Black Friday is dé dag bij uitstek om koopjes te doen. Dat is leuk natuurlijk, maar de laatste jaren krijgt het concept ook steeds meer kritiek. In de eerste plaats omdat al dat kopen allesbehalve duurzaam is. Maar ook omdat vooral grote spelers voordeel uit Black Friday halen, terwijl kleinere handelaars er juist door benadeeld worden. Move over Black Friday, hier zijn Belgian, Warm, Red en Green Friday. [naar artikel]
Black Friday lijkt in volle aanloop naar de kerstperiode de start van een mooie tijd voor handelaars. Al blijven lokale winkeliers opboksen tegen de grotere winkels en internetshops, en dus is de overhypte soldendag van vandaag eigenlijk helemaal geen geschenk voor de winkel om de hoek. [naar artikel]
Black Friday is dé dag bij uitstek om koopjes te doen. Dat is natuurlijk erg leuk, maar de laatste jaren krijgt het concept steeds meer kritiek. In de eerste plaats omdat al dat kopen allesbehalve duurzaam is, maar in de tweede plaats ook omdat, nu meer dan ooit, enkel grote spelers voordeel uit Black Friday halen, terwijl kleinere handelaars er juist door benadeeld worden. Move over Black Friday, hier zijn Belgian, Warm, Red en Green Friday. [naar artikel]
Vijf jaar na de introductie van kortingenfestijn Black Friday in ons land, klinkt het gemor bij handelaars steeds luider. De een countert met een ‘Green Friday’, de ander gooit voor één dag het slot op de webshop. Is verzet wel de juiste strategie? [naar artikel]
Vijf jaar na de introductie van kortingenfestijn Black Friday in ons land, klinkt het gemor bij handelaars steeds luider. De een countert met een ‘Green Friday’, de ander gooit voor één dag het slot op de webshop. Is verzet wel de juiste strategie? [naar artikel]
Terwijl internationale webshops uitpakken met grote kortingsacties op Black Friday, is het voor de lokale Belgische handelaren minder evident. Toch ziet Greet Dekocker, managing director van de overkoepelende e-commerce-organisatie Becom, veel potentieel. Beluister hier het volledige interview met Greet Decocker: Een budgetstrijd met Black Friday [naar artikel]
Vijf jaar na de introductie van kortingenfestijn Black Friday in ons land, klinkt het gemor bij handelaars steeds luider. De een countert met een ‘Green Friday’, de ander gooit voor één dag het slot op de webshop. Is verzet wel de juiste strategie? [naar artikel]
Naast webshops en winkelketens stunten vandaag ook steeds meer boetieks, opticiens en handelaars in lederwaren met Black Friday-aanbiedingen. De koopjesdag met dolle prijzen komt overgewaaid uit Amerika, waar ze op de dag na Thanksgiving al massaal kerstinkopen doen. “De echte solden spreken niet meer zo aan. Door op Black Friday grote kortingen te geven, lokken we wél klanten.” [naar artikel]
De laatste vrijdag van november vindt traditioneel Black Friday plaats. Een dag, en bij sommige handelaars zelfs een volledige week, waarop de kortingen rond je oren vliegen. Heb jij je ooit laten verleiden door een schijnbaar mooie deal? Of heb je ooit een grandioze miskoop gedaan op Black Friday en wil je daarover vertellen? [naar artikel]
Unizo en aangesloten sectorfederaties vragen consumenten in een open brief om oog te hebben voor de uitwassen van de koopjesactie "Black Friday". Op Black Friday worden er fikse kortingen aangeboden in heel wat (online) winkels, maar dat zet kleine handelaars in uw buurt onder financiële druk om te kunnen concurreren. [naar artikel]
Een hoogdag voor ongebreideld shoppen, dat is Black Friday. Toch maken steeds meer merken en handelaars een vuist tegen het Amerikaanse kortingenfestival – symbool van overconsumptie. ‘Green Friday’ legt de nadruk op duurzaamheid en hergebruik, en houdt al zes jaar stand. [naar artikel]
Een hoogdag voor ongebreideld shoppen, dat is Black Friday. Toch maken steeds meer merken en handelaars een vuist tegen het Amerikaanse kortingenfestival – symbool van overconsumptie. ‘Green Friday’ legt de nadruk op duurzaamheid en hergebruik, en houdt al zes jaar stand. [naar artikel]
Damhert, het voedingsbedrijf van de Limburgse onderneemster Grete Remen, gaat in verzet tegen Black Friday. Het bedrijf haalt haar webshop nu vrijdag 24 uur offline en nodigt anderen uit dat voorbeeld te volgen. De reden: “Black Friday druist lijnrecht in tegen onze bedrijfsvisie.” [naar artikel]
