Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
De Tijd

De Lijn meet tevredenheid reizigers niet in rampjaar 2019

02/07/2020 - 06:00
"05:55 Voor het 'probleemjaar' 2019 komen er geen cijfers over de tevredenheid van de reizigers van De Lijn. Ook over het aantal vervoerde passagiers tast het bedrijf in het duister. Dat bemoeilijkt de discu..."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Reizigers steeds minder tevreden over De Lijn, vooral stiptheid is een pijnpunt (02/05/2019 - VRT NWS)

De tevredenheid over vervoersmaatschappij De Lijn is vorig jaar opnieuw gedaald. Dat blijkt uit een onderzoek dat de Lijn zelf heeft laten uitvoeren en dat in De Tijd staat. De tevredenheid bij De Lijn is al drie jaar op rij aan het dalen. Reizigers klagen vooral over de stiptheid van de bussen en trams. [naar artikel]


2. Tevredenheid van reizigers over De Lijn nadert dieptepunt (20/03/2024 - Het Belang van Limburg)

De tevredenheid van de reizigers over de Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn is vorig jaar opnieuw onder de 60 procent gedaald, en nadert daarmee het dieptepunt van 2020. De stiptheid blijft het grootste pijnpunt, blijkt uit metingen in opdracht van het Vlaams departement Mobiliteit en Openbare Werken. [naar artikel]


3. Voor het eerst in vijf jaar stijgt tevredenheid van reizigers De Lijn (17/02/2022 - Het Belang van Limburg)

Voor het eerst sinds 2017 stijgt de tevredenheid onder de reizigers van De Lijn. Het wordt een uitdaging om de opwaartse trend aan te houden na de coronacrisis. [naar artikel]


4. Wat is er aan de hand bij De Lijn? "Pano" maakt het rapport op na het rampjaar 2019 (11/03/2020 - VRT NWS)

2019 was een "annus horribilis" (rampjaar) voor De Lijn. De Vlaamse ombudsman werd overspoeld door klachten. Het leek wel of er overal werd gestaakt. Wat is er aan de hand bij De Lijn? Pano praatte de afgelopen maanden met tientallen mensen binnen én buiten de organisatie. [naar artikel]


5. Tevredenheid over De Lijn daalt weer: reizigers klagen over stiptheid en zijn misnoegd over prijzen (15/02/2023 - Het Laatste Nieuws)

De tevredenheid van reizigers over de dienstverlening van De Lijn zakt weer weg. Ze zijn minder te spreken over de stiptheid van bussen en trams en over de prijzen die de Vlaamse vervoermaatschappij aanrekent. Dat blijkt woensdag uit metingen van marktonderzoeker Ipsos in opdracht van het Vlaams departement Mobiliteit en Openbare Werken (MOW). [naar artikel]


6. Tevredenheid over De Lijn zakt naar nieuw dieptepunt (02/05/2019 - Metro)

Amper 62 procent van de reizigers geeft De Lijn een algemene score van minstens 7 op 10. Dat blijkt uit de jaarlijkse tevredenheidscijfers van 2018, waarover De Tijd vandaag bericht. De tevredenheid ligt nog lager dan in 2017, toen 64 procent van de reizigers de Vlaamse vervoersmaatschappij een positieve beoordeling gaf. In 2016 toonde 71 […] Het bericht Tevredenheid over De Lijn zakt naar nieuw dieptepunt verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


7. Tevredenheid reizigers over De Lijn nadert dieptepunt: stiptheid blijft grootste pijnpunt (20/03/2024 - Het Laatste Nieuws)

De tevredenheid van de reizigers over de Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn is vorig jaar opnieuw onder de 60 procent gedaald, en nadert daarmee het dieptepunt van 2020. De stiptheid blijft het grootste pijnpunt, zo blijkt woensdag uit metingen van marktonderzoeker Ipsos in opdracht van het Vlaams departement Mobiliteit en Openbare Werken (MOW). [naar artikel]


8. Reizigers almaar minder tevreden over De Lijn (15/02/2023 - De Tijd)

22:04 De tevredenheid van reizigers over de dienstverlening van De Lijn zakt weer weg. Ze zijn minder te spreken over de stiptheid van bussen en trams en over de prijzen die de Vlaamse vervoermaatschappij a... [naar artikel]


9. Tevredenheid over De Lijn lag nog nooit zo laag (26/04/2018 - Het Nieuwsblad)

De tevredenheid van gebruikers van bus en tram in Vlaanderen lag nooit eerder zo laag. Dat blijkt uit de laatste tevredenheidsenquête van De Lijn bij 4.300 van zijn reizigers. Gaf in 2015 en 2016 nog 71 procent een score van zeven of meer op tien aan de dienstverlening, dan daalde dat aandeel vorig jaar naar 64 procent. [naar artikel]


10. Op De Lijn is het altijd een beetje wachten (26/04/2018 - De Standaard)

Meer dan de helft van de bussen en trams reed vorig jaar met vertraging. De tevredenheid van reizigers van De Lijn zakt daardoor naar een dieptepunt. [naar artikel]


