11:57 De uitdaging om anderstalige kinderen Nederlands te leren, is op acht jaar tijd de helft groter geworden, leren data van de Vlaamse overheid. [naar artikel]
Flexibele leertrajecten voor anderstalige nieuwkomers in het secundair onderwijs worden niet in iedere school aangeboden. De trajecten maken leerstof voor leerlingen behapbaar. [naar artikel]
Anderstalige nieuwkomers worden in het Vlaamse secundair onderwijs al te vaak op hun taalniveau en niet op hun competenties beoordeeld. OKAN-leerlingen krijgen wegens hun taalachterstand vaker dan Vlaamse leerlingen het advies om een TSO- of BSO-richting te volgen. [naar artikel]
Leerlingen die thuis een andere taal spreken dan het Nederlands, mogen die ook gebruiken op de speelplaats en zelfs in de klas. Dat staat in een nieuwe leidraad waarmee het Gemeenschapsonderwijs (GO!) dit schooljaar aan de slag gaat. “Door positief met die talen om te gaan, voelen leerlingen zich beter op school en leggen ze makkelijker de brug naar het Nederlands”, klinkt het. Ook het Katholiek Onderwijs wil meer aandacht voor moedertalen op school. [naar artikel]
Leerlingen die thuis een andere taal spreken dan het Nederlands, mogen die ook gebruiken op de speelplaats en zelfs in de klas. Dat staat in een... [naar artikel]
Leerlingen die thuis een andere taal spreken dan het Nederlands, mogen die ook gebruiken op de speelplaats en zelfs in de klas. Dat staat in een nieuwe leidraad waarmee het Gemeenschapsonderwijs (GO!) dit schooljaar aan de slag gaat, zo schrijven kranten van Mediahuis maandag. [naar artikel]
Leerlingen die thuis een andere taal spreken dan Nederlands, mogen die ook gebruiken op de speelplaats en zelfs in de klas. Dat staat in een nieuwe leidraad waarmee het GO! dit schooljaar aan de slag gaat. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.