De Vlaamse politieke partijen hebben dit jaar al zowat 2,4 miljoen euro uitgegeven aan advertenties op sociale media. Dat meldt AdLens, een collectief van onderzoekers. [naar artikel]
Politieke partijen in ons land geven al jarenlang recordbedragen uit aan advertenties op sociale media, maar ook hun jongerenafdelingen zetten in op online advertenties. Sinds de verkiezingen van 2019 gaven de Vlaamse jongerenpartijen al 140.000 euro uit op Facebook en Instagram, met PVDA en Vlaams Belang op kop. Dat blijkt uit een analyse van de Leuvense studentenkrant ‘Veto’. [naar artikel]
Alle Belgische politieke partijen hebben vorig jaar samen 5 miljoen euro uitgegeven aan advertenties op Facebook en Instagram. Dat zegt onderzoeker Jan Steurs van AdLens, een collectief dat politieke advertenties onderzoekt op sociale media. N-VA en Vlaamse Belang zijn de absolute koplopers in uitgaven. Ook in Europa. [naar artikel]
Twijfelt u nog dat de verkiezingscampagne echt uit de startblokken geschoten is? Zelfs in 2023 draaide het op sociale media al op volle toeren, want alle politieke partijen samen spendeerden samen miljoenen aan advertenties. Heeft dat ook een effect of is het gewoon geld dumpen in een bodemloze put? “Geert Wilders heeft geen euro geïnvesteerd in online advertenties en toch heeft hij de Nederlandse verkiezingen gewonnen.” [naar artikel]
De Vlaamse politieke partijen hebben dit jaar samen al meer dan 2,5 miljoen euro uitgegeven aan advertenties op Facebook en Instagram. N-VA en Vlaams Belang zijn de absolute koplopers. Als de uitgaven zich in dezelfde trend voortzetten zullen alle Belgische partijen samen aan het einde van dit jaar de ruim 5 miljoen euro, die vorig jaar nog werd uitgegeven aan online reclame, ver overstijgen. [naar artikel]
Twijfelt u nog dat de verkiezingscampagne echt uit de startblokken geschoten is? Zelfs in 2023 draaide het op sociale media al op volle toeren, want alle politieke partijen samen spendeerden samen miljoenen aan advertenties. Heeft dat ook een effect of is het gewoon geld dumpen in een bodemloze put? “Geert Wilders heeft geen euro geïnvesteerd in online advertenties en toch heeft hij de Nederlandse verkiezingen gewonnen.” [naar artikel]
Alle Belgische politieke partijen hebben vorig jaar samen 5 miljoen euro uitgegeven aan advertenties op Facebook en Instagram. Dat zegt onderzoeker Jan Steurs van AdLens, een collectief dat politieke advertenties onderzoekt op sociale media, aan de VRT. Volgens hem lijkt het alsof we in een permanente verkiezingscampagne zitten. “We krijgen buiten de verkiezingen meer propaganda binnen dan tijdens de verkiezingen”, aldus Steurs. [naar artikel]
De verschillende politieke partijen hebben de voorbije maanden al minstens 229.900 euro besteed aan advertenties op Facebook. Dat blijkt uit een analyse van de online tool inzicht.io. Die maakt gebruik van de gegevens die Facebook zelf sinds kort beschikbaar stelt. Dat schrijven De Tijd en De Standaard woensdag. [naar artikel]
De verschillende politieke partijen hebben de voorbije maanden al minstens 229.900 euro besteed aan advertenties op Facebook. Dat blijkt uit een analyse van de online tool inzicht.io. Die maakt gebruik van de gegevens die Facebook zelf sinds kort beschikbaar stelt. Dat schrijven De Tijd en De Standaard. Tussen 15 maart en 14 mei gaven de […] Het bericht Partijen besteden kwart miljoen aan Facebook verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Opnieuw geven Belgische partijen veel geld uit aan politieke advertenties op Facebook en Instagram. Ze gaven in 2023 zo’n 6 miljoen euro uit, 1 miljoen meer dan in 2022. Dit blijkt uit onderzoek van AdLens, een collectief dat politieke advertenties onderzoekt op sociale media. Vlaams Belang en N-VA zijn samen goed voor de helft van alle uitgaven. [naar artikel]
Tot en met eind oktober vloeide dit jaar al 4,9 miljoen euro vanuit de Belgische partijen naar Meta voor advertenties op Facebook en, in veel mindere mate, Instagram. Dat blijkt uit de jongste cijfers van AdLens, een groep vrijwilligers die de gegevens bijhoudt. [naar artikel]
