Met de stijgende levensduurte is het voor telecommunicatieklanten steeds belangrijker om bijkomende lasten te vermijden en de controle over de eindfactuur te behouden. Dat stelt de Ombudsdienst voor Telecommunicatie in zijn jaarverslag. Daarnaast leidt de grootschalige uitrol van het nieuwe glasvezelnetwerk van Proximus tot talrijke en uiteenlopende klachten bij de Ombudsdienst. [naar artikel]
De uitrol van het glasvezelnetwerk door Proximus brengt klanten van Scarlet in de problemen. Wie klant is van de lowcosttelecomoperator moet op plaatsen waar Proximus glasvezel heeft aangelegd noodgedwongen op zoek naar een nieuwe provider. Wat kan je doen als dit bij jou gebeurt? Mijntelco.be geeft advies. [naar artikel]
De uitrol van het glasvezelnetwerk door Proximus brengt klanten van Scarlet in de problemen. Wie klant is van de lowcosttelecomoperator moet op plaatsen waar Proximus glasvezel heeft aangelegd noodgedwongen op zoek naar een nieuwe provider. Wat kan je doen als dit bij jou gebeurt? Mijntelco.be geeft advies. [naar artikel]
Bij de ombudsdienst voor Telecom zijn er vorig jaar 70 procent meer klachten binnengekomen over Telenet, Proximus én Orange. Veelzeggend daarbij: na de tussenkomst van de ombudsdienst “lukte het plots wél”. Waar gaan die klachten zoal over? [naar artikel]
Bij de ombudsdienst voor Telecom zijn er vorig jaar 70 procent meer klachten binnengekomen over Telenet, Proximus én Orange. Veelzeggend daarbij: na de tussenkomst van de ombudsdienst “lukte het plots wél”. Minister De Sutter roept de operatoren op het matje. [naar artikel]
Testaankoop heeft in de afgelopen zes maanden 116 klachten ontvangen over de uitrol van het Fiber-netwerk door Proximus. Klanten krijgen zonder instemming een duurder abonnement, woningen worden beschadigd en de communicatie van onderaannemers van Proximus laat te wensen over. Dat meldt de consumentenorganisatie woensdag in een persbericht. [naar artikel]
Proximus schakelt een versnelling hoger in de uitrol van zijn glasvezelnetwerk. Momenteel zijn al ongeveer 700.000 woningen en bedrijven aansluitbaar. Blijft de vraag: ben je als klant verplicht de overstap naar fiber te maken? En betaal je dan meer? Mijntelco.be geeft uitleg. [naar artikel]
Testaankoop heeft in de afgelopen zes maanden 116 klachten ontvangen over de uitrol van het Fiber-netwerk door Proximus. Klanten krijgen zonder instemming een duurder abonnement, woningen worden beschadigd en de communicatie van onderaannemers van Proximus laat te wensen over. Dat meldt de consumentenorganisatie woensdag in een persbericht. [naar artikel]
Na Antwerpen, Charleroi en Namen is Proximus gestart met de versnelde uitrol van een glasvezelnetwerk naar eindgebruikers in Gent. Dat verduidelijkte Proximus-CEO Dominique Leroy in Co.Station Gent. De buurt van het Sint-Pietersstation is de eerste zone waar glasvezel tot in de woonkamers wordt gebracht. [naar artikel]
In de Antwerpse Diamantwijk heeft Proximus maandag de eerste aansluiting op het supersnelle glasvezelnetwerk gepresenteerd. Na de opstart in het district Deurne, is het de tweede uitrol van glasvezel in Antwerpen. [naar artikel]
10:24 Proximus heeft een akkoord met de Zweedse investeringsmaatschappij EQT voor de uitrol van zijn glasvezelnetwerk. Het consortium wil op korte termijn minstens 1,5 miljoen Vlaamse gezinnen en bedrijven ... [naar artikel]
Bij de ombudsdienst voor Telecom zijn er vorig jaar 70 procent meer klachten binnengekomen over Telenet, Proximus én Orange. Veelzeggend daarbij: na de tussenkomst van de ombudsdienst “lukte het plots wél”. Minister De Sutter roept de operatoren op het matje. [naar artikel]
Alweer loopt het glasvezelnetwerk van Telenet vertraging op. Bij Proximus gaat de uitrol intussen razendsnel. [naar artikel]
