Het grootste obstakel voor de Belg om elektrisch te gaan rijden is de prijs van een elektrische wagen. Dat blijkt donderdag uit de Elektrisch Rijden Monitor van mobiliteitsorganisatie Touring. The post Prijs elektrische wagen is grootste obstakel om elektrisch te rijden appeared first on Knack. [naar artikel]
Opel biedt nu een 100 % elektrische Corsa aan voor minder dan 30.000 euro. The post Goedkoop elektrisch: Opel Corsa Electric Yes appeared first on Knack. [naar artikel]
Het grootste obstakel voor de Belg om elektrisch te gaan rijden is de prijs van een elektrische wagen. Dat blijkt donderdag uit de Elektrisch Rijden Monitor van mobiliteitsorganisatie Touring. [naar artikel]
Wordt elektrisch rijden binnenkort voor iedereen bereikbaar? Dat is althans de belofte van Volkswagen. Het merk wil binnen twee jaar een elektrische gezinsauto op de markt brengen die nog geen 25.000 euro zal kosten: de ID.2. Later volgt nog een model onder de 20.000 euro. [naar artikel]
Het grootste obstakel voor de Belg om elektrisch te gaan rijden is de prijs van een elektrische wagen. Dat blijkt vandaag uit de Elektrisch Rijden Monitor van mobiliteitsorganisatie Touring. [naar artikel]
Elektrisch rijden komt binnen ieders bereik met de Citroën ë-C3 die met de nieuwe overheidspremie slechts 18.300 euro kost. The post Citroën ë-C3: betaalbaar elektrisch appeared first on Knack. [naar artikel]
Het Chinese bedrijf BYD zegt de aarde met één graad Celsius te willen afkoelen door de wereld op grote schaal van elektrisch vervoer te voorzien. In ons land is BYD pas sinds eind vorig jaar te koop, maar nu al wordt het aantal beschikbare modellen uitgebreid van drie naar vijf. [naar artikel]
Veel automerken zullen binnen korte tijd verdwijnen, omdat de bouwers de overgang naar elektrisch rijden niet kunnen betalen. Verder zal de prijs... [naar artikel]
07:00 Van een van de e-pioniers van België tot een pr-consultant die pas dit jaar de overstap maakte naar elektrisch rijden: vijf fans van e-rijden delen hun ervaringen. [naar artikel]
Elektriciteit is niet goedkoop in België en een elektrische wagen opladen aan een publieke laadpaal maakt dat elektrisch rijden nauwelijks goedkoper is dan op diesel. Dat zegt Eddy Haesendonck, topman van BMW Belux. “Aan een tankstation staat bovendien de prijs per liter diesel of benzine duidelijk aangeduid, op een laadpaal is dat niet het geval”, aldus Haesendonck dinsdag. [naar artikel]
We betalen ons vandaag blauw voor elektriciteit, maar binnen x-aantal jaar moeten we ook allemaal elektrisch rijden. Hoe betaalbaar is dat nog? Hoeveel kost het om een elektrische wagen thuis op te laden? Komt dat goedkoper uit dan benzine of diesel? En hoe belangrijk zijn zonnepanelen in dit verhaal? We vroegen het aan voorzitter Jochen De Smet van EV Belgium, de sectorfederatie voor elektrische mobiliteit. [naar artikel]
Elektrisch rijden is duur, het laden neemt veel tijd in beslag,… er heersen heel wat vooroordelen over EV’s. Maar vaak zijn die gebaseerd op conclusies die enkele jaren geleden waarheid waren. Welke vooroordelen over elektrisch rijden houden vandaag nog steek? HLN Drive zocht het uit. [naar artikel]
Elektriciteit is niet goedkoop in België en een elektrische wagen opladen aan een publieke laadpaal maakt dat elektrisch rijden nauwelijks... [naar artikel]
Is een elektrische auto echt ecologischer? Kan je er ook geld mee besparen, en is elektrisch rijden op dit moment wel voor iedereen praktisch haalbaar? In deze aflevering van de podcastreeks ‘Beter leven’ onderzoeken we of een elektrische of hybride wagen een slimme keuze is, en waarop je moet letten als je er een wil aanschaffen. [naar artikel]
