Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Belang van Limburg

Uitrol van glasvezelnetwerk Proximus leidt tot klachten bij Ombudsdienst: “Klanten als het ware verplicht om over te stappen”

23/03/2023 - 10:23
"De grootschalige uitrol van het nieuwe glasvezelnetwerk van Proximus leidt tot talrijke en uiteenlopende klachten bij de Ombudsdienst Telecom. Dat meldt de dienst in zijn jaarverslag."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Ombudsdienst: “Telecomoperatoren moeten klanten duidelijker informeren over eindfactuur” (23/03/2023 - Het Laatste Nieuws)

Met de stijgende levensduurte is het voor telecommunicatieklanten steeds belangrijker om bijkomende lasten te vermijden en de controle over de eindfactuur te behouden. Dat stelt de Ombudsdienst voor Telecommunicatie in zijn jaarverslag. Daarnaast leidt de grootschalige uitrol van het nieuwe glasvezelnetwerk van Proximus tot talrijke en uiteenlopende klachten bij de Ombudsdienst. [naar artikel]


2. Uitrol glasvezelnetwerk door Proximus: klanten van Scarlet noodgedwongen op zoek naar nieuwe (duurdere) provider (23/05/2022 - Het Laatste Nieuws)

De uitrol van het glasvezelnetwerk door Proximus brengt klanten van Scarlet in de problemen. Wie klant is van de lowcosttelecomoperator moet op plaatsen waar Proximus glasvezel heeft aangelegd noodgedwongen op zoek naar een nieuwe provider. Wat kan je doen als dit bij jou gebeurt? Mijntelco.be geeft advies. [naar artikel]


3. Waar Proximus glasvezelnetwerk uitrolt, vallen klanten van Scarlet uit de boot: dit kan je doen (23/05/2022 - Het Laatste Nieuws)

De uitrol van het glasvezelnetwerk door Proximus brengt klanten van Scarlet in de problemen. Wie klant is van de lowcosttelecomoperator moet op plaatsen waar Proximus glasvezel heeft aangelegd noodgedwongen op zoek naar een nieuwe provider. Wat kan je doen als dit bij jou gebeurt? Mijntelco.be geeft advies. [naar artikel]


4. Dit zijn de meest voorkomende klachten over Telenet, Proximus en Orange (22/03/2024 - Het Belang van Limburg)

Bij de ombudsdienst voor Telecom zijn er vorig jaar 70 procent meer klachten binnengekomen over Telenet, Proximus én Orange. Veelzeggend daarbij: na de tussenkomst van de ombudsdienst “lukte het plots wél”. Waar gaan die klachten zoal over? [naar artikel]


5. Als de ombudsdienst tussenkomt, lukt het plots wél: 70% meer klachten over Telenet, Proximus en Orange (21/03/2024 - Het Belang van Limburg)

Bij de ombudsdienst voor Telecom zijn er vorig jaar 70 procent meer klachten binnengekomen over Telenet, Proximus én Orange. Veelzeggend daarbij: na de tussenkomst van de ombudsdienst “lukte het plots wél”. Minister De Sutter roept de operatoren op het matje. [naar artikel]


6. Opnieuw klachten over aanleg glasvezel door Proximus: 116 klachten op 6 maanden tijd (29/03/2023 - Het Laatste Nieuws)

Testaankoop heeft in de afgelopen zes maanden 116 klachten ontvangen over de uitrol van het Fiber-netwerk door Proximus. Klanten krijgen zonder instemming een duurder abonnement, woningen worden beschadigd en de communicatie van onderaannemers van Proximus laat te wensen over. Dat meldt de consumentenorganisatie woensdag in een persbericht. [naar artikel]


7. Proximus start uitfasering kopernetwerk: moet je verplicht overschaken op fiber? En betaal je dan extra? (17/02/2022 - Het Laatste Nieuws)

Proximus schakelt een versnelling hoger in de uitrol van zijn glasvezelnetwerk. Momenteel zijn al ongeveer 700.000 woningen en bedrijven aansluitbaar. Blijft de vraag: ben je als klant verplicht de overstap naar fiber te maken? En betaal je dan meer? Mijntelco.be geeft uitleg. [naar artikel]


