De Vlaamse politieke partijen hebben dit jaar al zowat 2,4 miljoen euro uitgegeven aan advertenties op sociale media. Dat meldt AdLens, een collectief van onderzoekers. [naar artikel]
Tot en met eind oktober vloeide dit jaar al 4,9 miljoen euro vanuit de Belgische partijen naar Meta voor advertenties op Facebook en, in veel mindere mate, Instagram. Dat blijkt uit de jongste cijfers van AdLens, een groep vrijwilligers die de gegevens bijhoudt. Het bedrag evenaart nu al het bedrag van het recordjaar 2022, schrijft De Tijd vrijdag. De krant verwacht dat met de verkiezingen in aantocht tegen het einde van het jaar de kaap van 6 miljoen euro wordt behaald. [naar artikel]
Twijfelt u nog dat de verkiezingscampagne echt uit de startblokken geschoten is? Zelfs in 2023 draaide het op sociale media al op volle toeren, want alle politieke partijen samen spendeerden samen miljoenen aan advertenties. Heeft dat ook een effect of is het gewoon geld dumpen in een bodemloze put? “Geert Wilders heeft geen euro geïnvesteerd in online advertenties en toch heeft hij de Nederlandse verkiezingen gewonnen.” [naar artikel]
De Vlaamse partijen gebruiken massaal advertenties op Facebook en Google om kiezers te overtuigen, dat blijkt uit cijfers van de twee bedrijven. Vooral Vlaams Belang investeert fors, sinds begin maart heeft de partij meer dan 400.000 euro uitgegeven aan Facebook-advertenties. [naar artikel]
Twijfelt u nog dat de verkiezingscampagne echt uit de startblokken geschoten is? Zelfs in 2023 draaide het op sociale media al op volle toeren, want alle politieke partijen samen spendeerden samen miljoenen aan advertenties. Heeft dat ook een effect of is het gewoon geld dumpen in een bodemloze put? “Geert Wilders heeft geen euro geïnvesteerd in online advertenties en toch heeft hij de Nederlandse verkiezingen gewonnen.” [naar artikel]
Alle Belgische politieke partijen hebben vorig jaar samen 5 miljoen euro uitgegeven aan advertenties op Facebook en Instagram. Dat zegt onderzoeker Jan Steurs van AdLens, een collectief dat politieke advertenties onderzoekt op sociale media, aan VRT NWS. [naar artikel]
01:00 In de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober zetten alle Vlaamse partijen Facebook-advertenties in om hun boodschap gericht tot bij de kiezer te krijgen. De Tijd en VRT NWS willen in... [naar artikel]
Sinds deze week kan je op Facebook achterhalen hoeveel betaalde advertenties een pagina uitstuurt. Wij deden de test met de Vlaamse politieke partijen. Daaruit blijkt dat CD&V op dit moment de meeste gepersonaliseerde boodschappen stuurt, en dat de oppositie het veel rustiger aan doet. Toch zal de digitale campagnevoering alleen maar belangrijker worden. [naar artikel]
Lees dit artikel: Advertenties van Belgische partijen ontsnappen vaak aan politieke filter van Facebook Facebook slaagt er vaak niet in om politieke advertenties te herkennen, zo blijkt uit grondig onderzoek door de KU Leuven en New York University. Sommige berichten worden niet als politieke advertenties herkend, en niet-politieke boodschappen krijgen soms onterecht wél een politiek label. Je hebt het misschien zelf gemerkt in je eigen Facebook-feed: de socialmediareus wil […] Lees dit artikel: Advertenties van Belgische partijen ontsnappen vaak aan politieke filter van Facebook [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.