Zowat elke Belg met een Facebookprofiel kreeg in de weken voor 26 mei advertenties te zien van politieke partijen. Volgens data van Facebook publiceerden partijen en individuele politici samen zeker meer dan 2.600 advertenties. [naar artikel]
Alle Belgische politieke partijen hebben vorig jaar samen 5 miljoen euro uitgegeven aan advertenties op Facebook en Instagram. Dat zegt onderzoeker Jan Steurs van AdLens, een collectief dat politieke advertenties onderzoekt op sociale media, aan VRT NWS. [naar artikel]
N-VA en Vlaamse Belang zijn de absolute koplopers in uitgaven. N-VA spendeerde vorig jaar ruim 1,7 miljoen euro aan advertenties aan Facebook en Instagram, allebei eigendom van Meta, het bedrijf van Mark Zuckerberg. Gevolgd door ruim 1,1 miljoen euro van Vlaams Belang. Beide partijen gaven zo ook nog eens ettelijke honderdduizenden euro meer uit dan […] The post Partijen geven recordbedrag uit aan advertenties op sociale media appeared first on Knack. [naar artikel]
Van lokale afdelingen die hun kandidaten via filmpjes voorstellen, over een plotse schare volgers uit India, tot goed gemikte advertenties op Google: politieke partijen ondervinden de kracht en de valkuilen van de sociale media. Moeten we niet meer transparantie eisen over de online praktijken van politieke partijen? [naar artikel]
18:40 Belgische politieke partijen geven een recordbedrag van samen 5 miljoen euro uit aan advertenties op sociale media, waarmee ons land kampioen is in Europa. Het ziet er niet naar uit dat snel veranderi... [naar artikel]
Lees dit artikel: Advertenties van Belgische partijen ontsnappen vaak aan politieke filter van Facebook Facebook slaagt er vaak niet in om politieke advertenties te herkennen, zo blijkt uit grondig onderzoek door de KU Leuven en New York University. Sommige berichten worden niet als politieke advertenties herkend, en niet-politieke boodschappen krijgen soms onterecht wél een politiek label. Je hebt het misschien zelf gemerkt in je eigen Facebook-feed: de socialmediareus wil […] Lees dit artikel: Advertenties van Belgische partijen ontsnappen vaak aan politieke filter van Facebook [naar artikel]
De afgelopen maanden hebben de Vlaamse politieke partijen massaal gepersonaliseerde advertenties uitgestuurd via Facebook. Dat blijkt uit onderzoek van VRT NWS en De Tijd. Een steekproef van meer dan 1.500 politieke advertenties leert ons dat onder meer N-VA-kiezers een populair doelwit zijn. [naar artikel]
De Vlaamse politieke partijen en hun voorzitters gaven de laatste twee maanden al minstens 205.300 euro uit om kiezers via Facebook te overtuigen. [naar artikel]
Net geen 160.000 euro. Zo veel hebben de zeven Vlaamse partijen tijdens de coronacrisis al uitgegeven aan advertenties op Facebook en Instagram. Tel daarbij nog de uitgaven van de voorzitters en enkele prominente politici en je komt aan bijna 240.000 euro. “Partijen proberen in deze coronatijden meer dan ooit om hun bereik te vergroten.” [naar artikel]
01:00 In de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober zetten alle Vlaamse partijen Facebook-advertenties in om hun boodschap gericht tot bij de kiezer te krijgen. De Tijd en VRT NWS willen in... [naar artikel]
Vlaamse politici geven een pak meer geld uit aan advertenties op Facebook en Instagram dan andere Europese partijen. Vooral N-VA gaf dit jaar al honderdduizenden euro's uit om in het uitstalraam van Zuckerberg te staan. [naar artikel]
Net geen 160.000 euro. Zo veel hebben de zeven Vlaamse partijen tijdens de coronacrisis al uitgegeven aan advertenties op Facebook en Instagram. Tel daarbij nog de uitgaven van de voorzitters en enkele prominente politici en je komt aan bijna 240.000 euro. “Partijen proberen in deze coronatijden meer dan ooit om hun bereik te vergroten.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.