De handelaars in België hebben goed verkocht op Black Friday en Cyber Monday, de uit de VS overgewaaide kortingsdagen. Dat zegt handelsfederatie [naar artikel]
Steeds meer Belgische winkeliers en handelaars doen mee met het uit de Verenigde Staten overgewaaide kortingenfestival “Black Friday”. Is die zwarte vrijdag na Halloween het volgende consumentenfeest van over de Atlantische Oceaan waar geen ontsnappen aan is? [naar artikel]
Op 24 november is het Black Friday en vele webshops, waaronder ook Farmaline, geven hoge kortingen en leuke promoties. Maar wat is Black Friday precies en hoe is deze dag ontstaan? Black Friday komt oorspronkelijk uit de Verenigde Staten en valt altijd op de eerste vrijdag na Thanksgiving. Vele Amerikanen nemen deze vrijdag vakantie om […] [naar artikel]
Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en kan je forse kortingen vinden, zowel in fysieke winkels als online. Helaas zijn sommige kortingen te mooi om waar te zijn. Heb jij je al eens laten bedotten tijdens Black Friday? Of ben je met Black Friday opgelicht geweest? [naar artikel]
Van Black Friday Countdown tot Black Weekend of Black Week. Black Friday wordt in ons land steeds vaker gevierd. Niet enkel op vrijdag: dit jaar zijn er een week lang koopjes te doen, zowel online als in fysieke winkels. “Black Friday is in Amerika de dag na Thanksgiving. Hier betekent het niet meer of minder dan: wij geven korting”, zegt marketingexpert Gino Van Ossel. “Het is een geïmporteerd iets en is eerder een uitgerokken vrijdag geworden.” [naar artikel]
Ook bij de lokale middenstand kan je op Black Friday goede zaken doen. Keurslagerij Didier en Barbara in Deurne doet al voor het derde jaar mee aan Black Friday. "Het is zo druk dat ik een extra afhaalpunt open vandaag", zegt slager Didier op Radio 2 Antwerpen. [naar artikel]
Vrijdag 24 november is het Black Friday. Een Amerikaans fenomeen waarin veel winkels flinke kortingen aanbieden. Black Friday 2016 was in België de drukste online shoppingdag van het jaar. Ook dit jaar worden gelijkaardige cijfers verwacht. In de Verenigde Staten veroorzaakt Black Friday erg veel chaos in de winkels. Bekijk hier het compilatiefilmpje. [naar artikel]
Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en kan je forse kortingen vinden, zowel in fysieke winkels als online. Helaas zijn sommige kortingen te mooi om waar te zijn. Heb jij je al eens laten bedotten tijdens Black Friday? Of ben je met Black Friday opgelicht geweest? [naar artikel]
Onder de noemer Bel Friday zetten Belgische winkels zichzelf extra in de kijker tijdens Allerheiligen. Het moet dé Belgische variant worden op Black Friday, dat eind november wereldwijd voor promoties zorgt. “Een knipoog naar Black Friday, maar vooral een kans om Belgische retailers te promoten.” [naar artikel]
Van Black Friday Countdown tot Black Weekend of Black Week. Black Friday wordt in ons land steeds vaker gevierd. Niet enkel op vrijdag: dit jaar zijn er een week lang koopjes te doen, zowel online als in fysieke winkels. “Black Friday is in Amerika de dag na Thanksgiving. Hier betekent het niet meer of minder dan: wij geven korting”, zegt marketingexpert Gino Van Ossel. “Het is een geïmporteerd iets en is eerder een uitgerokken vrijdag geworden.” [naar artikel]
‘Black Friday’ is in november traditioneel een hoogdag voor shoppers, met kortingen bij retailers wereldwijd. Maar dit jaar is het net ongezien belangrijk om lokale winkels te steunen, en dus slaan een pak Belgische merken de handen in elkaar voor een nieuw concept: ‘Bel Friday’. Shoppen met mooie kortingen bij je favoriete Belgische webshops of winkels om de hoek? Yes, please. [naar artikel]
Het is vandaag Black Friday, de dag dat veel handelaars, maar vooral veel webwinkels extra hoge kortingen aanbieden. Voor de een is het een buitenkans om een koopje te doen, maar voor de ander is het een doorn in het oog omdat Black Friday ook symbool staat voor de consumptiemaatschappij. In Genk komt er een babywinkel zelfs met een tegeninitiatief. Daar dopen ze Black Friday om tot Regenboog Vrijdag. De winkel geeft geen extra kortingen, integendeel, ze roepen de klanten op om een gift te doen aan het goede doel en verbinding centraal te stellen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.