Het Laatste Nieuws

14/08/2023 - 09:02
"De man die bijna anderhalf jaar geleden zes carnavalisten doodreed in het Waalse Strépy-Bracquegnies, is al weer thuis. Met een enkelband weliswaar, maar voor Pasqualina Salandra is het te veel om te behappen. Ze raakte zwaargewond bij het drama, haar man is één van de doden. “De dader kan zijn mama nu omhelzen”, schrijft ze in een open brief. “Mijn zoontje krijgt die kans niet meer. Zijn papa is dood.”"

1. Vrouw die haar man verloor bij carnavalsdrama in Strépy, schrijft open brief aan doodrijder (14/08/2023 - Het Laatste Nieuws)

De man die bijna anderhalf jaar geleden zes carnavalisten doodreed in het Waalse Strépy-Bracquegnies, is al weer thuis. Met een enkelband weliswaar, maar voor Pasqualina Salandra is het te veel om te behappen. Ze raakte zwaargewond bij het drama, haar man is één van de doden. “De dader kan zijn mama nu omhelzen”, schrijft ze in een open brief. “Mijn zoontje krijgt die kans niet meer. Zijn papa is dood.” [naar artikel]

2. Eerste beelden van doodrijder Paulo F. sinds carnavalsdrama in Strépy: raadkamer verlengt zijn aanhouding (29/04/2022 - Het Laatste Nieuws)

De raadkamer van Doornik heeft voor de tweede keer de aanhouding van Paolo F. bevestigd. De dertiger werd op 22 maart aangehouden, twee dagen na de dodelijke aanrijding met een groep carnavalisten in Strépy-Braquegnies. De man kon vanochtend gefilmd worden voor de start van de zitting in Doornik. Het zijn de eerste beelden van de verdachte sinds het drama zich voltrok. [naar artikel]

3. Doodrijder carnavalsdrama mag gevangenis verlaten: “Het is echt onbegrijpelijk” (16/08/2023 - Het Belang van Limburg)

Met stille trom mocht Paolo Falzone (34) enkele dagen geleden de gevangenis verlaten. De man die voor dag en dauw met waanzinnige snelheid zes carnavalisten in Strépy doodreed en veertig anderen verwondde. “Onbegrijpelijk”, zegt Pasqualina Salandra (45), die bij het dodelijkste accident op Belgische wegen haar man Fred (43) verloor en zelf al zes operaties onderging. [naar artikel]

4. “Toen ik uit coma ontwaakte, bleek Fred die ochtend begraven”: Pasqualina (45) blikt terug op carnavalsdrama in Strépy waarbij ze haar man verloor (16/08/2023 - Gazet van Antwerpen)

5. Doodrijder verloor zelf grootvader in dodelijk ongeval (16/11/2016 - Het Nieuwsblad)

Een man uit Oosterzele, die eind vorig jaar op het kruispunt van de Gaversesteenweg en de Hauwsestraat een 75-jarige dame doodreed, verscheen gisteren voor de politierechter. [naar artikel]

6. Doodrijder Saar schrijft open brief: “Ik ben opgejaagd wild” (20/12/2017 - Het Belang van Limburg)

“Saar en haar familie zijn het grootste slachtoffer in de tragedie die ik veroorzaakte. Dat staat buiten kijf. Maar sinds die dag in december, twee jaar geleden, ben ik opgejaagd wild. Mentaal heb ik het nog altijd heel moeilijk met het ongeval”, schrijft Miguel V. in een open brief waarin hij excuses afwisselt met een flinke dosis zelfbeklag. Bart en Ann Govaert, de ouders van Saar, reageren sereen en beschouwen de brief als strategie en zeggen dat zijn excuses haaks staan op zijn gedrag. [naar artikel]

7. Doodrijder van Saar (15) schrijft open brief: “Ik ben opgejaagd wild” (20/12/2017 - Gazet van Antwerpen)

8. Slachtoffer van drama in Strépy schrijft open brief aan doodrijder: “Ik hoop dat ook jij op een dag kinderen zult hebben” (26/03/2022 - Het Nieuwsblad)

Een van de slachtoffers van het dodelijk drama in Strépy-Braquegnies heeft een brief geschreven aan de chauffeur en die op Facebook geplaatst. “Je hebt veel families vernietigd, om nog maar te zwijgen van de jouwe”, schrijft Antonio Gava. [naar artikel]

9. Gewonde Antonio schrijft scherpe brief aan doodrijder Strépy: “Je hebt veel families kapotgemaakt” (26/03/2022 - Het Laatste Nieuws)

Antonio Gava is een van de 39 carnavalisten die vorig weekend gewond zijn geraakt bij het verkeersdrama in Strépy-Bracquegnies. De man kroop in zijn pen en schreef een scherpe brief naar Paulo F., de bestuurder van de zwarte BMW die met een hoge snelheid inreed op een groepje Gilles. “Je hebt veel families kapotgemaakt”, trekt de gewonde Waal van leer tegen de doodrijder. [naar artikel]