De argwaan tegen rekeningrijden is groot in Vlaanderen. ‘Probeer het uit in Antwerpen en als het werkt, zal iedereen volgen.’ [naar artikel]
Dat het rekeningrijden er nog zal komen, is absoluut niet zeker. Dat zegt N-VA-voorzitter Bart De Wever. Nochtans was het volgens zijn minister Ben Weyts dé oplossing voor ons fileprobleem. Maar die slimme kilometerheffing dreigt voor sommige chauffeurs een belastingverhoging te worden. En dat beeld is in verkiezingstijden dodelijk voor N-VA. “De partij heeft wel degelijk een bocht gemaakt”, zegt politicoloog Carl Devos. [naar artikel]
Het rekeningrijden staat in het programma van de N-VA. Dat zei Groen-parlementslid Björn Rzoska donderdagavond in Terzake. N-VA-minister van Mobiliteit Ben Weyts herhaalde dat het punt van de agenda is wegens gebrek aan draagvlak. Weyts zei dat het voorstel van Groen over rekeningrijden zou zorgen voor een belastingverhoging. [naar artikel]
N-VA-partijvoorzitter Bart De Wever zet wat zijn partij betreft de deur op een kier voor rekeningrijden, een maatregel waarbij de vaste... [naar artikel]
Het rekeningrijden staat in het programma van de N-VA. Dat zei Groen-parlementslid Björn Rzoska vanavond in Terzake. N-VA-minister van Mobiliteit... [naar artikel]
N-VA-partijvoorzitter Bart De Wever zet wat zijn partij betreft de deur op een kier voor rekeningrijden, een maatregel waarbij de vaste... [naar artikel]
22:04 Bart De Wever (N-VA) noemt het klinkklare onzin dat een geplande hervorming van de wagenbelasting de Vlaamse automobilist diep in zijn portemonnee zal treffen. [naar artikel]
13:49 'De N-VA zal nooit toelaten dat iemand die gaat werken met de auto daarvoor extra zal moeten betalen.' Dat zei N-VA-voorzitter Bart De Wever in het middagjournaal van VTM Nieuws. [naar artikel]
N-VA-voorzitter Bart De Wever zette op het Voka-debat met de kopstukken voor de Antwerpse gemeenteraadsverkiezingen het onderwerp 'rekeningrijden' opnieuw op de agenda. Een dossier dat al jaren op tafel ligt, maar waar tot dusver geen knopen over werden doorgehakt. Vijf vragen en vijf antwoorden over rekeningrijden. "Het is de enige manier om de files aan te pakken, het is een kwestie van politieke wil." [naar artikel]
Voor Bart De Wever is het invoeren van rekeningrijden, zoals het nu uit studies naar voren komt, absoluut geen zekerheid. Dat zei hij vanmiddag aan... [naar artikel]
Het rekeningrijden staat in het programma van de N-VA. Dat zei Groen-parlementslid Björn Rzoska donderdagavond in Terzake. N-VA-minister van Mobiliteit Ben Weyts herhaalde dat het punt van de agenda is wegens gebrek aan draagvlak. Weyts zei dat het voorstel van Groen over rekeningrijden zou zorgen voor een belastingverhoging. De Vlaamse regering toonde zich lange tijd […] Het bericht Verkiezingen19 – Rekeningrijden: “Staat in N-VA-programma” versus “Groen-voorstel is belastingverhoging” verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Als de nieuwe Vlaamse regering de autofiscaliteit aanpast zoals in de startnota van Bart De Wever wordt aangegeven, stijgt de factuur voor de automobilist. Dat blijkt uit een raming van sectorfederatie Febiac. [naar artikel]
Voor de verkiezingen was er zo veel tegenkanting tegen het rekeningrijden voor automobilisten dat N-VA het plan van tafel veegde. Ook nu staat er in de startnota voor de Vlaamse regeringsonderhandelingen niks over rekeningrijden, en dat vinden twee transporteconomen een gemiste kans. Zij pleiten in hun paper ‘Superslim rekeningrijden voor dummies’ voor een versie die naar hun mening “aanvaardbaar” is voor de bevolking. [naar artikel]
