Drie kwart van de Vlaamse automobilisten vindt trajectcontrole een rechtvaardige manier van snelheidscontrole. Dat blijkt uit een bevraging van mobiliteitsclub VAB bij zowat 2.000 Belgen. Opvallend is dat de Walen er een stuk minder positief tegenover staan: nauwelijks de helft (49 pct) van hen vindt trajectcontrole een rechtvaardige manier van controleren. De meerderheid van de […] Het bericht Trajectcontrole – Drie kwart van automobilisten vindt trajectcontrole rechtvaardig verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Politiezone Lama gaat in Maasmechelen twee installaties voor trajectcontrole laten installeren. Eentje komt op de Steenweg naar As, de andere wordt geïnstalleerd op de Rijksweg. Op beide wegen gebeurden meermaals zware ongevallen. Bij trajectcontrole wordt de gemiddelde snelheid tussen twee punten gemeten. Wordt daarbij de maximum toegelaten snelheid overschreden, dan volgt een boete. [naar artikel]
De federale politie zal op drie manieren de snelheid controleren van de voertuigen die passeren op de E314 tussen Maasmechelen en de Nederlandse grens: met een mobiele radar, met een superflitspaal en met een mobiele trajectcontrole. Er zal een jaar lang gecontroleerd worden, want ook de werkzaamheden daar zullen zo lang duren. [naar artikel]
Maasmechelen kampt met een hoge werkloosheid. Nochtans is er voldoende ruimte om te ondernemen, maar slaagt de gemeente er niet in om bedrijven aan te trekken. Bedrijfsbelastingen en een tragere dienstverlening maken Maasmechelen niet ondernemersvriendelijk. “Onze dienstverlening is verbeterd en we gaan de belastingen hervormen”, reageert burgemeester Raf Terwingen (CD&V) op de kritiek. [naar artikel]
De leegstaande bedrijfshallen van het voormalige hoogtewerkersbedrijf JLG op de Breitwaterstraat 12 in Maasmechelen zullen ingericht worden als corona-vaccinatiecentrum voor de inwoners van de gemeenten Maasmechelen en Lanaken. [naar artikel]
Het Peerse stadsbestuur heeft het licht op groen gezet voor een trajectcontrole van amper 680 meter. Het traject loopt tussen de twee stadspoorten en wordt ook als fietsstraat ingericht “De maximale snelheid is er 30 km/uur. Met dit systeem willen we vooral ’s avonds, wanneer er weinig fietsen rijden, auto’s afremmen”, motiveert schepen Rudi Vanhees (sp.a) de investering van 111.000 euro. [naar artikel]
Trajectcontroles op snelwegen kennen we. Maar nu gaat de Limburgse stad Peer – als eerste in Vlaanderen – er een winkelstraat mee uitrusten, pal in het centrum. Zo’n 680 meter lang wordt de snelheid van je auto minutieus bijgehouden. Maximumsnelheid: 30 kilometer per uur. “Dit is dé toekomst: over vijf jaar hebben tientallen steden dit”, zegt het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid (BIVV). [naar artikel]
De Limburgse stad Peer gaat als eerste in Vlaanderen een trajectcontrole plaatsen in haar centrum, om de winkelstraat veiliger te maken. Dat schrijven De Standaard en Het Nieuwsblad vrijdag. [naar artikel]
De Limburgse stad Peer gaat als eerste in Vlaanderen een trajectcontrole plaasen in haar centrum, om de winkelstraat veiliger te maken. Dat [naar artikel]
De gemeente Zedelgem pakt als eerste in West-Vlaanderen uit met vaste trajectcontroles op een gemeentelijke weg. Het is zelfs het eerste geïnstalleerde systeem in de hele provincie. Politiezone Het Houtsche en burgemeester Annick Vermeulen stelden het systeem vrijdag voor. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.