Een volle boodschappenkar is vandaag bijna twintig procent duurder dan een jaar geleden. Geen wonder dat huismerken steeds populairder worden. Wij zoeken Limburgers die zweren bij de Olé’s en Freeways Cola’s van deze wereld. [naar artikel]
Colruyt blijft de goedkoopste supermarktketen, maar wat de prijzen van de huismerken betreft, heeft consumentenorganisatie Test Aankoop grote verschillen, tot 60 procent, vastgesteld tussen de verschillende supermarktketens. [naar artikel]
De analisten van Rabobank pakten recentelijk uit met goed klinkende cijfers: tegen 2025 zal het belang van huismerken in de voedingsretail verdubbelen van 25 naar 50 procent. Kortweg: van de twee producten die u koopt, zal er een het label Delhaize, Carrefour of dat van een andere winkelketen dragen. [naar artikel]
Elke supermarkt heeft tegenwoordig een zeer uitgebreid gamma van producten onder haar eigen huismerk in de rekken liggen. Deze producten duiken doorgaans ver onder de prijs van bekende merken. Maar zijn al die huismerkalternatieven wel even goed als de A-merken? We vroegen het aan retailexpert Stefan Van Rompaey van RetailDetail én maakten een prijsvergelijking. [naar artikel]
Naar een huismerk grijpen om je koopkracht te beschermen? Net die producten zijn dit jaar het snelst duurder geworden, zo blijkt uit berekeningen van databedrijf Daltix. Logisch, klinkt het bij Delhaize. “Bij een huismerk wegen dure grondstoffen en energie zwaarder door dan bij een merkartikel.” Tegelijkertijd valt op dat discounters als Lidl en Aldi het afgelopen jaar het meest in prijs zijn gestegen. [naar artikel]
Zes op de tien Limburgers willen besparen op hun wekelijkse boodschappen, en dan komen de goedkopere huismerken van de supermarkten als geroepen. Onze collega’s van Het Nieuwsblad proefden en testten tientallen huismerken, zodat jij straks het beste koopje doet. [naar artikel]
Producten van A-merken waren vorig jaar in de Belgische supermarkten duurder dan in de buurlanden. Dat blijkt uit een studie van het Prijzenobservatorium in opdracht van minister van Economie Pierre-Yves Dermagne (PS). Huismerkproducten waren dan weer goedkoper in België. [naar artikel]
Afgelopen weekend raakte bekend dat er nog voor de zomer een opgefriste remake van de Nokia 3310 in de winkelrekken zal liggen (49 euro). De Finse gsm-fabrikant Nokia bracht de originele versie van de iconische en onverslijtbare mobiele telefoon in 2000 op de markt. Er werden wereldwijd maar liefst 126 miljoen stuks van verkocht. Vandaag zijn er nog altijd bellers - meestal op leeftijd - die zweren bij het oude, legendarische toestel. “Ik heb mijn Nokia 3310 al zeventien jaar en hij werkt nog altijd perfect”, zegt Bernadette Bongaerts (75) uit Dilsen-Stokkem. [naar artikel]
Liefde is een werkwoord. Dingen samen doen helpt je relatie sterker te maken. Zweren jij en je partner bij een gezamenlijke hobby of een gedeeld project? Laat het ons weten! [naar artikel]
De mens is een gemakzuchtig beestje, en daar valt veel geld mee te verdienen. Bedrijven die eten leveren tot bij ons thuis, zoals Deliveroo en Takeaway.com, zien hun omzet in België elk jaar spectaculair stijgen. Daardoor moeten mensen niet meer naar de winkel, en is de kans groot dat de traditionele supermarkt er in de komende jaren heel anders zal uitzien. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.