8. Veel klachten over aanleg glasvezel door Proximus (29/03/2023 - Het Nieuwsblad)

Testaankoop heeft in de afgelopen zes maanden 116 klachten ontvangen over de uitrol van het Fiber-netwerk door Proximus. Klanten krijgen zonder instemming een duurder abonnement, woningen worden beschadigd en de communicatie van onderaannemers van Proximus laat te wensen over. Dat meldt de consumentenorganisatie woensdag in een persbericht. [naar artikel]


9. Proximus start met uitrol van glasvezel in Gent (23/03/2017 - Het Nieuwsblad)

Na Antwerpen, Charleroi en Namen is Proximus gestart met de versnelde uitrol van een glasvezelnetwerk naar eindgebruikers in Gent. Dat verduidelijkte Proximus-CEO Dominique Leroy in Co.Station Gent. De buurt van het Sint-Pietersstation is de eerste zone waar glasvezel tot in de woonkamers wordt gebracht. [naar artikel]


10. Proximus sluit eerste gebouw in Diamantwijk aan op supersnelle glasvezelnetwerk (02/07/2018 - Gazet van Antwerpen)

In de Antwerpse Diamantwijk heeft Proximus maandag de eerste aansluiting op het supersnelle glasvezelnetwerk gepresenteerd. Na de opstart in het district Deurne, is het de tweede uitrol van glasvezel in Antwerpen. [naar artikel]


11. Proximus in zee met Zweedse investeerder voor uitrol glasvezel (27/11/2020 - De Tijd)

10:24 Proximus heeft een akkoord met de Zweedse investeringsmaatschappij EQT voor de uitrol van zijn glasvezelnetwerk. Het consortium wil op korte termijn minstens 1,5 miljoen Vlaamse gezinnen en bedrijven ... [naar artikel]


12. Zoveel klachten dat minister de telecombedrijven op het matje roept: “Ik wil weten hoe ze dat gaan aanpakken” (21/03/2024 - Het Nieuwsblad)

Bij de ombudsdienst voor Telecom zijn er vorig jaar 70 procent meer klachten binnengekomen over Telenet, Proximus én Orange. Veelzeggend daarbij: na de tussenkomst van de ombudsdienst “lukte het plots wél”. Minister De Sutter roept de operatoren op het matje. [naar artikel]


13. Uitrol van glasvezel wordt niet overal op applaus onthaald (18/11/2022 - Het Nieuwsblad)

Alweer loopt het glasvezelnetwerk van Telenet vertraging op. Bij Proximus gaat de uitrol ­intussen razendsnel. [naar artikel]


14. CEO Promixus: “Enkel administratieve inbreuken op glasvezelwerven” (17/02/2023 - Het Belang van Limburg)

Tijdens de uitrol van het glasvezelnetwerk van Proximus zijn enkel “kleine administratieve inbreuken” vastgesteld, geen illegale tewerkstelling. Dat heeft de CEO van Proximus, Guillaume Boutin, vrijdag gezegd op een persconferentie van het telecombedrijf. [naar artikel]


15. Telecomwaakhond opent deur voor Proximus en co. om glasvezelnetwerk te delen (13/10/2023 - De Tijd)

13:36 Telecomoperatoren mogen voor de peperdure uitrol van hun glasvezelnetwerk aanvragen indienen om samen te werken. Dat blijkt uit een rapport van de regulator BIPT, dat door analisten als een majeure do... [naar artikel]


16. Proximus rolt supersnel internet uit... maar nog niet voor iedereen (16/12/2016 - Het Nieuwsblad)

Proximus verkoopt op zijn nieuwe glasvezelnetwerk abonnementsformules waarbij de downloadsnelheid tot 350 Mbps gaat. Het klopt daarmee Telenet, dat tot maximaal 200 Mbps gaat, maar het aanbod van Proximus is op korte termijn maar beschikbaar voor een beperkte groep residentiële klanten. Bedrijven krijgen voorrang bij de uitrol. [naar artikel]


17. Europese Investeringsbank leent 400 miljoen euro aan Proximus voor glasvezelnetwerk (07/03/2018 - Metro)

Proximus krijgt van de Europese Investeringsbank een lening van 400 miljoen euro voor de uitrol van zijn nieuw supersnel glasvezelnetwerk. CEO Dominique Leroy is blij dat ze met de EIB “een kostenefficiënte, betrouwbare financieringspartner voor de lange termijn” heeft gevonden. De Europese Investeringbank is het financieringsvehikel van de Europese Unie. De instelling biedt langlopende financieringen […] [naar artikel]


