BrusselDe consumentenorganisatie Test Aankoop wil via de rechtbank een schadevergoeding afdwingen voor reizigers die het slachtoffer waren van de recente stakingen bij Ryanair. Zoals bekend weigert Ryanair een schadevergoeding uit te betalen. [naar artikel]
Consumentenorganisatie Test Aankoop lanceert donderdag een collectieve rechtszaak (zogenoemde class action) tegen de Ierse lagekostenmaatschappij Ryanair. Ze willen een schadevergoeding voor de 40.000 reizigers die vorige zomer hinder ondervonden door stakingen. [naar artikel]
Consumentenorganisatie Test Aankoop start verschillende rechtszaken op tegen de Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair. Ze willen een schadevergoeding krijgen voor de reizigers die door de stakingen deze zomer vertraging hadden of hun vlucht misten. Volgens Ryanair ging het om uitzonderlijke omstandigheden en moeten ze daarom geen vergoeding betalen. "Dat klopt niet," zegt Test Aankoop. [naar artikel]
Test Aankoop zet een nieuwe stap in zijn juridische veldslag met Ryanair : de consumentenorganisatie leidt een groepsvordering in tegen de luchtvaartmaatschappij na de stakingsgolf van vorige zomer. Daardoor werden ruim 170 vluchten van Ryanair geannuleerd, of waren ze zwaar vertraagd. Test Aankoop blijf een schadevergoeding eisen voor de vele gedupeerde passagiers, maar de lerse lagekostenmaatschappij weigert en roept overmacht in. Door nu voor een grote groep gedupeerden naar de rechter te stappen, wil Test Aankoop vermijden dat de zaak zou verjaren. [naar artikel]
Consumentenorganisatie Test-Aankoop raadt passagiers wiens Ryanair-vlucht geschrapt is als gevolg van de staking aan om toch een schadevergoeding te vragen via de website van de luchtvaartmaatschappij. Eerder vandaag heeft Ryanair nog eens herhaald dat het niet zinnens is om schadevergoedingen te betalen. Een claim via het daartoe voorziene formulier op de website zou dienst kunnen doen als ingebrekestelling, aldus Test-Aankoop. [naar artikel]
Consumentenorganisatie Test Aankoop lanceert een collectieve rechtszaak tegen de Ierse lagekostenmaatschappij Ryanair. Het doel ervan is schadevergoeding te krijgen voor de naar schatting 40.000 reizigers die vorige zomer hinder ondervonden van de verschillende stakingen van Ryanair-personeel. [naar artikel]
Test Aankoop heeft woensdagochtend een collectieve schuldvordering opgestart tegen Facebook. De consumentenorganisatie wil zo veel mogelijk gebruikers van de sociale netwerksite vertegenwoordigen en hoopt dan ook op massale inschrijving. Die opzet lijkt nu al geslaagd: binnen het uur schreven zich al meer dan 600 mensen in. Zij hebben volgens Test Aankoop recht op 200 euro schadevergoeding. Ook de zusterorganisaties in Italië, Spanje en Frankrijk sluiten zich aan bij de rechtsvordering. [naar artikel]
Test Aankoop en haar Italiaanse, Portugese en Spaanse zusterorganisaties lanceren een collectieve rechtsvordering tegen Facebook. [naar artikel]
Test Aankoop en haar Italiaanse, Portugese en Spaanse zusterorganisaties lanceren een collectieve rechtsvordering tegen Facebook. Aanleiding is het... [naar artikel]
Test Aankoop zal vandaag met een reeks dossiers tegen luchtvaartmaatschappij Ryanair naar de rechtbank stappen in de hoop een vergoeding te krijgen voor honderden reizigers die getroffen werden door stakingen in juli en augustus. Dat meldt de consumentenorganisatie. Test Aankoop ontving klachten over Ryanair van 1.350 consumenten. Ze kregen van de Ierse maatschappij geen vergoeding […] Het bericht Test Aankoop start rechtszaken tegen Ryanair verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Consumentenorganisatie Test-Aankoop heeft Ryanair een ingebrekestelling gestuurd, omdat de Ierse lowcostmaatschappij volgens haar de passagiers van geannuleerde vluchten niet de juiste informatie geeft over hun rechten. Mogelijk volgen er juridische stappen, zo meldt Test-Aankoop maandag. [naar artikel]
Consumentenorganisatie Test-Aankoop heeft Ryanair een ingebrekestelling gestuurd, omdat de Ierse lowcostmaatschappij volgens haar de passagiers van geannuleerde vluchten niet de juiste informatie geeft over hun rechten. Mogelijk volgen er juridische stappen, zo meldt Test-Aankoop maandag. [naar artikel]
Test Aankoop en haar Italiaanse, Portugese en Spaanse zusterorganisaties lanceren een collectieve rechtsvordering tegen Facebook. [naar artikel]
Consumentenorganisatie Test-Aankoop stelt Ryanair in gebreke. De reden: de Ierse lagekostenmaatschappij heeft zijn algemene voorwaarden zo herschreven dat het nu lijkt alsof alleen rechtbanken in Ierland bevoegd zijn bij geschillen tussen klanten en Ryanair. “Een nieuwe poging van topman O’Leary om de klant te ontmoedigen om een schadeclaim in te dienen”, zegt Test Aankoop. [naar artikel]
Met een classaction wil consumentenorganisatie Test-Aankoop duizenden reizigers die vorige zomer door stakingen bij Ryanair getroffen werden, een vergoeding geven. Maar hoeveel kans op slagen heeft hun potentiële miljoenenclaim? [naar artikel]
zaventem Na onder andere Facebook en Volkswagen sleept Test Aankoop nu ook Ryanair voor de rechter in een zogenaamde ‘class action’-rechtszaak. Het is pas de achtste keer dat in België zo’n groepsvordering wordt gestart. [naar artikel]
Ryanair verzekert dat het de passagiersrechten zal naleven. De Ierse lowcostmaatschappij is ook begonnen met het schadeloos stellen van passagiers die getroffen zijn door de golf van annulaties die ze in september heeft bekendgemaakt. Dat blijkt uit een brief die Ryanair naar Test-Aankoop heeft gestuurd in reactie op een eerder schrijven van de consumentenorganisatie. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.