“Wat blijft er nog voor me over? Morgen naar de dop gaan, zeker? En kijken hoe ik met mijn vrouw — die nu ook zonder werk zit — en mijn kinderen kan overleven. Ik weet niet wat morgen zal brengen. De onzekerheid knaagt.” Zo getuigde Michel Rongé op 8 november 2001 in deze krant. Net als zijn vrouw-stewardess had de 37-jarige piloot en vader van vijf uit Overijse een dag eerder zijn droomjob abrupt zien crashen. Amper vijf maand later zou hij wanhopig én werkloos uit het leven stappen. “Zonder het faillissement van Sabena zou Michel vandaag nog hier zijn, zeker weten”, zegt zijn weduwe en ex-stewardess Marie-Luce Fassin (57). [naar artikel]
Woensdag overleed ex-piloot Filip Van Rossem (60) nadat hij onwel werd na een avondje uit. Dat meldt zijn familie. Hij was voor velen een symbool van de ondergang van Sabena, verschillende keren nam hij het woord om het lot van zijn collega-piloten te verdedigen. Van Rossem had het destijds emotioneel bijzonder moeilijk met het faillisement van de luchtvaartmaatschappij. “De voorbije jaren waren heel moeilijk voor papa, zo moeilijk dat we hem traag maar zeker achteruit zagen gaan.” [naar artikel]
17:05 Etienne Davignon is er van overtuigd dat Brussels Airlines zal blijven bestaan. 'We kunnen de werkgelegenheid behouden.' [naar artikel]
Brussels Airlines zal niet verdwijnen. Dat heeft voorzitter van de raad van bestuur Etienne Davignon gezegd in een interview met de Franstalige omroep RTBF. [naar artikel]
De Belgische luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines wordt helemaal overgenomen door Lufthansa. We geven u een overzicht van de geschiedenis van Brussels Airlines. [naar artikel]
Luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines zit in slechte papieren, en een deel van het verontruste personeel ziet in de verte het spook van Sabena al opdoemen. Ook nu ligt het lot van de maatschappij in handen van een ander. 'Grote vraag is: wat doet mede-eigenaar Lufthansa?' [naar artikel]
Komt het nog goed met Brussels Airlines? Welke bestemmingen verdwijnen? En wanneer gaan de Europese vluchten weer echt van start? De forse herstructurering bij Brussels Airlines roept ook bij u heel wat vragen op, zo bleek vanmiddag tijdens een gesprek met onze collega Riadh Bahri, die de luchtvaartsector op de voet volgt. Dit waren zijn antwoorden. [naar artikel]
Het grootste faillissement uit de Belgische geschiedenis deed ons land op z’n grondvesten daveren. Met het verdwijnen van Sabena verdween niet alleen het grootste luchtvaartbedrijf uit ons land, maar meteen een van de oudste luchtvaartmaatschappijen ter wereld. Een pionier uit de jaren 20 van de vorige eeuw. Vandaag 20 jaar na dat bankroet beleeft de luchtvaart opnieuw turbulente tijden. Niet alleen bij ons maar wereldwijd. [naar artikel]
Ellende voor de getroffen reiziger, maar een financiële ramp voor Brussels Airlines. De komende drie dagen blijven 315 vluchten aan de grond. Gooit het personeel van de verliesmakende luchtvaartmaatschappij met te staken de eigen ruiten niet in? Twee luchtvaartkenners lichten toe. [naar artikel]
Ellende voor de getroffen reiziger, maar een financiële ramp voor Brussels Airlines. De komende drie dagen blijven 315 vluchten aan de grond. Gooit het personeel van de verliesmakende luchtvaartmaatschappij met te staken de eigen ruiten niet in? Twee luchtvaartkenners lichten toe. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.