Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Nieuwsblad

Makro pakt uit met halve koe à 180 kilo vlees: stunt voor de bewuste koper of slimme verkooptruc?

22/05/2021 - 03:12
"“Koop een koe”, luidt een promostunt van Makro. Voor 1.800 euro krijg je 180 kilo vlees, of een halve koe. Volgens de winkel een goede oplossing voor wie bewuster wil kopen. Maar dan moet u er ook wel het soepvlees bij nemen."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Makro pakt uit met halve koe à 180 kilo vlees: stunt voor de bewuste koper of slimme verkooptruc? (22/05/2021 - Het Nieuwsblad)

“Koop een koe”, luidt een promostunt van Makro. Voor 1.800 euro krijg je 180 kilo vlees, of een halve koe. Volgens de winkel een goede oplossing voor wie bewuster wil kopen. Maar dan moet u er ook wel het soepvlees bij nemen. [naar artikel]


2. Makro pakt uit met halve koe of 180 kilo vlees: stunt voor de bewuste koper of slimme verkooptruc? (22/05/2021 - Gazet van Antwerpen)

“Koop een koe”, luidt een promostunt van Makro. Voor 1.800 euro krijg je 180 kilo vlees, of een halve koe. Volgens de winkel een goede oplossing voor wie bewuster wil kopen. Maar dan moet u er ook wel het soepvlees bij nemen. [naar artikel]


3. Wijn uit eiken vaten: echte meerwaarde of slimme verkooptruc? (23/01/2019 - De Morgen)

Vroeger waren eikenhouten vaten dé manier om dranken op te slaan en te transporteren. Geen enkele brouwer hield zich bezig met de vraag hoe houtsoort en rijpingsduur de smaak konden verbeteren. Maar de tijden zijn veranderd. We drinken onze wijn uit flessen of zakken, en vinden een eikgelagerde wijn erg authentiek klinken. Maar is dat wel zo? [naar artikel]


4. Die pluimpjes op verpakte eieren: slimme verkooptruc of puur toeval? (20/10/2023 - VRT NWS)

Vaak kleven er kleine donsjes aan eieren die je in de winkel koopt. Is dat slimme marketing van de producenten om ons het gevoel te geven dat het om een natuurlijk product gaat? Die vraag krijgt het consumententeam van Radio2 binnen. "Neen, wij kleven niet expres pluimpjes op de eieren. Eieren mogen in Europa simpelweg niet gewassen worden", legt legkipexpert Christophe Decroos uit. [naar artikel]


5. CEO van Makro en Metro wil zelf alleen de Metro-winkels overnemen: “Maar ik denk dat de meerderheid zijn job bij Makro zal kunnen houden” (14/10/2022 - Gazet van Antwerpen)

Vincent Nolf, de CEO van supermarktketen Makro en groothandel Metro, is zelf kandidaat om Metro over te nemen. In de aankoop van Makro is hij niet geïnteresseerd, maar hij ziet de toekomst voor het personeel wel positief in. “Er is sinds deze zomer veel interesse om Makro of delen van Makro over te nemen”, zegt hij. [naar artikel]


6. Topman van Makro moet de noodlijdende winkelketen Casa redden: “Faillissement van Makro was niet zijn fout” (24/04/2023 - Gazet van Antwerpen)

Vincent Nolf, de laatste CEO van de failliete hypermarktketen Makro, wordt vanaf dinsdag de nieuwe topman van de Kempense interieurwinkelketen Casa International. Ex-werknemers van Makro vinden dat schandalig, retailkenners reageren veel gematigder. “Makro was al een verloren zaak, toen Vincent Nolf er in 2015 CEO werd”, zegt expert Stefan Van Rompaey. [naar artikel]


7. Ideale maten zijn niet langer de ideale verkooptruc (25/04/2018 - De Morgen)

In de film I Feel Pretty krijgt het zelfvertrouwen van een doorsnee onopvallende vrouw plots een boost, zonder dat haar uiterlijk ooit veranderde. Lichaamspositiviteit, zelfvertrouwen en herkenbaarheid: merken springen maar beter op de kar van 'female empowerment advertising'. Want dat kan naast sociale verantwoordelijkheid toch vooral winst opleveren.  [naar artikel]


8. “Verkrachting is geen verkooptruc”: vanavond wordt op tv misschien wel heftigste scène ooit vertoond (27/02/2022 - Het Laatste Nieuws)

Lang, gedetailleerd en expliciet. Zo omschrijft Eén de groepsverkrachting in ‘Twee Zomers’, die vanavond in primetime op televisie wordt getoond. Ontegensprekelijk een van de heftigste scènes van de afgelopen tijd, die volgens sociaal pedagoog Liesbeth Kennes nooit zo gefilmd had mogen worden, én gepromoot. “Ik wil absoluut niet de miljoenste kijker zijn zodat Eén nadien kan pochen met kijkcijfers. Verkrachting is geen verkooptruc.” [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!