Het nieuwe parkeerbeleid van de stad Antwerpen leidt er nu al toe dat bedrijven verhuizen. HF Electronics is gespecialiseerd in radiocommunicatie, en is gevestigd op de Sint-Michielskaai. Een zone waar sinds dinsdag alleen nog bewoners op straat mogen parkeren. Dat is voor de klanten van HF Electronics geen optie, omdat het vaak om bijzonder zware spullen gaat. Daarom voelt de firma zich genoodzaakt om te verhuizen. [naar artikel]
Bezoekers en bewoners van Antwerpen hebben het nieuwe parkeerbeleid in het historisch centrum van de stad duidelijk nog niet helemaal onder de knie. Of ze begrijpen de maatregel niet. Sinds 1 augustus mogen er alleen nog buurtbewoners en mensen met een speciale parkeervergunning op straat parkeren. Zaterdagnamiddag was het in ieder geval erg rustig in de stad. Door het snertweer, de vakantie of speelt het nieuwe parkeerbeleid op? [naar artikel]
Het Neutraal Syndicaat Voor Zelfstandigen (NSZ) reageert voorzichtig op het nieuwe parkeerbeleid in het historisch centrum van Antwerpen, dat straatparkeren voorbehoudt aan bewoners en vergunninghouders. “We vragen met aandrang om binnen zes maanden de nieuwe parkeersituatie te evalueren”, klinkt het. [naar artikel]
In Antwerpen reageren inwoners en bezoekers verdeeld op het nieuw parkeerbeleid in de historische binnenstad. Alleen bewoners en mensen met een speciale vergunning mogen nog parkeren op straat. Bezoekers kunnen terecht in publieke betaalparkings of aan park and rides aan de rand van de stad. [naar artikel]
Gisteren lokte de eerste lentezon heel wat mensen naar buiten. Zo ook in Antwerpen, waar aan de kaaien en in het Droogdokkenpark grote samenscholingen plaatsvonden. Ook vandaag belooft een mooie dag te worden. Wouter Bruyns van Politie Antwerpen geeft in VTM Nieuws een stand van zaken over de drukte in de stad. [naar artikel]
Gisteren lokte de eerste lentezon heel wat mensen naar buiten. Zo ook in Antwerpen, waar aan de kaaien en in het Droogdokkenpark grote samenscholingen plaatsvonden. Ook vandaag belooft een mooie dag te worden. Wouter Bruyns van Politie Antwerpen geeft in VTM Nieuws een stand van zaken over de drukte in de stad. [naar artikel]
Op 1 juni treden weer een aantal nieuwe maatregelen en wettelijke beslissingen in werking, gaande van een nieuw parkeerbeleid in Antwerpen tot hogere spaarrentes. Een overzicht. [naar artikel]
Gisteren lokte de eerste lentezon heel wat mensen naar buiten. Zo ook in Antwerpen, waar aan de kaaien en in het Droogdokkenpark grote samenscholingen plaatsvonden. Ook vandaag belooft een mooie dag te worden. Wouter Bruyns van Politie Antwerpen geeft in VTM Nieuws een stand van zaken over de drukte in de stad. [naar artikel]
De stad Antwerpen grijpt in om het verkeer in het zuiden van de stad vlotter te doen rijden. Daar zijn werken aan de gang die lange files veroorzaaken. De nieuwe omleiding zal je over de kaaien leiden, voorbij de waterkeringsmuren. [naar artikel]
Dirk Lauwers, professor Stedenbouw en Ruimtelijke Planning aan de UAntwerpen, vreest voor een "waterbedeffect" door het nieuwe parkeerbeleid van de stad Antwerpen. In de binnenstad zal het verkeer afnemen, omdat mensen er geen parkeerplaats gaan zoeken. Maar dat zullen ze wel gaan doen in de omliggende wijken, waardoor het verkeer daar zal toenemen. "Het basisprincipe is goed, maar er zijn nog bekommernissen." [naar artikel]
