Onmogelijk om vrachtverkeer uit een stadskern te bannen, zo reageren verschillende politici op het ongeval in Aalst waarbij woensdag een elfjarige jongen stierf. ‘Quatsch’, counteren mobiliteitsexperts. ‘Dit is een kwestie van politieke wil.’ [naar artikel]
Steden en gemeenten moeten in bepaalde wijken de belasting die inwoners betalen op hun woning, kunnen verlagen. Daarover hebben de Vlaamse meerderheidspartijen een voorstel ingediend. Dat schrijft Het Laatste Nieuws. De bedoeling is om wonen in compacte huizen in het centrum aantrekkelijker te maken. [naar artikel]
Niet iedereen is overtuigd van het plan van de Vlaamse meerderheidspartijen om steden en gemeenten in de ene wijk lagere belastingen te laten heffen dan in de andere. De bedoeling van het plan is om de wonen in stads- of dorpskernen aantrekkelijker te maken. Bekijk op onderstaande kaart hoe hoog de belastingen nu zijn in de Antwerpse gemeenten. [naar artikel]
Graffitikunstenaar Tom Herck legt de laatste hand aan een mega graffiti kunstwerk op de gevel van het vroegere jongerencafé De Steppe. Het wordt een paard met wapperende manen in de wind. Symbolischer kan de overgang niet zijn. Het laatste stukje van deze verloederde buurt met panden in de Stationsstraat, Leopold II-straat en de Rijschoolstraat met inclusief de oude stadsfeestzaal ‘Manege’ gaat op in dit vernieuwd stadskernvernieuwingsproject. [naar artikel]
Maandag gaat het laatste stukje van deze verloederde buurt met leegstaande panden in de Stationsstraat, Leopold II straat en de Rijschoolstraat met inclusief de oude stadsfeestzaal ‘Manege’ tegen de vlakte. Ze moeten plaats maken voor het stadskern vernieuwingsproject. Alleen de geklasseerde voor- en zijgevel van de voormalige stadsfeestzaal, die deel uitmaakt van de nieuwe woonzone blijven bewaard. [naar artikel]
Net als de andere centrumsteden kampt ook Sint-Truiden met dezelfde problematiek wat de leegstand betreft. Ook hier laten de snel veranderde vormen van handeldrijven hun sporen na. “Ondanks ons City marketingplan stellen wij tekortkomingen vast. De toenemende leegstand, monotoon aanbod, tanende koopbinding door de groei van E-commerce en geringe koopattractie laten zich meer en meer merken. Daarnaast heeft de traditionele winkel zijn positie als uniek verkoopkanaal de laatste jaren steeds meer verloren. De consument kan immers 24u/24u shoppen. Dit hedendaagse comfort heeft het leven van zowel de consument als de handelaar sterk beïnvloed. Dat zien we duidelijk in het straatbeeld”, zegt schepen Jos Pierard. [naar artikel]
Vanaf het nieuwe schooljaar wordt de stadskern van Sint-Niklaas zone 30. Ook de dorpskernen van deelgemeenten Belsele, Nieuwkerken en Sinaai worden zone 30. Dit moet de verkeerssituatie veiliger maken en ervoor zorgen dat auto's trager rijden, zegt schepen Carl Hanssens (N-VA). [naar artikel]
De binnenstad van Hasselt is vanaf vrijdag een woonerf. Dat betekent dat iedereen – ook fietsers en steps – zich moet houden aan een maximumsnelheid van 20 kilometer per uur. Parkeren in de binnenstad kan kosteloos nog maximaal een half uur. [naar artikel]
Vlaams minister-president Jan Jambon (N-VA) verbaasde de virologen door te stellen dat Vlaanderen nog niet in brand staat. “Natuurlijk staan we al in brand”, reageert viroloog Steven Van Gucht. “En het is niet de frietpot die overkookt, we zitten jammer genoeg al verder.” [naar artikel]
Ruim de helft (53,3 procent) van de opbrengst van de kilometerheffing, die sinds 1 april 2016 in ons land in voege is voor vrachtwagens, was vorig jaar afkomstig van vrachtwagens met een registratie in het buitenland. Dat blijkt uit cijfers van Viapass, het publiek orgaan dat de kilometerheffing coördineert en controleert in België. De vrachtwagens […] Het bericht Kilometerheffing vrachtwagens – Buitenlandse vrachtwagens betaalden vorig jaar 380 miljoen euro aan kilometerheffing verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.