“Koop een koe”, luidt een promostunt van Makro. Voor 1.800 euro krijg je 180 kilo vlees, of een halve koe. Volgens de winkel een goede oplossing voor wie bewuster wil kopen. Maar dan moet u er ook wel het soepvlees bij nemen. [naar artikel]
“Koop een koe”, luidt een promostunt van Makro. Voor 1.800 euro krijg je 180 kilo vlees, of een halve koe. Volgens de winkel een goede oplossing voor wie bewuster wil kopen. Maar dan moet u er ook wel het soepvlees bij nemen. [naar artikel]
Vroeger waren eikenhouten vaten dé manier om dranken op te slaan en te transporteren. Geen enkele brouwer hield zich bezig met de vraag hoe houtsoort en rijpingsduur de smaak konden verbeteren. Maar de tijden zijn veranderd. We drinken onze wijn uit flessen of zakken, en vinden een eikgelagerde wijn erg authentiek klinken. Maar is dat wel zo? [naar artikel]
Vaak kleven er kleine donsjes aan eieren die je in de winkel koopt. Is dat slimme marketing van de producenten om ons het gevoel te geven dat het om een natuurlijk product gaat? Die vraag krijgt het consumententeam van Radio2 binnen. "Neen, wij kleven niet expres pluimpjes op de eieren. Eieren mogen in Europa simpelweg niet gewassen worden", legt legkipexpert Christophe Decroos uit. [naar artikel]
Vincent Nolf, de CEO van supermarktketen Makro en groothandel Metro, is zelf kandidaat om Metro over te nemen. In de aankoop van Makro is hij niet geïnteresseerd, maar hij ziet de toekomst voor het personeel wel positief in. “Er is sinds deze zomer veel interesse om Makro of delen van Makro over te nemen”, zegt hij. [naar artikel]
Vincent Nolf, de laatste CEO van de failliete hypermarktketen Makro, wordt vanaf dinsdag de nieuwe topman van de Kempense interieurwinkelketen Casa International. Ex-werknemers van Makro vinden dat schandalig, retailkenners reageren veel gematigder. “Makro was al een verloren zaak, toen Vincent Nolf er in 2015 CEO werd”, zegt expert Stefan Van Rompaey. [naar artikel]
In de film I Feel Pretty krijgt het zelfvertrouwen van een doorsnee onopvallende vrouw plots een boost, zonder dat haar uiterlijk ooit veranderde. Lichaamspositiviteit, zelfvertrouwen en herkenbaarheid: merken springen maar beter op de kar van 'female empowerment advertising'. Want dat kan naast sociale verantwoordelijkheid toch vooral winst opleveren. [naar artikel]
Lang, gedetailleerd en expliciet. Zo omschrijft Eén de groepsverkrachting in ‘Twee Zomers’, die vanavond in primetime op televisie wordt getoond. Ontegensprekelijk een van de heftigste scènes van de afgelopen tijd, die volgens sociaal pedagoog Liesbeth Kennes nooit zo gefilmd had mogen worden, én gepromoot. “Ik wil absoluut niet de miljoenste kijker zijn zodat Eén nadien kan pochen met kijkcijfers. Verkrachting is geen verkooptruc.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.