Verkeersinstituut Vias pleit voor een verbod op het melden van snelheidscontroles of andere politiecontroles via apps zoals Waze, Flitsmeister en Coyote. Volgens Vias brengen deze systemen de verkeersveiligheid in gevaar. Gebruikers van dergelijke apps krijgen net meer flitsboetes, zo blijkt uit een studie van Vias. Wat denk jij? Moet het melden van snelheidscontroles of andere politiecontroles via dergelijke systemen verboden worden? Vanavond bundelen we de boeiendste reacties in een nieuw stuk. Lees hieronder alvast wat enkele experts ervan vinden. [naar artikel]
Verkliksystemen zoals Coyote zouden de exacte locatie van flitspalen niet mogen verraden. Dat vindt VIAS, het instituut voor de verkeersveiligheid. De verklikkers zouden hooguit een ruime zone mogen aangeven waar geflitst wordt, luidt het. [naar artikel]
Verkeersinstituut Vias pleit voor een verbod op het melden van snelheidscontroles of andere politiecontroles via Waze, Flitsmeister en Coyote. Volgens Vias brengen deze systemen de verkeersveiligheid in gevaar. Gebruikers van dergelijke “verklikkers” worden net vaker geflitst, blijkt uit een studie van Vias. Moet het melden van (snelheids)controles via zulke systemen verboden worden? Eerder vandaag lieten we onze experts aan het woord. Nu is het jullie beurt. [naar artikel]
Afgelopen zomer pleitte Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) voor een verbod op populaire verklikkers van radarcontroles zoals Coyote. [naar artikel]
Verkliksystemen zoals Coyote zouden de exacte locatie van flitspalen niet mogen verraden, vindt het verkeersinstituut VIAS. Net vandaag houdt de... [naar artikel]
“Dat Vias ons maar probeert te verbieden.” Zo onbewogen reageert Coyote - de Belgische én Europese marktleider in radarmelders - op de zoveelste opschudding rond de verklikkers van flits- en alcoholcontroles. Gisteren eiste verkeersinstituut Vias opnieuw een totaalverbod op al deze systemen. Maar waarom lijkt dat makkelijker gezegd dan gedaan? [naar artikel]
Er komt voorlopig geen verbod op populaire verklikkers van radarcontroles zoals Coyote. Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) is [naar artikel]
De politie heeft contact opgenomen met navigatiebedrijven als Waze, Coyote en TomTom. Hen wordt gevraagd om in de routebegeleiding van hun apps geen alternatieven aan te bieden die grens- en verkeerscontroles ontwijken. [naar artikel]
Het verbod op radarverklikker Coyote is van tafel geveegd. Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) wilde de populaire verklikkers uit de auto weren. Federaal minister van Mobiliteit François Bellot (MR), onder wiens bevoegdheid een eventueel verbod zou vallen, heeft nu laten weten dat hij niet zo ver wil gaan. “Een verbod is moeilijk te handhaven”, klinkt het. [naar artikel]
“Dat Vias ons maar probeert te verbieden.” Zo onbewogen reageert Coyote - de Belgische én Europese marktleider in radarmelders - op de zoveelste opschudding rond de verklikkers van flits- en alcoholcontroles. Gisteren eiste verkeersinstituut Vias opnieuw een totaalverbod op al deze systemen. Maar waarom lijkt dat makkelijker gezegd dan gedaan? [naar artikel]
De Franse overheid kan navigatie-apps zoals Waze en Coyote vanaf 1 november verbieden aan te geven waar er alchol- en drugscontroles zijn. Dat schrijft Knack. Door die apps konden chauffeurs tot nu controles ontwijken en dat wil de Franse overheid tegengaan. Minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) laat onderzoeken of zo'n verbod er in ons land ook kan komen. [naar artikel]
Sommige gebruikers van de populaire navigatieapp Waze zullen vorige week iets vreemds gemerkt hebben: ze kregen een tragere of onlogische route voorgeschoteld, terwijl de app zich toch sterk maakt dat je altijd via de snelste route ter bestemming komt. "Een fout in een kaartupdate van 19 augustus", zegt Waze-vrijwilliger Stefaan Schroeyers aan VRT NWS, "sinds gisterenmorgen zouden de problemen opgelost moeten zijn". [naar artikel]
In aanloop naar de volgende verkiezingen legt verkeersveiligheidsinstituut Vias twaalf maatregelen op tafel. “Met goede voornemens alleen komen we er niet”, zegt CEO Karin Genoe in een gesprek met het Nieuwsblad. De gevraagde aanpassingen gaan van een rijbewijsslot over strengere flitscontroles tot een verbod op Waze en co. [naar artikel]
In aanloop naar de volgende verkiezingen legt verkeersveiligheidsinstituut Vias twaalf maatregelen op tafel. “Met goede voornemens alleen komen we er niet”, zegt CEO Karin Genoe in een gesprek met onze zusterkrant het Nieuwsblad. De gevraagde aanpassingen gaan van een rijbewijsslot over strengere flitscontroles tot een verbod op Waze en co. [naar artikel]
Het aantal flitsboetes is de afgelopen vijf jaar flink toegenomen. Dat schrijft Het Laatste Nieuws en blijkt uit cijfers van het verkeersinstituut Vias. Voor mensen die tussen de 1 en 10 kilometer per uur te snel reden, is het aantal boetes zelfs verdubbeld in vergelijking met 2018. "Er wordt meer en sneller geflitst", klinkt het bij Stef Willems van Vias. [naar artikel]
De minister wil het debat openen over een verbod. Radarverklikkers, zoals die van het merk Coyote, maken automobilisten duidelijk waar er vaste en mobiele flitscamera's staan. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) pleit voor een verbod op apps en groepen op sociale media die alcohol- en flitscontroles verklikken. Een federale bevoegdheid. "Maar ik besef dat dat geen populaire maatregel is", zei hij in "De ochtend" op Radio 1. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.