Om de files in de hoofdstad te verminderen voert de Brusselse regering een “slimme verkeersbelasting” in. Die kan oplopen tot 1.600 euro extra per jaar. De Vlaamse regering spreekt nu al van “een pestbelasting voor de Vlaming”. [naar artikel]
Voor Vlaams minister van Financiën Matthias Diependaele (N-VA) zorgt de Brusselse regering met de invoering van een stadstol voor "een pestbelasting voor de Vlaming". Zijn collega van Mobiliteit, Lydia Peeters (Open Vld) reageert minder negatief maar waarschuwt dat "de Vlaamse pendelaar niet gediscrimineerd mag worden". [naar artikel]
Iraanse nachtwinkeluitbater Murad Gholi heeft het Antwerpse stadsbestuur voor de rechter gedaagd omdat hij de taks op 'imagoverlagende winkels' niet wil betalen. 'Als Koen Kennis 42 mandaten mag hebben, waarom mag ik dan niet eerlijk zaken doen?' [naar artikel]
Minister van Buitenlandse Zaken Didier Reynders (MR) wil dat er vanaf volgend jaar een aantal zogenaamde pestbelastingen verdwijnen, zoals die op het privévoordeel van bedrijfswagens. [naar artikel]
Het Vlaams Belang gaat handtekeningen verzamelen tegen de lage-emissiezones (LEZ) in Antwerpen, Gent en Brussel. Dat meldt de partij zelf in een... [naar artikel]
Na een oproep van Unizo heeft slechts één Maasmechels bedrijf beroep aangetekend tegen de nieuwe gemeentelijke oppervlaktebelasting. Zeven bedrijven waren aanvankelijk geïnteresseerd in een procedure voor de Raad van State. “Maar de meeste bedrijven willen hun relatie met de gemeente niet verstoord zien”, zegt Ward Conings, voorzitter Unizo Maasmechelen. [naar artikel]
Wie zijn of haar woning verbouwt en de inpandige garage wil verwijderen, moet een belasting van 5.000 euro betalen. Deze regeling geldt ook voor nieuwbouwprojecten waarbij een aantal garages wordt opgelegd. Deze belasting brengt de stad Antwerpen jaarlijks zo’n 2 miljoen euro op. Groen vecht de regeling aan, want ook gezinnen zonder wagen die geen garage nodig hebben, betalen deze belasting. De partij pleit voor een vrijstelling in dat geval. [naar artikel]
De al bestaande kilometerheffing, die binnen- en buitenlandse vrachtwagens betalen om over de belangrijkste Vlaamse wegen te rijden, werd uitgebreid met nog eens 700 km aan wegen. En daar zou nu tegen deze zomer nog eens 500 km wegen bijkomen. Dat zet kwaad bloed transportfederaties, maar ook de Vlaamse Mobiliteitsraad. [naar artikel]
De Waalse minister van Economie Willy Borsus is niet te spreken over de Brusselse plannen om een stadstol in te voeren. "Een unilaterale demarche die de factuur doorspeelt aan de pendelaars, kmo's en zelfstandigen in de andere gewesten. Dat is gedoemd om te mislukken”, klinkt het. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.