De kilometerheffing bezorgt de N-VA kopzorgen. Noemde voorzitter Bart De Wever rekeningrijden tot voor kort nog “onvermijdelijk”, dan neemt zijn partij sinds dit weekend plots veel gas terug en lijkt de partij zelfs een bocht te nemen. “Het beeld ontstond dat de N-VA voor een belastingverhoging zou zorgen,” zegt politicoloog Carl Devos, “een Ben-belasting”. En dat kan de partij in campagnetijd missen als kiespijn. [naar artikel]
Dat het rekeningrijden er nog effectief zal komen, is absoluut niet zeker. Dat zegt N-VA-voorzitter Bart De Wever. Nochtans was het volgens zijn minister Ben Weyts dé oplossing voor ons fileprobleem. Maar die slimme kilometerheffing dreigt voor sommige chauffeurs een belastingverhoging te worden. En dat beeld is in verkiezingstijden dodelijk voor N-VA. “Ze willen het niet gezegd hebben, maar ze hebben zo wel degelijk een bocht gemaakt”, zegt politicoloog Carl Devos. [naar artikel]
Voor de verkiezingen was er zo veel tegenkanting tegen het rekeningrijden voor automobilisten dat N-VA het plan van tafel veegde. Ook nu staat er in de startnota voor de Vlaamse regeringsonderhandelingen niks over rekeningrijden, en dat vinden twee transporteconomen een gemiste kans. Zij pleiten in hun paper ‘Superslim rekeningrijden voor dummies’ voor een versie die naar hun mening “aanvaardbaar” is voor de bevolking. [naar artikel]
Als het van de Vlaamse administratie afhangt, moet de nieuwe Vlaamse regering een systeem van rekeningrijden invoeren, moet ze 500 miljoen euro... [naar artikel]
Brussel“Ik denk dat we onvermijdelijk bij het rekeningrijden gaan eindigen, ook al is dat bij de bevolking niet populair.” Dat zei N-VA-voorzitter Bart De Wever dinsdagavond in een debat van werkgeversorganisatie Voka. Als De Wever zegt dat we gaan moeten betalen om met onze auto’s rond te rijden, dan is de kans groot dat er schot in de zaak komt. Zeker omdat CD&V-voorzitter Wouter Beke in datzelfde debat zei dat het bespreekbaar is. “Op voorwaarde dat het om slim rekeningrijden gaat. Er moet wel openbaar vervoer in de buurt zijn, anders is het niet rechtvaardig.” [naar artikel]
Verscheidene politieke partijen zijn scherp voor het opiniestuk van N-VA-voorzitter Bart De Wever. Tom Van Grieken (Vlaams Belang) noemde het 'een bliksemafleider voor het eigen falend beleid'. Volgens SP.A 'criminaliseert De Wever mensen die hun geweten volgen'. [naar artikel]
Verscheidene politieke partijen zijn scherp voor het opiniestuk van N-VA-voorzitter Bart De Wever. Tom Van Grieken (Vlaams Belang) noemde het 'een bliksemafleider voor het eigen falend beleid'. Volgens SP.A 'criminaliseert De Wever mensen die hun geweten volgen'. [naar artikel]
Verscheidene politieke partijen zijn scherp voor het opiniestuk van N-VA-voorzitter Bart De Wever. Tom Van Grieken (Vlaams Belang) noemde het 'een bliksemafleider voor het eigen falend beleid'. Volgens SP.A 'criminaliseert De Wever mensen die hun geweten volgen'. [naar artikel]
06:51 Slechts twaalf procent van de Belgen gelooft dat 'slim rekeningrijden' een echte oplossing kan zijn voor de files. [naar artikel]
Over het rekeningrijden staat geen woord in de Vlaamse startnota en dreigt dus niet op de onderhandelingstafel te belanden. Een nieuwe publicatie van de KU Leuven wil daar verandering in brengen. De onderzoekers pleiten voor 'superslim rekeningrijden'. 'Varieer de tolheffing binnen de spitsperiode zelf.' [naar artikel]
Automobilisten zien weinig heil in slim rekeningrijden. Dat blijkt uit een peiling van mobiliteitsclub VAB. Alleen als ze er zelf financieel voordeel aan doen, zijn automobilisten ervoor gewonnen. Maar 1 op de 10 gelooft dat slim rekeningrijden een oplossing kan zijn voor de files. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.