08:50 Minister van Mobiliteit François Bellot (MR) wil vermijden dat transportbedrijven door het gebruik van lichte voertuigen niet moeten voldoen aan de regels rond rij- en rusttijden en denkt aan een verp... [naar artikel]
Het Europees Parlement heeft het licht op groen gezet om te onderhandelen met de lidstaten over strengere regels voor de transportsector. Zo wil het de tachograaf, het toestel dat de ritten van vrachtwagens registreert, ook verplichten voor bestelwagens die worden ingezet in internationaal transport. 'Zo dichten we de mazen in het net', zegt Cindy Franssen (CD&V). [naar artikel]
Volgens de Belgische transportarbeidersbond BTB is er een stijgend probleem met lichte vrachtwagens op onze wegen. Die vrachtwagens van minder dan 3,5 ton hebben tal van voordelen, waardoor ze -al dan niet legaal- allerlei wetgevingen rond transport omzeilen. [naar artikel]
Wie met een lichte bestelwagen rondrijdt en goederen vervoert voor derden, dreigt ook aan rij- en rusttijden te moeten voldoen. Internationale [naar artikel]
Wie met een lichte bestelwagen rondrijdt – van minder dan 3,5 ton – en goederen vervoert voor derden, dreigt ook aan rij- en rusttijden te moeten voldoen. Chauffeurs van grote trucks mogen nu maximaal negen uur per dag rijden, in twee blokken van 4,5 uur. Internationale bedrijven proberen die regel te omzeilen door lichte bestelwagens in te schakelen. Oneerlijk, en dat wil minister van Mobiliteit François Bellot (MR) tegengaan. Al heeft hij daar wel Europa voor nodig. [naar artikel]
Wie met een lichte bestelwagen rondrijdt en goederen vervoert voor derden, dreigt ook aan rij- en rusttijden te moeten voldoen. Internationale bedrijven proberen namelijk de regels te omzeilen door lichte bestelwagens in te schakelen. Oneerlijk, en dat wil minister van Mobiliteit François Bellot (MR) tegengaan. [naar artikel]
Wie met een lichte bestelwagen rondrijdt en goederen vervoert voor derden, dreigt ook aan rij- en rusttijden te moeten voldoen. Internationale bedrijven proberen namelijk de regels te omzeilen door lichte bestelwagens in te schakelen. Oneerlijk, en dat wil minister van Mobiliteit François Bellot (MR) tegengaan. [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens vergroent het goederentransport over de Belgische wegen. Maar een verschuiving naar spoor of waterweg kwam er... [naar artikel]
In verschillende vrachtwagens van Vlaamse transportbedrijven is sjoemelsoftware geïnstalleerd, om fraude te plegen met de verplichte rijen rusttijden van chauffeurs. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.