Bij de VRT-ombudsdienst zijn een twintigtal klachten en opmerkingen binnengelopen naar aanleiding van het debat met vaccintwijfelaars in ‘De zevende dag’, zo meldt de VRT zelf. In het programma trad epidemioloog Pierre Van Damme (Universiteit Antwerpen) zondag in debat met vaccintwijfelaars Hilde De Smet en Sam Brokken, wat op sociale media redelijk wat deining veroorzaakte. [naar artikel]
Bij de VRT-ombudsdienst zijn een twintigtal klachten en opmerkingen binnengelopen naar aanleiding van het debat met vaccintwijfelaars in ‘De zevende dag’, zo meldt de VRT zelf. In het programma trad epidemioloog Pierre Van Damme (Universiteit Antwerpen) zondag in debat met vaccintwijfelaars Hilde De Smet en Sam Brokken, wat op sociale media redelijk wat deining veroorzaakte. [naar artikel]
Het aantal bemiddelingsaanvragen bij de Ombudsdienst voor de postsector is in 2019 gedaald met 8 procent in vergelijking met het jaar voordien. Opmerkelijk is echter vooral dat de bemiddelingsdienst een stijgend aantal klachten ontving die nog niet werden ingediend bij het postbedrijf zelf. En dat is grotendeels het gevolg van de ontoegankelijkheid van de klantendienst van Bpost, hekelt de Ombudsdienst in zijn meest recente jaarverslag. [naar artikel]
De ombudsdienst voor telecommunicatie heeft in 2016 14.879 schriftelijke klachten ontvangen. Meer dan drie kwart van de klachten liep binnen via e-mail of het online klachtenformulier. Dit betekent een daling met 16 procent tegenover 2015, en het vierde jaar op rij dat het aantal klachten daalt. Dat maakt de ombudsdienst donderdag bekend in het jaarverslag 2016. [naar artikel]
De energieleveranciers Essent en Mega waren vorig jaar de zorgenkindjes van de federale Ombudsdienst voor Energie. Hoewel ze samen een marktaandeel hebben van net 9 procent, gingen wel 33 procent van de klachten die de ombudsdienst kreeg, over hun dienstverlening. Dat blijkt uit het jaarverslag van de dienst. [naar artikel]
De Consumentenombudsdienst van de FOD Economie heeft in 2016 7.105 klachten ontvangen van consumenten. In de helft van de afgesloten dossiers kon de ombudsdienst een minnelijke schikking bereiken tussen koper en verkoper. De meeste klachten gaan over de garantieregeling. [naar artikel]
De Ombudsdienst voor Energie krijgt al maanden veel klachten binnen van consumenten over het uitblijven van eindafrekeningen. Volgens Ombudsman Eric Houtman gaat het zelfs om 30 procent van de klachten. De problemen zouden te maken hebben met de opstart van een nieuw dataplatform. Houtman dringt aan op een snelle oplossing, zeker in de huidige energiecrisis. [naar artikel]
Het aantal klachten bij de federale Ombudsdienst voor Energie is sterk toegenomen. Vooral sinds de forse stijging van de energieprijzen de laatste maanden klopt de ombudsdienst overuren. "Het aantal klachten is moeilijk bij te houden", zegt ombudsman Eric Houtman bij "De Inspecteur" op Radio 2. [naar artikel]
In 2016 ontving de ombudsdienst voor de Postsector 15.856 nieuwe klachten. Dit is een sterke stijging van 25 procent tegenover 2015. Zowel het [naar artikel]
De stad Antwerpen begon dertig jaar geleden als eerste gemeente met een ombudsdienst. Al twintig jaar is Karla Blomme het gezicht van de dienst, waar burgers terecht kunnen met hun klachten. Wie beter om de balans op te maken van de Antwerpse ombudsdienst. “We blijven nog steeds de luis in de pels van het stadsbestuur”, zegt ombudsvrouw Blomme. [naar artikel]
De energieleveranciers Essent en Mega waren vorig jaar de zorgenkindjes van de federale Ombudsdienst voor Energie. Hoewel ze samen een marktaandeel hebben van net 9 procent, gingen wel 33 procent van de klachten die de ombudsdienst kreeg, over hun dienstverlening. Dat blijkt uit het jaarverslag van de dienst. [naar artikel]
De ombudsdienst van de financiële sector, ook wel Ombudsfin genoemd, heeft vorig jaar meer dan 2.000 dossiers behandeld. Dat is record en een verdubbeling tegenover 2018. Ombudsfin krijgt almaar meer klachten te verwerken. In totaal heeft de dienst vorig jaar 7.000 klachten ontvangen. In 2020 stond de teller op 6.082. De ombudsdienst heeft daarvan ruim […] [naar artikel]
15:56 De federale Ombudsdienst voor Energie heeft het afgelopen jaar meer dan 9.000 klachten ontvangen. Door de sterke stijging van de gasprijzen steeg het aantal klachten aanzienlijk. [naar artikel]
De Ombudsdienst voor Energie heeft vorig jaar maar liefst 26.920 klachten ontvangen. Dat zijn er bijna drie keer meer dan in 2021. Klanten die nooit eerder hun gas- of elektriciteitsfactuur bekeken hadden, bleken dat nu plots wel te doen. Wat waren hun klachten? En wat kan de ombudsdienst precies doen? Ombudsman Eric Houtman legt uit. [naar artikel]
De Ombudsdienst voor Energie heeft vorig jaar maar liefst 26.920 klachten ontvangen. Dat zijn er bijna drie keer meer dan in 2021. Klanten die nooit eerder hun gas- of elektriciteitsfactuur bekeken hadden, bleken dat nu plots wel te doen. Wat waren hun klachten? En wat kan de ombudsdienst precies doen? Ombudsman Eric Houtman legt uit. [naar artikel]
De meeste van de klachten die de federale Ombudsdienst voor Energie vorig jaar tegen energieleveranciers ontvangen heeft waren gericht tegen Luminus, gevolgd door Engie Electrabel, Essent en Eni. Luminus kreeg 28,02 procent van de klachten (1.370 tegenover 1.346 in 2016), terwijl het goed was voor 20,23 procent van de aansluitingspunten. Tegen Engie Electrabel werd 18,65 […] Het bericht Ombudsdienst Energie krijgt meeste klachten tegen Luminus verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Na een hele resem klachten adviseert de Vlaamse Ombudsdienst om niet samen te werken met het Herentalse isolatiebedrijf Vlaanderen Isoleert bvba, omdat klanten er bedrogen uit zouden komen. Energieminister Tommelein wil zelfs de erkenning van het bedrijf laten intrekken. De zaakvoerder ontkent dat er problemen zijn met beloofde premies. “Wij garanderen kwaliteit.” [naar artikel]
Het aantal klachten bij de Ombudsdienst voor telecommunicatie is vorig jaar met 65 procent gestegen tegenover 2022. Deze stijging betreft alle operatoren, maar was meer uitgesproken voor Telenet. Het aantal klachten over dat bedrijf verdrievoudigde. De Ombudsdienst noemt het een ‘annus horribilis’ voor Telenet. De telecomoperator maakt zich in reactie sterk dat het ergste achter de rug is. [naar artikel]
In 2022 heeft de federale Ombudsdienst voor Energie 27.000 klachten ontvangen. Dat zijn er bijna 18.000 meer dan in 2021, dat al een recordjaar was, schrijft De Standaard vandaag. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.