Automaker Lightyear is begonnen met de productie van zijn eerste zonneauto. Bijna vijftig jaar na het verdwijnen van DAF is Nederland daarmee officieel een nieuw automerk rijker. De Lightyear 0 is nog niet voor iedereen weggelegd, want hij kost 250.000 euro. “Nu maken we al één exemplaar per week. Een betaalbare zonneauto is onze volgende stap.” [naar artikel]
18:32 De Nederlandse ontwikkelaar van elektrische zonneauto's Lightyear stopt per direct met de productie van zijn eerste model. Geldgebrek noopt het bedrijf zich te concentreren op een goedkoper toekomstig... [naar artikel]
16:18 De Nederlandse fabrikant van zonneauto's Lightyear gaat verder als maker van zonnedaken voor de auto-industrie. De droom van een elektrische auto met zonnepanelen is opgeborgen. [naar artikel]
De technische topman van BMW, Klaus Fröhlich, veegt de vloer aan met de Nederlandse zonneauto van Lightyear. “Autorijden op zonne-energie is niet... [naar artikel]
Bijna alle medewerkers van de Nederlandse zonneauto-fabrikant Lightyear verliezen hun baan. Maandag kondigde het bedrijf aan dat het de productie stopt van zijn eerste dure model, en dat het het bedrijfsonderdeel dat daarvoor verantwoordelijk is failliet laat gaan. Bij dat bedrijfsonderdeel werkten echter 620 van de 650 personeelsleden: zij worden nu ontslagen. [naar artikel]
Een Nederlandse rechter heeft Atlas Technologies, het bedrijf achter de productie van de Nederlandse zonneauto Lightyear, failliet verklaard. Dat maakt de autofabrikant zelf bekend in een persbericht. Eerder deze week had Lightyear al aangekondigd dat het de productie stopt van zijn eerste dure model (Lightyear 0). Naar schatting 600 werknemers van verliezen hun job. [naar artikel]
19:33 De leasemaatschapij Leaseplan heeft 5.000 exemplaren besteld van de Lightyear Two, een nog niet bestaande elektrische zonneauto uit Nederland. [naar artikel]
Het Nederlandse bedrijf Lightyear brengt eind dit jaar een elektrische wagen op de markt die wordt aangedreven door zonnepanelen. Kostprijs: 150.000 euro, zonder btw. De Lightyear One – zoals het eerste model werd gedoopt – heeft op het dak 5 vierkante meter aan zonnepanelen. Het bedrijf maakt zich sterk dat het daarmee een bereik van […] Lees dit artikel: Een elektrische zonneauto voor 150.000 euro [naar artikel]
20:29 De toekomst van zonneauto's ziet er niet rooskleurig uit na de mislukkingen van Lightyear en Sono Motors. Het doet weinig af aan de ambities van het Leuvense team dat vanaf zondag deelneemt aan de pre... [naar artikel]
16:01 Het Nederlandse autobedrijf Lightyear heeft een wachtlijst geopend voor geïnteresseerde kopers voor zijn tweede model. Maar de kandidaten zullen wel langer moeten wachten op hun wagen. [naar artikel]
Bijna alle medewerkers van de Nederlandse zonneauto-fabrikant Lightyear verliezen hun baan. Maandag kondigde het bedrijf aan dat het de productie stopt van zijn eerste dure model, en dat het het bedrijfsonderdeel dat daarvoor verantwoordelijk is failliet laat gaan. Bij dat bedrijfsonderdeel werkten echter 620 van de 650 personeelsleden: zij worden nu ontslagen. [naar artikel]
Stel je voor, een elektrische auto die je niet meer moet opladen omdat hij dat zélf doet met zonnepanelen op ‘t dak. Een droom lijkt het, waar het Nederlandse bedrijf Lightyear effectief aan werkt. Twee weken geleden kondigden ze de eerste wagen voor die ze op de markt brengen, onze techjournalist Kenneth Dée mocht ‘m uitzonderlijk en als één van de eersten ter wereld uittesten. [naar artikel]
