07:12 Een nachtelijke korting voor trucks in de Antwerpse Liefkenshoektunnel moet de files inkorten. [naar artikel]
Vanaf juli betalen vrachtwagens van 22.00 tot 06.00 uur tot 75 procent minder tol bij hun passage van de Liefkenshoektunnel. Dat moet de verkeersdruk rond Antwerpen doen afnemen. [naar artikel]
Afgelopen jaar is er ongeveer evenveel verkeer door de Liefkenshoektunnel gereden als in 2022, maar het aantal files is wel met een derde toegenomen. Dat blijkt uit het jaarrapport van de beheerder van de tunnel. Vooral de zogenoemde "toeritdosering" doet de files aanzwellen. Beterschap komt er pas na de opening van de Oosterweelverbinding in 2031. [naar artikel]
Ook in de Liefkenshoektunnel op de Antwerpse Ring (R2) was er dit jaar door de coronacrisis flink minder verkeer. Het vrachtverkeer viel er met 5 procent terug, het aantal personenwagens zelfs met 26 procent. Dat leidde niet alleen tot minder files, maar ook tot minder ongevallen. [naar artikel]
01:19 Het Antwerpse havenbestuur zit met de transportsector aan tafel om het nachttransport fors uit te breiden. Dat moet de fileproblemen in Antwerpen en de Liefkenshoektunnel helpen oplossen. [naar artikel]
De Liefkenshoektunnel, de toltunnel onder de Schelde ten noorden van Antwerpen, bereikt zijn maximumcapaciteit. Dat schrijft De Tijd. Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) wil nadenken om de passage 's nachts gratis te maken, maar pleit vooral om nachtarbeid in de Antwerpse haven mogelijk te maken. [naar artikel]
Twee vrachtwagenchauffeurs zijn in Beveren honderden meters lang verwikkeld in een levensgevaarlijk tafereel, waarbij de twee trucks niet uitwijken en elkaar de hele tijd bijna rammen. De feiten zouden volgens hebben plaatsgevonden rond 13.30 uur op de R2 richting de Liefkenshoektunnel, net voor de Beverentunnel. [naar artikel]
Het werkt: korting geven op je kassaticket omdat je in daluren komt winkelen. Dat blijkt uit het onderzoek ‘ShopMob’ van het Vlaams Instituut voor Mobiliteit (VIM). Veertig procent van de bevraagde klanten die meededen, is op kalmere momenten zijn boodschappen komen afhalen. “Dit kan een middel zijn om files aan de kassa en op de weg te verminderen”, klinkt het. [naar artikel]
Op de R2 in Antwerpen is de Liefkenshoektunnel vrijgemaakt na het ongeval met een vrachtwagen eerder op de middag. Alles bij elkaar was de weg er richting Gent anderhalf uur versperd. Intussen blijven de files op de Antwerpse ring (R1) echter aangroeien richting Gent door de noodherstelling op de E17 in Zwijndrecht die twee van […] Het bericht Liefkenshoektunnel vrij, maar erg lange files op Antwerpse ring verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Maandagavond om 21 uur startten de werken aan de brugvoeg van het Viaduct Merksem richting Nederland. De herstellingen zorgen meteen voor files in de ochtendspits. Ter hoogte van het viaduct moet het verkeer over twee versmalde rijstroken rijden. Het Vlaams Verkeerscentrum raadt de alternatieve routes te volgen. De Liefkenshoektunnel is tolvrij gemaakt. [naar artikel]
Het Litouws transportbedrijf Girteka Logistics heeft een order van 1.500 trucks geplaatst bij vrachtwagenbouwer DAF Trucks. De fabriek in Westerlo... [naar artikel]
Maandagavond om 21 uur startten de werken aan de brugvoeg van het Viaduct Merksem richting Nederland. De herstellingen zorgen meteen voor files in de ochtendspits. Ter hoogte van het viaduct moet het verkeer over twee versmalde rijstroken rijden. Het Vlaams Verkeerscentrum raadt de alternatieve routes te volgen. De Liefkenshoektunnel is tolvrij gemaakt. [naar artikel]
Maandagavond om 21 uur startten de werken aan de brugvoeg van het Viaduct Merksem richting Nederland. De herstellingen zorgen meteen voor files in de ochtendspits. Ter hoogte van het viaduct moet het verkeer over twee versmalde rijstroken rijden. Het Vlaams Verkeerscentrum raadt de alternatieve routes te volgen. De Liefkenshoektunnel is tolvrij gemaakt. [naar artikel]
Steeds meer automobilisten willen betalen om de Antwerpse files te ontwijken. In de eerste helft van dit jaar steeg het aantal personenwagens in de Liefkenshoektunnel, waar tol wordt gevraagd, met bijna 9 procent. Dat zijn 278.081 auto’s extra. Dat schrijven de Gazet van Antwerpen en De Standaard vandaag. Intussen duiken in de buurt van de […] Het bericht Liever tol dan file op Antwerpse Ring verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Het afgelopen jaar hebben maar liefst 11,4 miljoen (vracht)wagens gekozen voor de Liefkenshoektunnel. Dat is 1,5% meer dan in 2018. Opvallend: het aantal file-uren is met een vijfde gedaald. En al enkele jaren daalt ook het aantal tolvrije uren, waarin de tunnel een gratis alternatief is voor een totaal volgepropte Antwerpse Ring. [naar artikel]
Door een aanrijding op de Antwerpse ring in Borgerhout staan er momenteel lange files in de richting van Nederland. De Liefkenshoektunnel is nu [naar artikel]
De Liefkenshoektunnel bij Antwerpen was vandaag urenlang tolvrij na een groot ongeval op de E34. De tunnel is wel vaker tijdelijk gratis bij zware verkeershinder. Antwerpen worstelt al jaren met structurele files, waarom kan dat dan niet altijd? Verkeersanker Hajo Beeckman gaf uitleg in Radio 2 Middag in Antwerpen. [naar artikel]
Door een ongeval in de Kennedytunnel is het dinsdag lang aanschuiven vanuit het Waasland richting Nederland. Twee van de drie rijstroken in de tunnel zijn afgesloten voor het verkeer. De Liefkenshoektunnel is tolvrij gemaakt richting Nederland. [naar artikel]
Door een ongeval op de Antwerpse ring in de richting van Nederland ter hoogte van Berchem zijn drie rijstroken versperd. Dat meldt het Vlaams Verkeerscentrum. De reiniging en de takeling zal nog een tijd duren, waarschuwt woordvoerder Peter Bruyninckx. De Liefkenshoektunnel is tijdelijk tolvrij gemaakt. [naar artikel]
Lange tijd waren de weg en het spoor echte concurrenten als het om vrachtvervoer gaat. Nu de files almaar toenemen, willen beide sectoren beter samenwerken. Dankzij een vijfjarenplan van 30 miljoen euro per jaar, te betalen door de schatkist, kunnen 750.000 trucks van de weg. Vooral Antwerpen zou winnen. [naar artikel]
De files verkleinen door meer trucks ’s nachts te laten rijden. Nadat bedrijven in de Waaslandhaven ermee begonnen waren, is het over twee weken de beurt aan containerterminals en -depots op de rechteroever. Maar transportfederaties vinden het systeem te duur. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.