Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Laatste Nieuws

Rombouts viert 125-jarig bestaan: “Eindelijk kunnen we weer reclame maken met onze koffiefilters”

24/04/2021 - 06:34
"Op een rode triporteur reed Frans Rombouts 125 jaar geleden voor het eerst van deur tot deur in Antwerpen om koffie te verkopen. Achterkleinzoon Xavier (43) doet vandaag hetzelfde, maar dan met de multinational Rombouts in 35 landen. Rijke ­geschiedenis, maar de focus ligt op de toekomst. In wereldprimeur presenteert Rombouts vandaag de zelfcomposteerbare koffiefilter."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Rombouts viert 125-jarig bestaan: “Eindelijk kunnen we weer reclame maken met onze koffiefilters” (24/04/2021 - Het Laatste Nieuws)

Op een rode triporteur reed Frans Rombouts 125 jaar geleden voor het eerst van deur tot deur in Antwerpen om koffie te verkopen. Achterkleinzoon Xavier (43) doet vandaag hetzelfde, maar dan met de multinational Rombouts in 35 landen. Rijke ­geschiedenis, maar de focus ligt op de toekomst. In wereldprimeur presenteert Rombouts vandaag de zelfcomposteerbare koffiefilter. [naar artikel]


2. Waarom ons land 3 miljoen ‘koffiefilters’ kocht: leverancier zocht mondmaskers zelf op Facebook (10/04/2020 - De Morgen)

Dat ons land 3 miljoen waardeloze mondmaskers heeft gekocht, hoeft niet te verbazen. De overheid koos voor een leverancier die werkt met een tussenpersoon in China die geen aantoonbare ervaring heeft met medisch materiaal. Sterker nog: hij zocht het via sociale media. Gevolg? We zitten met ‘koffiefilters’ om onze artsen en verplegers te beschermen. [naar artikel]


3. Delphine van Saksen-Coburg kreeg eindelijk gerechtigheid: “Ik heb eindelijk het recht om te bestaan” (05/10/2020 - Het Laatste Nieuws)

Delphine (52) heet niet langer Boël, maar wel van Saksen-Coburg. Een naam waar ze 7 jaar lang hard voor moest vechten. “Ik was echt wanhopig toen... [naar artikel]


4. Gepersonaliseerde reclame evolueert naar reclame die gezichten herkent (26/05/2018 - Knack)

In deze tijden van digitalisering en onlinereclame gaat ook de klassieke gepersonaliseerde reclame mee met zijn tijd. [naar artikel]


5. "Choquerende reclame verandert ons gedrag niet" "Choquerende reclame verandert ons gedrag niet" (13/06/2018 - Het Belang van Limburg)

Met beelden van een geënsceneerde treincrash wil Infrabel spoorlopers afschrikken. Maar volgens professor persuasieve communicatie Tim Smits (KULeuven) zal de campagne ons gedrag niet veranderen. Zijn we, 25 jaar nadat Luc Beaucourt de boer opging met zijn gruwelvoordrachten, immuun geworden voor choquerende beelden uit het verkeer? [naar artikel]


6. VRT gaat deontologische code ontwikkelen voor reclame: "Kijken welke reclame nog aanstootgevend kan zijn" (28/06/2018 - VRT NWS)

De VRT gaat een deontologische code ontwikkelen voor reclame. Dat heeft de openbare omroep vandaag afgesproken met Vlaams minister van Media Sven Gatz (Open VLD). De VRT kreeg afgelopen dagen kritiek omdat er reclame te zien was voor online gokken voor en na wedstrijden van het wereldkampioenschap voetbal.  [naar artikel]


7. Raad voor de Reclame: influencers moeten duidelijk aangeven wanneer ze #reclame maken (08/10/2018 - VRT NWS)

Online influencers moeten duidelijk aangeven als ze betaald worden om een product of dienst te promoten. Dat kunnen ze doen door bijvoorbeeld de woorden reclame, advertentie of sponsoring of de hashtags #spon, #adv, #prom of #reclame te vermelden. Dat staat in een reeks aanbevelingen van de Raad voor de Reclame. [naar artikel]


8. Stijn Meuris maakt reclame voor reclame (28/03/2019 - De Morgen)

De Belgische reclamemakers zijn hot in het buitenland en rijgen de prijzen op festivals aaneen, alleen hebben ze het moeilijk om dat in eigen land verkocht te krijgen. Daar wil Stijn Meuris iets aan veranderen in Belpub. [naar artikel]


9. Ook tv-reclame is gepersonaliseerd. Heb je een hoog salaris? Dan krijg je extra reclame voor de nieuwe BMW (19/10/2020 - Het Laatste Nieuws)

Gepersonaliseerde reclame op Facebook bent u al gewend, maar ook op tv zijn steeds meer advertenties specifiek aan u aangepast. Tot wel vier boodschappen per reclameblok. Als u veel verdient, krijgt u extra reclame voor de nieuwe BMW. Als u koters heeft rondlopen, reclame voor de JBC-kindercollectie. Zo werkt het. [naar artikel]


10. Obesitasdokter Lieve De Lille: 'Reclame voor snoep is even fout als reclame voor sigaretten' (06/07/2021 - Knack)

Ze voert met een kleinschalig en drempelverlagend project de strijd tegen obesitas bij kinderen en jongeren op. Tegelijk beseft kinderarts Lieve De Lille dat er méér nodig is. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!