De Vlaamse Regering wil dat vanaf 2029 geen nieuwe wagens met verbrandingsmotoren meer verkocht worden. De Barometer Elektrisch Autorijden, die Bond Beter Leefmilieu vandaag publiceert, toetst deze doelstelling af aan de hand van vijf cruciale parameters: de betaalbaarheid en het marktaandeel van de elektrische wagens, het aantal en de spreiding van de laadpalen en de uitfasering van fossiele wagens. “Aan de huidige trend is slechts 46% van de nieuwe wagens volledig elektrisch in 2029.” The post Vlaanderen niet op koers om doelstelling elektrisch rijden vanaf 2029 te halen appeared first on DeWereldMorgen.be. [naar artikel]
Ondanks de torenhoge elektriciteitsprijzen zou elektrisch rijden nog altijd de helft goedkoper uitvallen dan met een vergelijkbare gezinsauto op fossiele brandstof. Zo moet toch blijken uit de nieuwe kwartaalprijzen van de FOD Economie die verplicht aan tankstations opgehangen moeten worden. Per 100 afgelegde km zou een elektrische wagen slechts 5,8 euro verbruiken tegen 12,1 euro voor een benzinewagen. “Terwijl die kloof in werkelijkheid onbestaande is”, reageert brandstoffenfederatie BRAFCO boos. “Dit is gewoon consumentenbedrog.” [naar artikel]
Shenzhen wil tegen eind dit jaar al zijn bussen elektrisch laten rijden. Met nog enkele weken te gaan komt dat doel in zicht. Het wordt daarmee de... [naar artikel]
Geen ontkomen aan. In de toekomst moeten we elektrisch rijden. Meer zelfs: de auto van de toekomst wordt ook ingezet in het volledige... [naar artikel]
Er is weer een nieuw Chinees automerk op onze markt. Beijing Auto Works lanceert de Pony, een compacte en betaalbare elektrische stadswagen. Beijing Auto Works – kort BAW - produceerde in het verleden vooral militaire voertuigen maar richt zich nu ook op de consumentenmarkt en heeft al verschillende elektrische modellen in zijn aanbod. One Automotive voert met de Pony een eerste compacte EV van BAW … The post BAW Pony: goedkoop elektrisch rijden appeared first on Knack. [naar artikel]
Al jaren kun je horen en lezen dat het Autosalon van Brussel ‘helemaal in het teken van elektrisch rijden’ staat, maar pas met de editie 2020 wordt... [naar artikel]
Elektrisch rijden is in opmars: van de 6 miljoen auto's op de Belgische wegen is al een half miljoen een zogenaamde 'stekkerauto'. Dat blijkt uit cijfers van autofederatie Traxio. 200.000 auto's zijn volledig elektrisch en 300.000 zijn plug-in hybride. 'WinWin' krijgt daarover steeds meer praktische vragen: een antwoord op de 5 meest gestelde vragen over elektrisch rijden. [naar artikel]
Autorijden kost geld, maar wat is nu echt het verschil tussen benzine, diesel, hybride en elektrisch rijden? Is elektrisch rijden voordeliger bij... [naar artikel]
Moet iedereen met een bedrijfswagen straks elektrisch rijden? En kan je werkgever je daartoe verplichten? Of blijft het toch nog mogelijk om voor... [naar artikel]
Het ambitieuze voorstel van Vlaams Mobiliteitsminister Lydia Peeters om vanaf 2030 enkel nog elektrisch te rijden, zorgt voor heel wat ongerustheid bij de consument. Er is begrip dat - in het kader van de klimaattop in Glasgow - de Vlaamse regering eindelijk eens een vuist maakt, maar er zijn ook veel vragen. Zijn er genoeg laadpalen, kunnen de autoconstructeurs volgen en is het betaalbaar? [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.