Het aantal mensen dat gebruikmaakt van een of andere formule van autodelen, stijgt gemiddeld met 30 procent per jaar. Dat zegt Jeffrey Matthijs van de koepelorganisatie Autodelen.net. “Bovendien zijn er steeds meer initiatieven die zich met autodelen bezighouden.” [naar artikel]
Autodelen wint aan populariteit. Uit het jaarrapport van Autodelen.net, het platform voor gedeelde mobiliteit, blijkt dat het aantal autodelers de afgelopen vijf jaar met 700 procent is gestegen tot 194.000. Je kan op verschillende manieren aan autodelen doen. Welke opties zijn er? Volgens Autodelen.net doet vandaag 2,5 procent van de Belgische rijbewijshouders aan autodelen. In […] [naar artikel]
Autodelen was in ons land nog nooit zo populair. De laatste vijf jaar steeg het aantal autodelers met maar liefst 700 procent, tot 194.000 gebruikers. Volgens het Netwerk Autodelen, het platform voor gedeelde mobiliteit, is dat maar een pril begin. Vandaag doet 2,5 procent van de Belgische rijbewijshouders aan autodelen (in Brussel zelfs 8 procent) en ook de automobielsector zet de stap richting autodelen. Door de elektrificatie van het wagenpark dalen de inkomsten uit onderhoud stelselmatig en concessiehouders en autoproducenten zoeken dus via autodelen naar extra inkomsten. [naar artikel]
Met het project ‘Autodelen’ zet Sint-Truiden een volgende stap naar een leefbare toekomst. Sinds 2016 rijden de dienstvoertuigen voor 100 procent op elektriciteit. Twee van deze auto’s staan binnenkort ook ter beschikking van de inwoners van Sint-Truiden. Met het project autodelen wil het stadsbestuur de aanzet geven om de verontreiniging een halt toe te roepen. [naar artikel]
Autodelen blijkt een interessante hefboom om een duurzaam vervoer te ondersteunen. Dat zegt het Duitse Bundesverband Carsharing naar aanleiding van een studie waaruit de toenemende populariteit van het autodelen blijkt. De onderzoekers stelden immers vast dat gebruikers van autodelen ook vaker op het openbaar vervoer beroep doen of zich met de fiets of te voet […] [naar artikel]
In Vlaanderen is de markt van het autodelen in twee jaar met 250 procent gegroeid. Vooral steden die kreunen onder de parkeerdruk zetten hoog in op autodelen. Geen wonder, als u weet dat 1 deelauto 12 gewone auto's kan vervangen. 'De salariswagen blijft een Belgische absurditeit.' [naar artikel]
Wie in stijl wil autodelen, moet dezer dagen in Leuven zijn. Of daar leek het donderdag toch op. In de Brusselsestraat in Leuven, waar plaatsen voorzien zijn voor autodelen, stond donderdag een blitse BMW i8 geparkeerd. Leuk toch, dat autodelen? Jammer genoeg bleek het – alweer volgens omwonenden – om een foutparkeerder te gaan. [naar artikel]
Autodelen leidt niet vanzelf tot minder uitstoot. “Autodelen geeft alleen milieuwinst als je autobezit afremt. Dat gebeurt nu niet expliciet”, concludeert het Steunpunt Circulaire Economie na een bevraging bij 2.000 Vlaamse bestuurders, waarover De Morgen en Het Laatste Nieuws vrijdag berichten. [naar artikel]
Autodelen zit in de lift. Het aantal mensen dat gebruik maakt van een deelauto is op amper een jaar tijd verdubbeld. De reden? Alweer de millennial, de generatie geboren tussen 1981 en 2000. “Vooral millennials hebben geen nood meer aan een eigen auto”, zegt Jeffrey Matthijs van Autodelen.net aan VRT. [naar artikel]
De West-Vlaamse Intercommunale Leiedal wil dat we vaker autodelen. In grotere steden zoals Brugge en Kortrijk is het al vrij populair. Maar in kleinere steden en gemeenten geraakt het principe moeilijker van de grond. Daarom werkt Leiedal nu samen met de organisatie Autodelen.net. [naar artikel]
Vandaag is het exact vijf jaar geleden dat Propere Handen losbarstte. Hoe zou het nog zijn met de hoofdrolspelers? Van een radioloog over een autoverkoper tot een paria van de voetbalwereld. En Mogi Bayat...verdiende nooit eerder zoveel. [naar artikel]
In de marge van de autovrije zondag is in Antwerpen een nieuwe vorm van autodelen voorgesteld. Voor het eerst komt een bedrijf met alleen maar [naar artikel]
De autoverkoper Cardoen wordt overgenomen door Aramisauto.com, een Franse speler die gespecialiseerd is in de onlineverkoop van tweedehandswagens. [naar artikel]
Autodelen zit in de lift, maar wist je dat ook particulier autodelen bestaat? Eigenaars die hun voertuig met anderen delen, kunnen daar heel wat voordeel uit halen. Gerrit Hannaert (46) uit Merelbeke deelt al zeven jaar zijn (elektrische) wagen via Dégage. Hij legt uit hoe particulier autodelen werkt en somt alle voor- en nadelen op. “Bij deze organisatie ben je omniumverzekerd en krijg je een vergoeding bij schade.” [naar artikel]
Stellantis, het fusiebedrijf van de concerns Fiat-Chrysler en PSA Group, kon zich de eerste twee maanden van dit jaar tot de grootste autoverkoper van Europa kronen. Dat blijkt uit cijfers van de Association des Constructeurs Européens d’Automobiles (Acea) over de autoverkoop op dertig nationale markten in Europa. Met deze resultaten kent Stellantis, dat eerder dit […] The post Volkswagen verliest kroon als grootste autoverkoper van Europa appeared first on Business AM. [naar artikel]
Opel is zopas in twee volksbuurten in Vlaanderen en Wallonië gestart met een zogeheten co-carring proefproject. Dat kadert in de Week van de Mobiliteit (16 - 22 september) en wil mensen de mogelijkheden van autodelen leren ontdekken. [naar artikel]
In een jaar tijd verdubbelde het aantal autodelers van 14.000 naar 28.000, dat blijkt uit cijfers van Autodelen.net. Maar die doen dat niet allemaal op dezelfde manier. Wie zichzelf de juiste vragen stelt, komt uit bij een autodeelmodel op maat.Freek Evers [naar artikel]
10:46 Met de aankoop van nog eens 42 concessies van de Antwerpse familie Moorkens kroont de Nederlandse groep Van Mossel zich in een recordtijd tot de tweede grootste autoverkoper van België. [naar artikel]
De Antwerpse autoverkoper Beerens experimenteert vanaf vandaag met de verkoop van auto’s via het internet. Daarmee bespaart Beerens kosten, en krijgt de klant duizend euro korting. [naar artikel]
De ongeziene parade van luxewagens door Antwerpen-Noord is helemaal zo speciaal niet. Dat zegt autoverkoper Nabil Zafar. “Ik heb al extremere stoeten gezien. Dit is gewoon onze specialiteit.” [naar artikel]
Het delen van een auto is aan een stevige opmars bezig. De nu al bijna 200.000 geregistreerde gebruikers in ons land waren vorig jaar goed voor ruim 1,1 miljoen ritten. Ook de automobielsector zet steeds meer de stap richting het aanbieden van autodelen. Er bollen nu al meer dan 4.600 deelwagens in België. Dat blijkt uit het jaarrapport van Autodelen.net. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.