De energieprijzen swingen de pan uit. Op sommige plaatsen vallen zonnepanelen ook uit omdat het elektriciteitsnet hun productie niet aankan, waardoor je opbrengsten misloopt. Dan maar een thuisbatterij als ideale oplossing om deze energie te stockeren, dacht je? Niet nodig volgens HLN Drive, want je kan die thuisbatterij vaak vervangen door… je eigen auto! [naar artikel]
Elektrische voertuigen zullen een belangrijke rol spelen om meer hernieuwbare energie in ons stroomnet te integreren. Dat is de overtuiging van hoogspanningsbeheerder Elia. Het elektrisch wagenpark kan als een grote batterij functioneren. [naar artikel]
Dat de Vlaamse regering wel een premie invoert voor elektrische wagens maar niet investeert in openbaar vervoer, lokt veel kritiek uit. Volgens experten is de ploeg van Jan Jambon vooral een regering van de middenklasse, en ook de oppositie roert zich. [naar artikel]
Dat de Vlaamse regering wel een premie invoert voor elektrische wagens, maar niet investeert in openbaar vervoer lokt veel kritiek uit. Volgens experten is de ploeg van Jan Jambon vooral een regering van de middenklasse, en ook de oppositie roert zich. [naar artikel]
Zoek je een oplossing voor pieken die je zonnepanelen lamleggen en dalen die je verplichten om dure netstroom te kopen? Dan is er de elektrische wagen die zowel stroom kan laden als leveren. We vroegen Tim Briers van Watt’s Next, dat zulke laadpalen installeert, hoe dat werkt en hoeveel het kost. “Dit is niet nieuw, alleen is er hier tot nu toe niets mee gedaan.” [naar artikel]
Eindelijk is de eerste laadpaal gehomologeerd waarmee een particulier zijn elektrische wagen als extra krachtige thuisbatterij kan gebruiken. Zo kan je niet alleen zonnepanelen optimaal inzetten, maar ook stroom op het werk opladen en thuis verbruiken, mits je baas dat toelaat en je over de juiste technologie beschikt. Aan Tim Briers van Watt’s Next, dat zo’n laadpalen installeert, vragen we hoe dat werkt en hoeveel het kost. “Met 5.000 Watt kan je al wel een en ander van elektriciteit voorzien, doorgaans is dat zelfs voldoende voor een gemiddeld gezin.” [naar artikel]
Eindelijk is de eerste laadpaal gehomologeerd waarmee een particulier zijn elektrische wagen als extra krachtige thuisbatterij kan gebruiken. Zo kan je niet alleen zonnepanelen optimaal inzetten, maar ook stroom op het werk opladen en thuis verbruiken, mits je baas dat toelaat en je over de juiste technologie beschikt. Aan Tim Briers van Watt’s Next, dat zo’n laadpalen installeert, vragen we hoe dat werkt en hoeveel het kost. “Met 5.000 Watt kan je al wel een en ander van elektriciteit voorzien, doorgaans is dat zelfs voldoende voor een gemiddeld gezin.” [naar artikel]
De invoering van het capaciteitstarief op de stroomfactuur roept heel wat vragen op. Vanaf volgend jaar zal een deel van je rekening bepaald worden door de manier waarop je elektriciteit verbruikt: wie met hoge pieken verbruikt, zal meer betalen dan iemand die zijn verbruik gelijkmatiger verdeelt. Vanwaar dit nieuwe systeem? Hoe werkt het? En wat als je zonnepanelen, een warmtepomp, een elektrische auto of accumulatieverwarming hebt? Leen Vandezande van de Vlaamse energiewaakhond VREG beantwoordt jouw vragen. [naar artikel]
De Duitse autobouwer Mercedes-Benz verwacht tegen de tweede helft van dit decennium fabrieken te hebben waar uitsluitend elektrische wagens zullen worden geproduceerd. Maar er zullen geen fabrieken worden gebouwd die uitsluitend elektrische voertuigen kunnen maken. Dat heeft Jörg Burzer, productiechef van Mercedes-Benz, in een interview met het persbureau Reuters gezegd. Burzer benadrukte dat het bedrijf […] [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.