De stad Antwerpen heeft na een eerste evaluatie enkele aanpassingen klaar voor het nieuwe parkeerbeleid in het historisch en toeristisch centrum. Straatparkeren blijft in regel voorbehouden voor bewoners, maar veel meer ondernemers zullen een tijdelijke vergunning kunnen aanvragen. Die aanvraag wordt ook goedkoper. [naar artikel]
In de stad Antwerpen wijzigt het parkeerbeleid vandaag drastisch, met name in de historische binnenstad. Op straat parkeren zal er in regel voorbehouden zijn voor bewoners en specifieke vergunninghouders, bezoekers moeten zich wenden tot parkeergarages, park-and-rides of alternatieve vervoersmiddelen. Bij de aankondiging enkele maanden geleden waren de reacties erg verdeeld. [naar artikel]
In de stad Antwerpen wijzigt het parkeerbeleid dinsdag drastisch, met name in de historische binnenstad. Op straat parkeren zal er in regel voorbehouden zijn voor bewoners en specifieke vergunninghouders, bezoekers moeten zich wenden tot parkeergarages, park-and-rides of alternatieve vervoersmiddelen. Bij de aankondiging enkele maanden geleden waren de reacties erg verdeeld. [naar artikel]
Het nieuwe parkeerbeleid in Antwerpen is vier weken van kracht, maar de uitbaters van ondergrondse parkeergarages zeggen dat ze er voorlopig weinig van merken. En dat hadden ze niet verwacht. [naar artikel]
Na buurgemeente Genk wil ook de stad Hasselt het parkeerbeleid zelf in handen nemen. Tot nu werd dat geregeld door een privaat bedrijf. “Maar voor ons is de opbrengst niet belangrijk, wel een beter parkeerverloop.” [naar artikel]
Parkeren in de stad Brussel ziet er vanaf mei 2022 op heel wat manieren anders uit. We spitten het nieuwe parkeerbeleid uitgebreid uit en voelen Brussels schepen van Mobiliteit Bart Dhondt (Groen-Ecolo) aan de tand in dit overzichtstuk. “Wagens die de hele dag stilstaan in het centrum van een stad als Brussel: dat is niet meer van deze tijd.” [naar artikel]
In het Lommelse centrum nadert de herinrichting van het Dorp, de omgeving van het marktplein, stilaan de voltooing. De stad kondigt aan dat vanaf 1 juli ook het vernieuwde parkeerbeleid wordt ingevoerd. [naar artikel]
Een afgelaste vuurwerkshow of niet: aan de Antwerpse kaaien was het over de koppen lopen. De avond begon redelijk rustig maar liep na middernacht stevig uit de hand. De politie had haar handen vol met onruststokers die projectielen en vuurpijlen in het rond gooiden: “Heel veel dronken personen en agressievelingen”, meldt Wouter Bruyns van de politiezone Antwerpen. [naar artikel]
De vakman ziet het bijna niet meer zitten nog in de stad of een andere drukke kern aan de slag te gaan. Door het vergunnings- en parkeerbeleid zien ondernemers hun werktijd per opdracht er gemiddeld met liefst 42 procent toenemen. Drie vakmannen getuigen: “Voor opdrachten in Antwerpen gooien we de fiets achterin de bus.” [naar artikel]
De vakman ziet het bijna niet meer zitten nog in de stad of een andere drukke kern aan de slag te gaan. Door het vergunnings- en parkeerbeleid zien ondernemers hun werktijd per opdracht er gemiddeld met liefst 42 procent toenemen. Drie vakmannen getuigen: “Voor opdrachten in Antwerpen gooien we de fiets achterin de bus.” [naar artikel]
Afgelopen nacht zijn in Antwerpen enkele historische schepen van de kaaien naar de droogdokkensite gebracht. Door de heraanleg van de kaaien ter hoogte van het Steen moeten de schepen van de MAS-collectie die er onder de hangars liggen verhuizen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.