De tevredenheid over vervoersmaatschappij De Lijn is vorig jaar opnieuw gedaald. Dat blijkt uit een onderzoek dat de Lijn zelf heeft laten uitvoeren en dat in De Tijd staat. De tevredenheid bij De Lijn is al drie jaar op rij aan het dalen. Reizigers klagen vooral over de stiptheid van de bussen en trams. [naar artikel]
De tevredenheid van de reizigers over de Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn is vorig jaar opnieuw onder de 60 procent gedaald, en nadert daarmee het dieptepunt van 2020. De stiptheid blijft het grootste pijnpunt, blijkt uit metingen in opdracht van het Vlaams departement Mobiliteit en Openbare Werken. [naar artikel]
Voor het eerst sinds 2017 stijgt de tevredenheid onder de reizigers van De Lijn. Het wordt een uitdaging om de opwaartse trend aan te houden na de coronacrisis. [naar artikel]
2019 was een "annus horribilis" (rampjaar) voor De Lijn. De Vlaamse ombudsman werd overspoeld door klachten. Het leek wel of er overal werd gestaakt. Wat is er aan de hand bij De Lijn? Pano praatte de afgelopen maanden met tientallen mensen binnen én buiten de organisatie. [naar artikel]
De tevredenheid van reizigers over de dienstverlening van De Lijn zakt weer weg. Ze zijn minder te spreken over de stiptheid van bussen en trams en over de prijzen die de Vlaamse vervoermaatschappij aanrekent. Dat blijkt woensdag uit metingen van marktonderzoeker Ipsos in opdracht van het Vlaams departement Mobiliteit en Openbare Werken (MOW). [naar artikel]
Amper 62 procent van de reizigers geeft De Lijn een algemene score van minstens 7 op 10. Dat blijkt uit de jaarlijkse tevredenheidscijfers van 2018, waarover De Tijd vandaag bericht. De tevredenheid ligt nog lager dan in 2017, toen 64 procent van de reizigers de Vlaamse vervoersmaatschappij een positieve beoordeling gaf. In 2016 toonde 71 […] Het bericht Tevredenheid over De Lijn zakt naar nieuw dieptepunt verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De tevredenheid van de reizigers over de Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn is vorig jaar opnieuw onder de 60 procent gedaald, en nadert daarmee het dieptepunt van 2020. De stiptheid blijft het grootste pijnpunt, zo blijkt woensdag uit metingen van marktonderzoeker Ipsos in opdracht van het Vlaams departement Mobiliteit en Openbare Werken (MOW). [naar artikel]
22:04 De tevredenheid van reizigers over de dienstverlening van De Lijn zakt weer weg. Ze zijn minder te spreken over de stiptheid van bussen en trams en over de prijzen die de Vlaamse vervoermaatschappij a... [naar artikel]
De tevredenheid van gebruikers van bus en tram in Vlaanderen lag nooit eerder zo laag. Dat blijkt uit de laatste tevredenheidsenquête van De Lijn bij 4.300 van zijn reizigers. Gaf in 2015 en 2016 nog 71 procent een score van zeven of meer op tien aan de dienstverlening, dan daalde dat aandeel vorig jaar naar 64 procent. [naar artikel]
Meer dan de helft van de bussen en trams reed vorig jaar met vertraging. De tevredenheid van reizigers van De Lijn zakt daardoor naar een dieptepunt. [naar artikel]
De tevredenheid bij De Lijn lag nooit zo laag als vorig jaar. Dat meldt De Standaard. Het aandeel reizigers dat de dienstverlening van de Vlaamse... [naar artikel]
Vier keer vaker dan twee jaar geleden schrapte De Lijn in 2019 busritten, omdat er geen chauffeur waren om ze uit te voeren. “Als er een buslijn is, moet ze rijden. Anders zal De Lijn reizigers verliezen”, klinkt het bij reizigersorganisatie TreinTramBus. [naar artikel]
De tevredenheidscijfers van De Lijn zijn voor het eerst sinds 2017 gestegen. Dat melden het Departement Mobiliteit en Openbare Werken (MOW) en De Lijn vandaag. Twee derde van de bevraagden geeft De Lijn een tevredenheidsscore van minstens 7 op 10. Vooral over stiptheid en de reisinformatie is de tevredenheid gestegen. [naar artikel]
Nog geen 59 procent van de reizigers geeft De Lijn een algemene score van minstens 7 op 10. Dat blijkt uit de tevredenheidscijfers van De Lijn in 2020 die gemeten zijn door onderzoeksbureau Ipsos. Daarmee duiken de cijfers nog lager dan het dieptepunt van 2018. [naar artikel]
Van de 1,8 miljoen reizigers van De Lijn die in 2019 werden gecontroleerd, kregen er meer dan 56.000 een boete opgelegd wegens zwartrijden. De... [naar artikel]
Een rampjaar, zo gaat 2019 de geschiedenis in voor verschillende beroemdheden. Op privévlak beleefden zij dan ook een inktzwarte periode. Van... [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts geeft toe dat de meest recente stiptheids- en tevredenheidscijfers bij De Lijn niet goed zijn, maar benadrukt dat er verbetering op komst is. “We zetten voluit in op een betere dienstverlening voor de reizigers.” [naar artikel]
De Lijn mag voor het eerst zelf haar ticketprijzen gaan bepalen. Tegelijk krijgen privépartners een grotere rol. Dat staat in de nieuwe beheersovereenkomst die de Vlaamse regering vrijdag goedkeurde. “De focus ligt op de tevredenheid van de klanten. Alleen door daarop in te zetten, kan De Lijn reizigers winnen”, zegt Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld). [naar artikel]
Tram- en busreizigers zijn nog nooit zo ontevreden geweest over de dienstverlening van De Lijn. Dat blijkt uit een bevraging van de vervoersmaatschappij zelf. Reizigers zijn vooral ontevreden over de stiptheid want meer dan de helft van de trams en bussen reed vorig jaar met vertraging. [naar artikel]
De MIVB, het Brussels openbaar vervoer, heeft een moeilijk jaar achter de rug. Door de coronacrisis daalde het aantal reizigers met ruim 40 procent tegenover 2019, en dus ook minder inkomsten. Maar er was ook goed nieuws: de tevredenheid van de reizigers stijgt en er wordt volop geïnvesteerd. [naar artikel]
"‘Tevredenheid over De Lijn zakt naar een nieuw dieptepunt’, zo berichten zowat alle media. Hoeft dat te verwonderen? Als je de poten onder een tafel weg zaagt, kan je niet verwachten dat mensen eraan willen eten", stellen Wouter Hillaert en Daan Nicolay van ‘Hart boven Hard’ [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.