De Europese Commissie was niet bevoegd om de uitstootnormen voor nieuwe personenwagens milder te maken. Dat heeft het Gerecht van de Europese Unie beslist na een klacht van de steden Brussel, Parijs en Madrid. De normen moeten binnen het jaar weer worden aangepast. [naar artikel]
De Europese Commissie was niet bevoegd om de uitstootnormen voor nieuwe personenwagens milder te maken voor tests in reële rijomstandigheden. Dat heeft het Gerecht van de Europese Unie beslist na een klacht van de steden Brussel, Parijs en Madrid. De normen moeten binnen het jaar worden aangepast. Europa heeft al meer dan tien jaar uitstootnormen […] Het bericht Stad Brussel haalt slag thuis tegen mildere EU-uitstootnormen voor nieuwe personenwagens verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De Europese autobouwersassociatie ACEA heeft kritiek op de nieuwe uitstootnormen voor auto's die de Europese Commissie voorgesteld heeft. Van de autobouwers wordt momenteel verlangd dat ze de gemiddelde uitstoot tegen 2021 inperken tot 95 gram CO2 per kilometer. Tegen 2025 en 2030 wil de Commissie daar respectievelijk 15 en 30 procent afdoen. Maar volgens de ACEA is 2025 te snel en laat dit niet genoeg tijd voor technische wijzigingen. De doelstelling tegen 2030 vindt de ACEA "bovenmaats veeleisend". [naar artikel]
Brussel-stad stapt samen met Parijs en Madrid naar het Europees Hof van Justitie. Ze vinden de Europese uitstootnormen voor dieselwagen te laks en vragen een schorsing van de bestaande regels. "Ze hebben een punt, maar zouden zelf ook meer kunnen doen." [naar artikel]
00:46 Dertien uur lang ruzieden de Europese milieuministers dinsdag over de uitstootnormen voor wagens. Vandaag gaat de clash verder, ditmaal met het Europees Parlement. [naar artikel]
Vlaams minister van Omgeving en Natuur Joke Schauvliege reageert ontgoocheld op het politieke akkoord dat de Europese lidstaten gesloten hebben over de reductie van de CO2-uitstoot door nieuwe auto’s tegen 2030. De EU-ministers kwamen overeen om, vertrekkende van de normen die tegen 2021 moeten worden gehaald, de CO2-uitstoot van personenwagens tegen 2030 met nog eens […] Het bericht Schauvliege betreurt gebrek aan Europese ambitie bij vastleggen nieuwe uitstootnormen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Gisteravond sloten de EU-lidstaten een akkoord voor 35 procent minder CO2 uitstoten tegen 2030. Het akkoord heeft gevolgen voor fabrikanten, “maar er is naast een luchtkwaliteitsdrive ook een economische drive en dus winstgevend”, zegt Kris Vanherle, onderzoeker bij Transport & Mobility. [naar artikel]
De Europese auto-industrie, bij monde van ACEA -de vereniging van Europese autobouwers- heeft deze nacht "extreem bezorgd" gereageerd op de... [naar artikel]
De milieuministers van de Europese Unie hebben een akkoord bereikt over een strengere uitstootnorm voor vrachtwagens. Tegen 2025 zouden nieuwe vrachtwagens 15 procent minder CO2 moeten uitstoten vergeleken met 2019, in 2030 moet dat naar -30 procent. Omdat Europa de uitstoot van broeikasgassen tegen 2030 met minstens 40 procent naar omlaag moet krijgen in vergelijking […] Het bericht Europese milieuministers raken het eens over strengere uitstootnormen voor vrachtwagens verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.