Tijdens de uitrol van het glasvezelnetwerk van Proximus zijn enkel “kleine administratieve inbreuken” vastgesteld, geen illegale tewerkstelling. Dat heeft de CEO van Proximus, Guillaume Boutin, vrijdag gezegd op een persconferentie van het telecombedrijf. [naar artikel]
13:36 Telecomoperatoren mogen voor de peperdure uitrol van hun glasvezelnetwerk aanvragen indienen om samen te werken. Dat blijkt uit een rapport van de regulator BIPT, dat door analisten als een majeure do... [naar artikel]
Proximus verkoopt op zijn nieuwe glasvezelnetwerk abonnementsformules waarbij de downloadsnelheid tot 350 Mbps gaat. Het klopt daarmee Telenet, dat tot maximaal 200 Mbps gaat, maar het aanbod van Proximus is op korte termijn maar beschikbaar voor een beperkte groep residentiële klanten. Bedrijven krijgen voorrang bij de uitrol. [naar artikel]
Proximus krijgt van de Europese Investeringsbank een lening van 400 miljoen euro voor de uitrol van zijn nieuw supersnel glasvezelnetwerk. CEO Dominique Leroy is blij dat ze met de EIB “een kostenefficiënte, betrouwbare financieringspartner voor de lange termijn” heeft gevonden. De Europese Investeringbank is het financieringsvehikel van de Europese Unie. De instelling biedt langlopende financieringen […] [naar artikel]
De Ombudsdienst voor Energie heeft vorig jaar maar liefst 26.920 klachten ontvangen. Dat zijn er bijna drie keer meer dan in 2021. Klanten die nooit eerder hun gas- of elektriciteitsfactuur bekeken hadden, bleken dat nu plots wel te doen. Wat waren hun klachten? En wat kan de ombudsdienst precies doen? Ombudsman Eric Houtman legt uit. [naar artikel]
De Ombudsdienst voor Energie heeft vorig jaar maar liefst 26.920 klachten ontvangen. Dat zijn er bijna drie keer meer dan in 2021. Klanten die nooit eerder hun gas- of elektriciteitsfactuur bekeken hadden, bleken dat nu plots wel te doen. Wat waren hun klachten? En wat kan de ombudsdienst precies doen? Ombudsman Eric Houtman legt uit. [naar artikel]
17:28 Proximus verlaagde zijn dividend met een vijfde om meer te kunnen investeren in de uitrol van een glasvezelnetwerk en in de nieuwe mobiele generatie 5G. ‘Vanaf 2022 moeten we daardoor opnieuw duurzaam... [naar artikel]
De explosie van de energieprijzen leidt tot een sterke stijging van het aantal klachten bij de federale Ombudsdienst voor Energie. [naar artikel]
De Ombudsdienst voor Energie kreeg afgelopen jaar meer dan 1.000 klachten over een zogenaamde ‘mystery switch’, waarbij klanten de verkeerde energiefactuur ontvangen. Dat is exponentieel meer dan het jaar voordien toen er amper 185 klachten binnenliepen. En er lijkt ook niet snel beterschap op komst. “Energiebedrijven worden niet aangemaand om dit prioritair aan te pakken.” [naar artikel]
Een minderheid van de klanten huurt nog steeds een vast telefoontoestel van Proximus. Vaak is het toestel al lang afbetaald, maar Proximus laat dit niet aan de klant weten. Jan Margot van Proximus gaat ervan uit dat klanten weten dat ze dat huurgeld niet meer verplicht moeten betalen. [naar artikel]
Telecomoperator Proximus wil de volgende periode 3 miljard euro investeren in een versnelde uitbouw van zijn glasvezelnetwerk. Het bedrijf heeft al ongeveer 21.000 kilometer glasvezelkabels aangelegd, maar dat netwerk stopt voorlopig meestal aan de verdeelkasten op straat. Met de nieuwe investering wil Proximus glasvezel van de straat ook tot bij de particuliere en zakelijke eindgebruiker […] The post Proximus investeert in verdere uitbouw glasvezelnetwerk appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
Na Antwerpen, Charleroi en Namen is Proximus gestart met de versnelde uitrol van een glasvezelnetwerk naar eindgebruikers in Gent. De buurt van het Sint-Pietersstation is de eerste zone waar glasvezel tot in de woonkamers wordt gebracht. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.