen voor e-auto's in ons land groeit, maar we doen het een pak slechter dan Nederland. [naar artikel]
Op de site van Living Tomorrow in Vilvoorde zijn vandaag de eerste vier ultrasnelle elektrische laadpalen in gebruik genomen. Iedereen kan zijn elektrische wagen aan die laadpalen in ongeveer 15 minuten opladen. De laadpalen zijn een eerste stap om van de nieuwe Living Tomorrow-campus een belangrijk Hoppinpunt te maken aan de Brusselse Ring. [naar artikel]
Het Turnhoutse stadsbestuur heeft recentelijk enkele bestemmingswijzigingen geweigerd voor panden waarin een afhaalpizzeria was gepland. “We willen een wildgroei vermijden”, zegt burgemeester Paul Van Miert (N-VA) [naar artikel]
De openbare vervoersmaatschappij MIVB zal tegen 2024 zes nieuwe laadpalen installeren om elektrische gelede bussen mee op te laden. Die komen nabij Westland Shopping. Dankzij de laadpalen zal MIVB lijnen 46, 53 en 89 volledig kunnen uitbaten met elektrische bussen. [naar artikel]
Het Turnhoutse stadsbestuur heeft recentelijk enkele bestemmingswijzigingen geweigerd voor panden waarin een afhaalpizzeria was gepland. “We willen een wildgroei vermijden”, zegt burgemeester Paul Van Miert (N-VA) [naar artikel]
Telenet wordt actief op de markt van laadpalen voor elektrische wagens. Onder de merknaam Blossom gaat het telecombedrijf vanaf 1 april voor bedrijven laadpalen bij werknemers thuis installeren. [naar artikel]
17:14 De Brusselse regering wil 200 laadpalen installeren om zijn achterstand op het gebied van elektrische mobiliteit in te halen. [naar artikel]
Vlaams minister van Energie Bart Tommelein (Open VLD) zet volop in op elektrische voertuigen. Hij heeft een spreidingsplan klaar voor 2.500 nieuwe laadpalen, in elke gemeente minstens één. Koploper is Antwerpen dat 314 laadpalen moet plaatsen. Dat schrijft De Zondag. [naar artikel]
Een defecte laadpaal en vervolgens weken wachten op een technicus? De laadpalen van Pluon, een start-up in Dilsen-Stokkem, kan je eenvoudig zelf vervangen. Het bedrijf plaatst nu 900 laadpalen aan filialen van Aldi. [naar artikel]
In Maasmechelen komen er tegen 2020 tien nieuwe laadpalen voor elektrische voertuigen bij. Vlaams minister van Energie Bart Tommelein (Open VLD) maakte vorige maand samen met energieleveranciers Eandis en Infrax een spreidingsplan op voor 2500 nieuwe laadpalen. Voor elke gemeente in Vlaanderen minstens één. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.