De Lijn ligt zwaar onder vuur omdat ze 92 elektrische bussen heeft besteld bij de Chinese busbouwer BYD. Onder meer professor Internationale Politiek Jonathan Holslag (VUB) is niet te spreken over die keuze. Maar zijn Chinese bussen niet gewoon de economische realiteit? Meer bussen voor minder geld: dat is toch fijn voor de belastingbetaler? Mobiliteitsjournalist Geert Van Lierde ziet nog wel kansen voor Belgische busbouwers als Van Hool. [naar artikel]
16:50 De Waalse openbaarvervoermaatschappij TEC koopt 298 hybride bussen voor meer dan 100 miljoen euro. De bestelling gaat naar het Zweedse Volvo en het Poolse Solaris. Het order gaat dus niet naar de Belg... [naar artikel]
De Waalse openbaarvervoermaatschappij TEC koopt 298 hybride bussen voor meer dan 100 miljoen euro. De bestelling gaat naar het Zweedse Volvo en het Poolse Solaris. Het order gaat dus niet naar de Belgische busbouwers VDL Bus en Van Hool. [naar artikel]
De Waalse openbaarvervoermaatschappij koopt 298 hybride bussen voor meer dan 100 miljoen euro. De bestelling gaat naar het Zweedse Volvo en het Poolse Solaris. [naar artikel]
09:09 De Belgische busbouwers VDL en Van Hool mogen 182 nieuwe bussen bouwen voor De Lijn. Het contract is 64 miljoen euro waard. [naar artikel]
De Apothekersbond luidt de alarmbel want momenteel zijn ruim 400 medicijnen niet leverbaar. “We kunnen mensen niet meer voorthelpen”, zegt woordvoerder LIeven Zwaenepoel aan VTM. [naar artikel]
De Amerikaanse toezichthouder op medicijnen (FDA) adviseert het coronavaccin van Johnson & Johnson toe te laten op de Amerikaanse markt. Het middel kan nu snel worden ingezet om mensen in te enten. Eerder had de FDA het middel al veilig genoemd en voor ongeveer 72 procent effectief. [naar artikel]
Het wereldwijde tekort aan halfgeleiders gaat waarschijnlijk nog een paar jaar aanhouden, verwacht de baas van chipfabrikant Intel Pat Gelsinger. Wat betekent dit voor de consument? [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.