11. Ruim helft bussen en trams De Lijn rijdt met vertraging (26/04/2018 - Het Laatste Nieuws)

De tevredenheid bij De Lijn lag nooit zo laag als vorig jaar. Dat meldt De Standaard. Het aandeel reizigers dat de dienstverlening van de Vlaamse... [naar artikel]


12. Aantal geschrapte ritten van De Lijn was nog nooit zo hoog: “Als er een lijn is, dan moet ze rijden” (02/02/2020 - Het Nieuwsblad)

Vier keer vaker dan twee jaar geleden schrapte De Lijn in 2019 busritten, omdat er geen chauffeur waren om ze uit te voeren. “Als er een buslijn is, moet ze rijden. Anders zal De Lijn reizigers verliezen”, klinkt het bij reizigers­organisatie TreinTramBus. [naar artikel]


13. Reizigers voor het eerst in vijf jaar meer tevreden over De Lijn (17/02/2022 - Het Laatste Nieuws)

De tevredenheidscijfers van De Lijn zijn voor het eerst sinds 2017 gestegen. Dat melden het Departement Mobiliteit en Openbare Werken (MOW) en De Lijn vandaag. Twee derde van de bevraagden geeft De Lijn een tevredenheidsscore van minstens 7 op 10. Vooral over stiptheid en de reisinformatie is de tevredenheid gestegen. [naar artikel]


14. Tevredenheid over De Lijn daalt onder dieptepunt van 2018 (24/03/2021 - Het Laatste Nieuws)

Nog geen 59 procent van de reizigers geeft De Lijn een algemene score van minstens 7 op 10. Dat blijkt uit de tevredenheidscijfers van De Lijn in 2020 die gemeten zijn door onderzoeksbureau Ipsos. Daarmee duiken de cijfers nog lager dan het dieptepunt van 2018. [naar artikel]


15. Meer dan 56.000 reizigers van De Lijn beboet wegens zwartrijden in 2019 (15/04/2020 - Het Laatste Nieuws)

Van de 1,8 miljoen reizigers van De Lijn die in 2019 werden gecontroleerd, kregen er meer dan 56.000 een boete opgelegd wegens zwartrijden. De... [naar artikel]


16. Rampjaar voor Hollywood: deze beroemdheden willen 2019 zo snel mogelijk vergeten (22/12/2019 - Het Laatste Nieuws)

Een rampjaar, zo gaat 2019 de geschiedenis in voor verschillende beroemdheden. Op privévlak beleefden zij dan ook een inktzwarte periode. Van... [naar artikel]


17. Tevredenheid over De Lijn nog nooit zo laag, minister Weyts wijst op “fundamentele ommekeer” (26/04/2018 - Het Nieuwsblad)

Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts geeft toe dat de meest recente stiptheids- en tevredenheidscijfers bij De Lijn niet goed zijn, maar benadrukt dat er verbetering op komst is. “We zetten voluit in op een betere dienstverlening voor de reizigers.” [naar artikel]


18. De Lijn mag ticketprijzen voor het eerst zelf bepalen, maar moet meer ritten afgeven aan privésector: “Focus op tevredenheid klanten” (02/07/2022 - Gazet van Antwerpen)

De Lijn mag voor het eerst zelf haar ticketprijzen gaan bepalen. Tegelijk krijgen privépartners een grotere rol. Dat staat in de nieuwe beheersovereenkomst die de Vlaamse regering vrijdag goedkeurde. “De focus ligt op de tevredenheid van de klanten. Alleen door daarop in te zetten, kan De Lijn reizigers winnen”, zegt Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld). [naar artikel]


19. Moeten wachten op de bus duwt tevredenheid reizigers tot dieptepunt   (26/04/2018 - VRT NWS)

Tram- en busreizigers zijn nog nooit zo ontevreden geweest over de dienstverlening van De Lijn. Dat blijkt uit een bevraging van de vervoersmaatschappij zelf. Reizigers zijn vooral ontevreden over de stiptheid want meer dan de helft van de trams en bussen reed vorig jaar met vertraging.  [naar artikel]


20. MIVB verloor in 2020 veel reizigers en inkomsten door corona, maar wapent zich voor toekomst (31/05/2021 - VRT NWS)

De MIVB, het Brussels openbaar vervoer, heeft een moeilijk jaar achter de rug. Door de coronacrisis daalde het aantal reizigers met ruim 40 procent tegenover 2019, en dus ook minder inkomsten. Maar er was ook goed nieuws: de tevredenheid van de reizigers stijgt en er wordt volop geïnvesteerd. [naar artikel]


21. In tevredenheid over De Lijn moet je investeren (03/05/2019 - VRT NWS)

"‘Tevredenheid over De Lijn zakt naar een nieuw dieptepunt’, zo berichten zowat alle media. Hoeft dat te verwonderen? Als je de poten onder een tafel weg zaagt, kan je niet verwachten dat mensen eraan willen eten", stellen Wouter Hillaert en Daan Nicolay van ‘Hart boven Hard’ [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!