18. Ombudsdienst voor Energie kreeg vorig jaar het hoogste aantal klachten ooit: vooral vragen over gas- en elektriciteitsfactuur (17/01/2023 - Het Laatste Nieuws)

De Ombudsdienst voor Energie heeft vorig jaar maar liefst 26.920 klachten ontvangen. Dat zijn er bijna drie keer meer dan in 2021. Klanten die nooit eerder hun gas- of elektriciteitsfactuur bekeken hadden, bleken dat nu plots wel te doen. Wat waren hun klachten? En wat kan de ombudsdienst precies doen? Ombudsman Eric Houtman legt uit. [naar artikel]


19. Drie keer meer klachten bij Ombudsdienst voor Energie: vooral vragen over gas- en elektriciteitsfactuur (17/01/2023 - Het Laatste Nieuws)

De Ombudsdienst voor Energie heeft vorig jaar maar liefst 26.920 klachten ontvangen. Dat zijn er bijna drie keer meer dan in 2021. Klanten die nooit eerder hun gas- of elektriciteitsfactuur bekeken hadden, bleken dat nu plots wel te doen. Wat waren hun klachten? En wat kan de ombudsdienst precies doen? Ombudsman Eric Houtman legt uit. [naar artikel]


20. Proximus-CEO Boutin: ‘Ons dividend blijft zeer aantrekkelijk' (07/05/2020 - De Tijd)

17:28 Proximus verlaagde zijn dividend met een vijfde om meer te kunnen investeren in de uitrol van een glasvezelnetwerk en in de nieuwe mobiele generatie 5G. ‘Vanaf 2022 moeten we daardoor opnieuw duurzaam... [naar artikel]


21. Forse stijging aantal klachten over energiefactuur: “Dit gaat nog maar over de voorschotten” (20/01/2022 - Het Belang van Limburg)

De explosie van de energieprijzen leidt tot een sterke stijging van het aantal klachten bij de federale Ombudsdienst voor Energie. [naar artikel]


22. Van 185 naar 1.000 klachten per jaar: plots veel meer meldingen over ‘mystery switch’ door energiebedrijven bij ombudsdienst (10/01/2023 - Gazet van Antwerpen)

De Ombudsdienst voor Energie kreeg afgelopen jaar meer dan 1.000 klachten over een zogenaamde ‘mystery switch’, waarbij klanten de verkeerde energiefactuur ontvangen. Dat is exponentieel meer dan het jaar voordien toen er amper 185 klachten binnenliepen. En er lijkt ook niet snel beterschap op komst. “Energiebedrijven worden niet aangemaand om dit prioritair aan te pakken.” [naar artikel]


23. Proximus-klanten opgelet: "Huur van een vast telefoontoestel is al 30 jaar niet meer verplicht " (08/11/2017 - VRT NWS)

Een minderheid van de klanten huurt nog steeds een vast telefoontoestel van Proximus. Vaak is het toestel al lang afbetaald, maar Proximus laat dit niet aan de klant weten. Jan Margot van Proximus gaat ervan uit dat klanten weten dat ze dat huurgeld niet meer verplicht moeten betalen. [naar artikel]


24. Proximus investeert in verdere uitbouw glasvezelnetwerk (16/12/2016 - Express)

Telecomoperator Proximus wil de volgende periode 3 miljard euro investeren in een versnelde uitbouw van zijn glasvezelnetwerk. Het bedrijf heeft al ongeveer 21.000 kilometer glasvezelkabels aangelegd, maar dat netwerk stopt voorlopig meestal aan de verdeelkasten op straat. Met de nieuwe investering wil Proximus glasvezel van de straat ook tot bij de particuliere en zakelijke eindgebruiker […] The post Proximus investeert in verdere uitbouw glasvezelnetwerk appeared first on Express [NL]. [naar artikel]


25. Proximus rolt glasvezel uit in Gent (23/03/2017 - De Redactie)

Na Antwerpen, Charleroi en Namen is Proximus gestart met de versnelde uitrol van een glasvezelnetwerk naar eindgebruikers in Gent. De buurt van het Sint-Pietersstation is de eerste zone waar glasvezel tot in de woonkamers wordt gebracht. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!