Koop een zware terreinwagen met een elektromotor 'als excuus' en je betaalt amper verkeersbelasting in Vlaanderen. 'Onverantwoord voor het milieu en stuitend voor het rechtvaardigheidsgevoel', vindt Björn Rzoska (Groen). [naar artikel]
De nieuwe verkeersbelasting voor groene bestelwagens zal ingaan op 1 juli 2017. Vandaag werd het ontwerpdecreet daarover goedgekeurd. Wie kiest [naar artikel]
De bij de Septemberverklaring aangekondigde vergroening van de verkeersbelasting voor bestelwagens zal ingaan vanaf 1 juli 2017. De vrijstelling voor elektrische en CNG-bestelwagens zal ook van toepassing zijn op reeds ingeschreven voertuigen. De Vlaamse regering keurde daarover vrijdag een ontwerpdecreet van de ministers Bart Tommelein (Financiën) en Joke Schauvliege (Omgeving) goed. [naar artikel]
De nieuwe verbruikstest voor auto's, die op 1 september wordt ingevoerd, zal niet meteen leiden tot hogere verkeersbelastingen. Zolang de wetgeving niet wordt aangepast, blijft het oude berekeningssysteem in voege, zegt Vlaams minister van Financiën Bart Tommelein, als reactie op een mogelijke prijssimulatie van VAB voor 18 types gezinswagens. [naar artikel]
Bij een controle van de politie Lanaken-Maasmechelen en de Vlaamse belastingdienst werd afgelopen weekend in Maasmechelen net geen 7.000 euro aan achterstallige belastingen geïnd. Dertien bestuurders bleken hun belasting niet te hebben betaald. Gelijktijdig werd ook een SLim-actie uitgevoerd. In totaal werden 525 voertuigen aan de kant gezet. Zeven bestuurders bleken te veel alcohol te hebben gedronken. Twee bestuurders zijn hun rijbewijs voor 15 dagen kwijt. De vijf andere moesten de auto 3 of 6 uur aan de kant laten staan. Er werden bij de controle nog enkele andere overtredingen vastgesteld. (mm) [naar artikel]
Vanaf januari zullen eigenaars van nieuw ingeschreven pick-ups geen gebruik meer kunnen maken van de fiscale voorkeursregeling. De inschrijvingstaks voor een Dodge Ram gaat zo van nul naar ruim elfduizend euro. [naar artikel]
Meer dan 100.000 Belgen rijden vandaag al met een full elektrische auto, en per kwartaal komen daar nog meer dan 50.000 nieuwe EV’s bij. Toch bestaan er nog heel wat misvattingen over, blijkt uit een onderzoek van Blitz Power, ontwikkelaar van laadoplossingen. We legden vijf van de grootste fabels voor aan Jochen De Smet van EV Belgium. “Het is geen enkel probleem meer om een afstand van 1.000 tot zelfs 2.000 kilometer elektrisch te overbruggen.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.