Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Belang van Limburg

Forse stijging van aantal klachten bij Ombudsdienst telecommunicatie, horrorjaar voor Telenet

21/03/2024 - 07:00
"De Ombudsdienst voor telecommunicatie ontving in 2023 17.413 schriftelijke verzoeken om bijstand, en beantwoordde daarnaast ongeveer 7.000 verzoeken om inlichtingen. Het aantal klachten stijgt met 65 procent tegenover 2022, toen ging het om 10.574 klachten. De stijging betreft alle operatoren, maar was meer uitgesproken voor Telenet: in 2023 genereerde dat bedrijf 6.620 klachten, meer dan het drievoudige ten opzichte van 2022."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Forse stijging van aantal klachten bij Ombudsdienst telecommunicatie, horrorjaar voor Telenet (21/03/2024 - Het Belang van Limburg)

De Ombudsdienst voor telecommunicatie ontving in 2023 17.413 schriftelijke verzoeken om bijstand, en beantwoordde daarnaast ongeveer 7.000 verzoeken om inlichtingen. Het aantal klachten stijgt met 65 procent tegenover 2022, toen ging het om 10.574 klachten. De stijging betreft alle operatoren, maar was meer uitgesproken voor Telenet: in 2023 genereerde dat bedrijf 6.620 klachten, meer dan het drievoudige ten opzichte van 2022. [naar artikel]


2. Forse stijging klachten bij Ombudsdienst telecommunicatie, annus horribilis voor Telenet (21/03/2024 - Het Laatste Nieuws)

In 2023 heeft de Ombudsdienst voor telecommunicatie 17.413 schriftelijke verzoeken om bijstand ontvangen en daarnaast ongeveer 7.000 verzoeken om inlichtingen beantwoord, in het kader van zijn telefonische permanentie. Het aantal klachten stijgt met 65 procent tegenover 2022. Deze stijging betreft alle operatoren, maar was meer uitgesproken voor Telenet Group. In 2023 genereerde dat bedrijf liefst 6.620 klachten, wat meer dan het drievoudige is vergeleken met 2022. [naar artikel]


3. Vierde jaar op rij minder klachten bij ombudsdienst voor telecommunicatie (30/03/2017 - Het Belang van Limburg)

De ombudsdienst voor telecommunicatie heeft in 2016 14.879 schriftelijke klachten ontvangen. Meer dan drie kwart van de klachten liep binnen via e-mail of het online klachtenformulier. Dit betekent een daling met 16 procent tegenover 2015, en het vierde jaar op rij dat het aantal klachten daalt. Dat maakt de ombudsdienst donderdag bekend in het jaarverslag 2016. [naar artikel]


4. Ombudsdienst Energie ziet forse stijging aantal klachten: "Plus 133 procent voor klachten over prijzen en tarieven" (20/01/2022 - VRT NWS)

Het aantal klachten bij de federale Ombudsdienst voor Energie is sterk toegenomen. Vooral sinds de forse stijging van de energieprijzen de laatste maanden klopt de ombudsdienst overuren. "Het aantal klachten is moeilijk bij te houden", zegt ombudsman Eric Houtman bij "De Inspecteur" op Radio 2. [naar artikel]


5. Fors meer klachten bij ombudsdienst Energie door sterke stijging energieprijzen (20/01/2022 - Het Laatste Nieuws)

De federale Ombudsdienst voor Energie heeft vorig jaar maar liefst 36,9 procent meer klachten ontvangen dan in 2020. Die forse toename is volgens de dienst te wijten aan de sterke stijging van de energieprijzen. "Voor vele klanten zijn de prijsstijgingen een 'wake-up call' waarbij ze sinds lang opnieuw gaan kijken naar het energiecontract en de energieprijzen die ze onderschreven hebben", verklaart de Nederlandstalige ombudsman van de dienst, Eric Houtman. [naar artikel]


6. Fors meer klachten bij ombudsdienst door sterke stijging energieprijzen (20/01/2022 - Het Laatste Nieuws)

De federale Ombudsdienst voor Energie heeft vorig jaar maar liefst 36,9 procent meer klachten ontvangen dan in 2020. Die forse toename is volgens de dienst te wijten aan de sterke stijging van de energieprijzen. "Voor vele klanten zijn de prijsstijgingen een wake-upcall, waarbij ze voor het eerst sinds lang opnieuw gaan kijken naar het energiecontract dat ze onderschreven hebben", verklaart de Nederlandstalige ombudsman van de dienst, Eric Houtman. [naar artikel]


7. Federale Ombudsdienst Energie kreeg vorig jaar bijna 27.000 klachten: "Stijging met 300 procent, we werden overspoeld" (17/01/2023 - VRT NWS)

De federale ombudsdienst voor energie heeft vorig jaar 26.920 klachten binnengekregen. Dat is bijna 300 procent meer dan in 2021, dat al een recordjaar was. De klachten gaan vooral over hoge voorschotfacturen en over problemen met de meterstand of eindafrekening. Het aantal meldingen over de klantendiensten van energieleveranciers blijkt sinds november te dalen. [naar artikel]


8. EXCLUSIEF. Het regent klachten over NMBS. Ombudsdienst ziet stijging van 34 procent: “Dit is nog maar het topje van de ijsberg” (27/11/2023 - Het Laatste Nieuws)

Ombudsrail, de ombudsdienst voor het spoor, wordt dit jaar bedolven over klachten van misnoegde pendelaars. Zo steeg het aantal klachten over vertraagde en afgeschafte treinen met 34 procent. De NMBS is zich bewust van het probleem: “Dit moet absoluut beter.” Maar hoe erg is het écht gesteld met ons spoor? En hoe gaat NMBS de problemen aanpakken? [naar artikel]


9. Forse stijging klachten bij Ombudsdienst telecom met annus horribilis voor Telenet (21/03/2024 - Het Laatste Nieuws)

Het aantal klachten bij de Ombudsdienst voor telecommunicatie is vorig jaar met 65 procent gestegen tegenover 2022. Deze stijging betreft alle operatoren, maar was meer uitgesproken voor Telenet. Het aantal klachten over dat bedrijf verdrievoudigde. De Ombudsdienst noemt het een ‘annus horribilis’ voor Telenet. De telecomoperator maakt zich in reactie sterk dat het ergste achter de rug is. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!