Voor de transportsector is een uitbreiding van de kilometerheffing naar alle voertuigen de enige remedie voor de alsmaar langer wordende files. [naar artikel]
Voor de transportsector is een uitbreiding van de kilometerheffing naar alle voertuigen de enige remedie voor de alsmaar langer wordende files. Die kilometerheffing bestaat sinds 1 april enkel voor vrachtwagens die meer dan 3,5 ton wegen. “We moeten een kilometerheffing invoeren voor iedereen, ook voor kleine vrachtwagens en personenwagens”, zegt Isabelle De Maegt van sectorfederatie Febetra woensdag in De Tijd. “Dat zal pas een impact hebben op de mobiliteit en de doorstroming verbeteren.” [naar artikel]
Voor de transportsector is een uitbreiding van de kilometerheffing naar alle voertuigen de enige remedie voor de alsmaar langer wordende files. Die kilometerheffing bestaat sinds 1 april enkel voor vrachtwagens die meer dan 3,5 ton wegen. “We moeten een kilometerheffing invoeren voor iedereen, ook voor kleine vrachtwagens en personenwagens”, zegt Isabelle De Maegt van sectorfederatie Febetra woensdag in De Tijd. “Dat zal pas een impact hebben op de mobiliteit en de doorstroming verbeteren.” [naar artikel]
Een jaar na de invoering van de kilometerheffing voor voertuigen van meer dan 3,5 ton in België, merkt de transportsector een duidelijke toename [naar artikel]
Een jaar na de invoering van de kilometerheffing voor voertuigen van meer dan 3,5 ton in België, merkt de transportsector een duidelijke toename van het aantal bestelwagens, die geen kilometerheffing moeten betalen. Dat meldt BTB, de socialistische vakbond voor de transportsector. [naar artikel]
Voor de transportsector is een uitbreiding van de kilometerheffing naar alle voertuigen de enige remedie voor de alsmaar langer wordende files. Die kilometerheffing bestaat sinds 1 april enkel voor vrachtwagens die meer dan 3,5 ton wegen. “We moeten een kilometerheffing invoeren voor iedereen, ook voor kleine vrachtwagens en personenwagens”, zegt Isabelle De Maegt van sectorfederatie Febetra woensdag in De Tijd. “Dat zal pas een impact hebben op de mobiliteit en de doorstroming verbeteren.” [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens heeft amper een effect op de verkeersdrukte. Dat meldt werkgeversorganisatie Voka in een reactie op de... [naar artikel]
De transportsector pleit voor een veralgemeende kilometerheffing, die ook geldt voor personenwagens en bestelwagens. Minister van mobiliteit Ben Weyts (N-VA) is voorstander. [naar artikel]
De transportsector slaakt een noodkreet over het steeds grotere fileleed. Doordat vrachtwagenchauffeurs langer in de file staan en ze zich ook [naar artikel]
UPTR, een van de federaties uit de transportsector, wil bij het gerecht klacht indienen tegen Satellic, de operator van de kilometerheffing voor [naar artikel]
Waals minister van Mobiliteit Carlo Di Antonio (CDH) verzet zich tegen de Vlaamse plannen voor een kilometerheffing op alle wegen, waarbij ook het Brussels Gewest zich heeft aangesloten. Twee verschillende systemen voor kilometerheffing in één land vindt hij "moeilijk te vatten". Volgens VRT-verkeersanker Hajo Beeckman is zo'n dubbel systeem technisch en politiek mogelijk, maar zeker niet wenselijk. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) is "principieel voorstander" van een uitbreiding van de kilometerheffing naar alle [naar artikel]
Minister van Staat Miet Smet (CD&V) ziet maar een oplossing voor de ondervertegenwoordiging van vrouwen in overheidsorganen. "Ik vind dat er quota moeten vastgelegd worden in een wet voor alle organen waar de Vlaamse regering en de federale regering iets in te zeggen hebben", aldus Smet in "De afspraak". Zuhal Demir (N-VA) zegt dat ze het debat wil aangaan, "maar met N-VA hebben we altijd verdedigd dat quota niet goed is voor de vrouw zelf". [naar artikel]
Met de inkomsten uit een kilometerheffing zou Vlaanderen een lastenverlaging tot 4,5 miljard kunnen doorvoeren. Dat schrijven De Standaard, Het Nieuwsblad en de Gazet van Antwerpen vandaag. "Maatschappelijk gezien zijn er alleen positieve effecten." [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens heeft amper een effect op de verkeersdrukte. Dat meldt werkgeversorganisatie Voka dinsdag in een reactie op de cijfers van Viapass, het publieke orgaan dat de kilometerheffing voor vrachtwagens coördineert in België. [naar artikel]
De Nederlandse mobiliteitsorganisaties RAI Vereniging, BOVAG en ANWB zeggen dat de invoering van rekeningrijden de enige oplossing is tegen het [naar artikel]
De Belgische ontwikkelingssamenwerking gaat de bevolking in Zuid-Soedan blijven steunen, maar die hulp is geen duurzame oplossing. "De enige [naar artikel]
Jean-Marie Dedecker en mobiliteitsexpert van de KU Leuven Stef Proost zijn in "Terzake" in debat gegaan over de slimme kilometerheffing. Dedecker zegt dat hij zich zal blijven verzetten tegen wat hij het "uitmelken van de automobilist" noemt. Proost is een "believer" in het systeem: "hiermee kan je eindelijk de files aanpakken". [naar artikel]
De transportsector is niet te spreken over de sluiting van de snelwegparkings voor vrachtwagenchauffeurs. Truckers en transportbedrijven voelen zich dubbel de dupe. Na de snelwegparking in Jabbeke ('s nachts) sluit nu ook de snelwegparking in Wetteren. Dat moet helpen voorkomen dat mensen zich verstoppen in vrachtwagens in de hoop zo in het Verenigd Koninkrijk te raken. Maar het bemoeilijkt het rijden en rusten voor de truckers en kost de bedrijven handenvol geld. [naar artikel]
Premier Charles Michel begrijpt de militaire actie van onze partners Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en de VS in Syrië en steunt die ook. "De initiatieven van Bashar el-Assad zijn onaanvaardbaar en volledig in contradictie met het internationaal recht, zegt de premier. Tegelijk stuurt hij een krachtig signaal uit: alles doen om escalatie te vermijden, de enige oplossing ligt op politiek terrein. [naar artikel]
Het klimaatplan van de Vlaamse regering wordt niet overal laaiend enthousiast onthaald. De Vlaamse werkgeversorganisatie Voka vindt dat het plan "de juiste klemtonen legt", maar is wel teleurgesteld dat de kilometerheffing andermaal niet wordt ingevoerd. Milieuorganisatie Greenpeace zegt dat de vermindering van de uitstoot van broeikasgassen met 40 procent "absoluut onvoldoende" is. [naar artikel]
Volgens werkgeversorganisaties Voka en VBO moet er dringend gesleuteld worden aan de omstreden kilometerheffing. [naar artikel]
Vlaams minister van Begroting Matthias Diependaele (N-VA) tempert de verwachtingen van coalitiepartner CD&V voor extra investeringen in de kinderopvang. Volgens de minister kan het begrotingstekort tot 700 miljoen euro hoger liggen dan eerst geschat. "Geld geven is niet de enige oplossing", zegt hij. "We moeten de subsidies durven herbekijken." [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.