Tot voor kort waren er gemiddeld 30 tot 40 dodehoekongevallen per jaar, waarvan een vijftal met dodelijke afloop. Maar nu de statistieken niet alleen meer rekening houden met aanrijdingen tussen vrachtwagens en fietsers, zijn de cijfers verdriedubbeld. Zo waren auto's, bestelwagens en bussen in 2020 goed voor nog eens 57 dodehoekongevallen. Dat schrijven de kranten van Mediahuis vandaag. [naar artikel]
Dodehoekongevallen vormen een groter probleem dan tot nu toe gedacht. Nu de statistieken niet alleen meer rekening houden met aanrijdingen tussen vrachtwagens en fietsers, zijn de cijfers meer dan verdubbeld. “Beperk overal de snelheid in de bebouwde kom tot 30 km/uur”, stelt verkeersdeskundige Willy Miermans (UHasselt). [naar artikel]
Dodehoekongevallen vormen een groter probleem dan tot nu toe gedacht. Nu de statistieken niet alleen meer rekening houden met aanrijdingen tussen vrachtwagens en fietsers, zijn de cijfers verdriedubbeld. “Beperk overal de snelheid in de bebouwde kom tot 30 km/uur”, stelt verkeersdeskundige Willy Miermans (UHasselt). [naar artikel]
Tot voor kort waren er gemiddeld 30 tot 40 dodehoekongevallen per jaar, waarvan een vijftal met dodelijke afloop. Maar nu de statistieken niet alleen meer rekening houden met aanrijdingen tussen vrachtwagens en fietsers, zijn de cijfers verdriedubbeld. Zo waren auto's, bestelwagens en bussen in 2020 goed voor nog eens 57 dodehoekongevallen. Dat schrijven de kranten van Mediahuis vandaag. [naar artikel]
Dodehoekongevallen vormen een groter probleem dan tot nu toe gedacht. De cijfers zijn zelfs verdriedubbeld. Verkeersdeskundige Willy Miermans (UHasselt) stelt daarom voor om de snelheid in de bebouwde kom overal te beperken tot 30 km/uur, een goed idee volgens jou? Laat het ons weten via onderstaand formulier! [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) is geen voorstander van een algemene invoering van de zone 30 in de bebouwde kom. Dat zei ze donderdag in het Vlaams Parlement na een hoorzitting met verschillende experts. Als het gaat om een straat die niet veilig is voor fietsers, vindt ze wel dat er een zone 30, fietszone of schoolstraat moet worden ingericht. [naar artikel]
De politiezone K-L-M (Kapelle-op-den-Bos/Londerzeel/Meise) is ongerust na de resultaten van snelheidscontroles in de drie bevoegde gemeenten. Er werd zelfs een bestuurder tegen 121 kilometer per uur geflitst in de bebouwde kom. “Is de bebouwde kom de nieuwe snelweg?”, vraagt de politie zich openlijk af. [naar artikel]
Een vrouw reed donderdag volgens het elektronisch snelheidsbord, dat de huidige snelheid van voorbijrijdende auto’s aangeeft, maar liefst 138 kilometer per uur te snel op de kleine ring in Hasselt. Toch kreeg ze geen snelheidsovertreding, omdat het om een technisch defect gaat. Een storing die wel vaker voorkomt bij dit soort borden. De stad Hasselt, die de borden beheert, gaat de oorzaak van het defect onderzoeken. (siol) [naar artikel]
Een 31-jarige man uit Meise ontsnapt aan een celstraf van 1 jaar, een rijverbod van 5 jaar en een boete van 10.800 euro door een foutje op de... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.