Lightyear opent zijn First come, first drive wachtlijst voor de Lightyear 2. Dat kondigde het hightechbedrijf donderdag aan op de Consumer Electronics Show (CES). Zijn tweede productiemodel wordt deels aangedreven door de zon, wat elektrisch rijden volgens het Eindhovense bedrijf toegankelijker, makkelijker en goedkoper maakt dan andere elektrische auto’s op de huidige markt. In vergelijking […] [naar artikel]
Quo vadis, Quick.Step-Alpha Vinyl? Zónder Alaphilippe, zónder Asgreen ook moet het naar Milaan-Sanremo. Met een noodploeg, waarin de kaarten drastisch worden herschikt. Kan Fabio Jakobsen verrassen bij zijn debuut? “Alles hangt af van hoe hard Van Aert en Pogacar bergop zullen knallen.” [naar artikel]
Het Nederlandse bedrijf Lightyear heeft gisterenavond de "Lightyear 0" voorgesteld, de eerste commerciële zonnewagen die ook effectief de weg op mag. Tot op heden werden auto's met zonnepanelen voornamelijk gemaakt om deel te nemen aan wedstrijden. De zonnewagen zal beschikbaar zijn vanaf november en heeft een prijskaartje van 250.000 euro. [naar artikel]
Rusland zal de graandeal die vanavond afloopt niet verlengen. Het akkoord liet toe dat graan uit Oekraïne, ondanks de oorlog, over de Zwarte Zee kon worden verscheept naar landen in Afrika, het Midden-Oosten en Azië. Het Kremlin wil pas terugkomen op de deal, als haar eisen worden ingewilligd, klinkt het. De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Antony Blinken heeft de Russische houding “onacceptabel” genoemd. De Oekraïense president Volodymyr Zelensky spreekt maandagavond van “chantage”. Hij wil desnoods zónder Rusland verder met het akkoord. [naar artikel]
17:39 De Nederlandse maker van elektrische zonneauto's kan met het geld de productie van zijn eerste model op gang trekken en de ontwikkeling van een goedkoop tweede model voortzetten. [naar artikel]
De Champions League-poule van de Great Old, de selectie van de Rode Duivels zónder Keita en Vermeeren, het uitvallen van Alderweireld en natuurlijk de contractverlenging van Van Bommel. Thema’s genoeg om dieper op in te gaan met onze huisanalist Patrick Goots. “Als ik Barça was, ik had Vermeeren deze zomer al vastgelegd.” [naar artikel]
Wat als de laadpaal tot bij je elektrische wagen kon komen? Dat was – best letterlijk – de pitch van de Antwerpse start-up Uze. Een soort pizzakoerier, maar dan met stroom: met elektrische bolderkarren vol batterijen rijden ze naar je toe om je elektrische wagen op te laden. “Na 30 minuten laden kan je opnieuw 200 kilometer rijden”, zegt CEO Kris Verdonck. [naar artikel]
Wat als de laadpaal tot bij je elektrische wagen kon komen? Dat was – best letterlijk – de pitch van de Antwerpse start-up Uze. Een soort pizzakoerier, maar dan met stroom: met elektrische bolderkarren vol batterijen rijden ze naar je toe om je elektrische wagen op te laden. “Na 30 minuten laden kan je opnieuw 200 kilometer rijden”, zegt CEO Kris Verdonck. [naar artikel]
De animatiefilm ‘Lightyear’ wordt niet in Saoedi-Arabië uitgebracht. De reden is dat een van de hoofdpersonages, de beste vriendin van astronaut Buzz Lightyear, een relatie met een vrouw heeft en haar een kus geeft. Dat meldt magazine ‘The Hollywood Reporter’. De acteurs reageren teleurgesteld. [naar artikel]
Het Nederlandse bedrijf Lightyear brengt eind dit jaar een elektrische wagen op de markt die wordt aangedreven door zonnepanelen. Kostprijs: 150.000 euro, zonder btw. [naar artikel]
Toelating was er al, nu is het ook concreet. Tomorrowland kondigt haar derde festivalweekend aan voor komende zomer. Dat vindt plaats van 15 tot 17 juli, vóór de eerste weekends. “2022 wordt een magische zomer”, aldus de organisatie. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.