Het aantal ongevallen met e-steps is de laatste jaren explosief gestegen. Om zicht te krijgen op de exacte oorzaken, analyseerde verkeersinstituut Vias honderd pv’s van ongevallen met gewonden in Brussel in 2020. [naar artikel]
Het aantal ongevallen met e-steps is de laatste jaren explosief gestegen. Om zicht te krijgen op de exacte oorzaken, analyseerde verkeersinsituut Vias honderd pv’s van ongevallen met gewonden in Brussel in 2020. [naar artikel]
Het verkeersveiligheidsinstituut Vias pleit ervoor om snel een rijbewijs op punten in te voeren waar tot op een bepaald niveau automatisch maatregelen aan gekoppeld zijn. Dat staat in een studie op vraag van federaal minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo). [naar artikel]
Het verkeersveiligheidsinstituut Vias pleit ervoor om snel een rijbewijs op punten in te voeren waar tot op een bepaald niveau automatisch maatregelen aan gekoppeld zijn. Dat staat in een studie op vraag van federaal minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo). [naar artikel]
Het verkeersveiligheidsinstituut Vias pleit ervoor om snel een rijbewijs met punten in te voeren waar tot op een bepaald niveau automatisch maatregelen aan gekoppeld zijn. Dat staat in een studie op vraag van federaal minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo). Wie verschillende inbreuken begaat, zou na een reeks sancties dan voor de rechter moeten verschijnen. [naar artikel]
Op de bromfiets hebben we schrik voor een ongeval, op het openbaar vervoer voor corona en ook op de fiets voelen we ons lang niet altijd veilig. Gevolg: 49 procent van de Belgen verplaatst zich nog altijd met de auto. Dat blijkt uit de nieuwe verkeersonveiligheidsbarometer van Vias, waarbij 6.000 mensen werden bevraagd. Om de veiligheid te verhogen, zijn we voorstander van meer controles op gsm’en achter het stuur én een helmplicht voor elektrische steps. [naar artikel]
Het verkeersveiligheidsinstituut Vias pleit ervoor om snel een rijbewijs op punten in te voeren waar tot op een bepaald niveau automatisch maatregelen aan gekoppeld zijn. Dat staat in een studie op vraag van federaal minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo). [naar artikel]
Minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden (CD&V) pleit voor de snelle invoering van het rijbewijs met punten. Ze sluit zich met haar pleidooi aan bij het instituut voor verkeersveiligheid Vias, dat dinsdag een lans brak voor datzelfde rijbewijs met punten. [naar artikel]
Na jaren weigerachtig te staan tegenover het rijbewijs met punten, wint het idee nu aan populariteit. Verkeersveiligheidsinstituut VIAS pleit in haar nieuwe studie dan ook voor een onmiddellijke invoering ervan: mensen die vaker de verkeersregels overtreden, zijn ook vaker betrokken bij ongevallen. Hoe denk jij erover? Ben je voor- of tegenstander van het rijbewijs met punten? [naar artikel]
Op vraag van minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) voerde verkeersinstituut Vias onderzoek naar het rijbewijs met punten. Vias geeft toelichting bij de studie aan de commissie Mobiliteit van de Kamer. Vias-woordvoerder Stef Willems voorziet de tien vaakst gestelde vragen alvast van een antwoord. [naar artikel]
Komt het rijbewijs met punten er dan toch? Op politiek vlak was er nog nooit zoveel draagvlak en ook verkeersveiligheidsinstituut VIAS pleit in een nieuwe studie voor de onmiddellijke invoering. [naar artikel]
Het verkeersinstituut Vias wil dat er voor beginnende autobestuurders en motorrijders een nultolerantie op het vlak van alcohol wordt ingesteld. Dat is een van de concrete maatregelen die de organisatie naar voren schuift in haar memorandum voor de komende verkiezingen. Vias Institute pleit daarnaast onder meer voor een helmplicht voor jonge fietsers en voor een verbod op radarverklikkers. [naar artikel]
Een helm is een individuele beschermingsmaatregel die de oorzaak van verkeersonveiligheid op geen enkele manier aanpakt. Dat zegt de Fietserbond in een reactie op het memorandum voor 2019 van Verkeersinstituut Vias. Daarin pleit de organisatie voor helmplicht voor fietsende kinderen tot 14 jaar. De Fietsersbond kan zich in veel van de maatregelen die Vias opsomt […] Het bericht “Helm maakt ons verkeer niet veiliger” verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De cijfers over de exponentiële toename van het aantal ongevallen met elektrische steps baart spoedartsen veel zorgen. Ook zij pleiten, net als Antwerps burgemeester Bart De Wever, voor een helmplicht en andere bijkomende maatregelen. “Er moet iets gebeuren. Wij schrikken van de ernst van de letsels”, zegt Brecht De Tavernier, spoedarts en medisch diensthoofd van GZA Sint-Vincentius en Sint-Augustinus. [naar artikel]
Naar aanleiding van de verkiezingen volgend jaar heeft verkeersinstituut Vias een memorandum met twaalf concrete maatregelen opgesteld om het aantal verkeersslachtoffers sneller te doen dalen. Naast nultolerantie voor alcohol voor alle bestuurders stelt het onder meer een rijbewijs met punten voor. [naar artikel]
Het verkeersinstituut Vias wil dat er voor beginnende autobestuurders en motorrijders een nultolerantie op het vlak van alcohol wordt ingesteld. Dat is een van de concrete maatregelen die de organisatie naar voren schuift in haar memorandum voor de komende verkiezingen. Vias Institute pleit daarnaast onder meer voor een helmplicht voor jonge fietsers en voor een […] Het bericht Vias wil voor beginnende bestuurders nultolerantie voor alcohol achter het stuur verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Er komt geen rijbewijs met punten in België, althans niet voor 2021. Federaal minister van Mobiliteit François Bellot (MR) voert het plan af omdat uit een studie van verkeersveiligheidsinstituut VIAS blijkt dat de pakkans voor verkeersovertredingen op onze wegen te klein is. Een rijbewijs met punten heeft maar effect als die pakkans groot genoeg is, zo blijkt. [naar artikel]
Verkeersinstituut Vias schaart zich achter het wetsvoorstel van Kamerlid Joris Vandenbroucke (Vooruit) om elektrische steps te verbieden voor kinderen jonger dan 16 jaar. Vias pleit daarnaast nog voor bijkomende aanpassingen aan de wegcode, zoals een verplichting om ’s nachts met een fluovest te steppen, of een verbod op meer dan één volwassene per step. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.