Het Suezkanaal in Egypte is donderdagochtend nog steeds gesloten voor de scheepvaart. Er zit namelijk een 400 meter lang containerschip vast, dwars over de waterweg, waardoor de scheepvaart op deze belangrijke handelsroute tussen Europa en Azië aanzienlijk vertraagt. ‘Kan nog dagen of weken duren.’ [naar artikel]
De versperring van het Suezkanaal, waar een reusachtig containerschip vastgelopen is en de doorgang blokkeert voor alle scheepvaart, heeft ook gevolgen voor Limburgse bedrijven. [naar artikel]
Het geblokkeerde containerschip Ever Given in het Suezkanaal is weer los. De achtersteven van het enorme schip is van de oever losgemaakt met behulp van sleepboten en baggeraars, waardoor het Suezkanaal niet langer volledig geblokkeerd is. Hoelang het precies duurt voordat de scheepvaart hervat kan worden, is nog onduidelijk. [naar artikel]
Het geblokkeerde containerschip Ever Given in het Suezkanaal drijft weer los. Vanochtend vroeg is de achtersteven van het enorme schip van de oever losgemaakt met behulp van sleepboten en baggeraars, waardoor het Suezkanaal niet langer volledig geblokkeerd is. Hoelang het zal duren voordat de scheepvaart hervat kan worden, is nog onduidelijk. [naar artikel]
De Ever Given, het containerschip dat het Suezkanaal al zes dagen blokkeert, is maandagochtend weer vrijgemaakt van de oever. Dat meldt de maritieme dienstverlener Inchcape. Het is nog niet duidelijk wanneer het kanaal weer open zal gaan voor scheepvaartverkeer. [naar artikel]
Het Suezkanaal in Egypte is donderdagochtend nog steeds gesloten voor de scheepvaart. Er zit namelijk een 400 meter lang containerschip vast, dwars over de waterweg, waardoor de scheepvaart op deze belangrijke handelsroute tussen Europa en Azië minstens enkele dagen zal worden vertraagd. [naar artikel]
Het geblokkeerde containerschip Ever Given in het Suezkanaal drijft weer los, dat meldt een medewerker van maritiem dienstverlener Inchcape Shipping. Het enorme schip is losgemaakt met behulp van onder meer sleepboten en baggeraars, waardoor de scheepvaart over de belangrijke waterweg weer kan worden hervat. Hoelang het precies duurt voordat er weer scheepsverkeer door het kanaal mogelijk is is nog onduidelijk. [naar artikel]
Het geblokkeerde containerschip Ever Given in het Suezkanaal drijft weer los, dat meldt een medewerker van maritiem dienstverlener Inchcape Shipping. Het enorme schip is losgemaakt met behulp van onder meer sleepboten en baggeraars, waardoor de scheepvaart over de belangrijke waterweg weer kan worden hervat. Hoelang het precies duurt voordat er weer scheepsverkeer door het kanaal mogelijk is, is nog onduidelijk. [naar artikel]
Het containerschip Ever Given, dat de voorbije week het verkeer in het Suezkanaal blokkeerde, is los en is opnieuw aan het varen. Vanochtend vroeg werd de achtersteven van het enorme schip van de oever losgemaakt met behulp van sleepboten en baggeraars. Nu is dus ook de voorsteven los, en is de scheepvaart hervat. [naar artikel]
Het Suezkanaal in Egypte is donderdagochtend nog steeds gesloten voor de scheepvaart. Er zit namelijk een 400 meter lang containerschip vast, dwars over de waterweg, waardoor de scheepvaart op deze belangrijke handelsroute tussen Europa en Azië minstens enkele dagen zal worden vertraagd. ‘Kan nog dagen of weken duren.’ [naar artikel]
De dagelijkse gang van zaken in de haven van Shanghai is bijna volledig hersteld na de vergrendeling van de stad vanwege het coronavirus. Wel zal de haven nog lange tijd nodig hebben de opgelopen achterstanden in te halen. De verwachting is dat de haven, maar ook de problemen bij de nabijgelegen fabrieken, tot ver in dit jaar voor vertragingen in de scheepvaart zullen zorgen. [naar artikel]
Containerreus Ever Given kwam exact één maand geleden potvast te zitten in het Suezkanaal. De gevolgen daarvan zijn nu pas echt voelbaar in de Antwerpse haven. Er is te weinig plaats om alle containers te zetten en het Havenbedrijf probeert verdere ‘verstopping’ te vermijden. [naar artikel]
06:38 Het containerschip blokkeerde in maart bijna een week het Suezkanaal en zorgde voor een ongeziene verstoring van de internationale scheepvaart. [naar artikel]
Het geblokkeerde containerschip Ever Given in het Suezkanaal drijft weer los, dat meldt een medewerker van maritiem dienstverlener Inchcape Shipping. Het enorme schip is losgemaakt met behulp van onder meer sleepboten en baggeraars, waardoor de scheepvaart over de belangrijke waterweg weer kan worden hervat. Hoelang het precies duurt voordat er weer scheepsverkeer door het kanaal mogelijk is, is nog onduidelijk. [naar artikel]
De stakende scriptschrijvers in de VS hebben een voorlopig akkoord bereikt met de grote Hollywoodstudio’s. Als de 11.500 leden van schrijversvakbond WGA akkoord gaan met de deal, zullen zij na bijna 150 dagen staken weer aan het werk gaan. Is de staking eindelijk tot een eind gekomen, of nog niet? En komt er dan eindelijk weer iets goeds op tv of in de zalen? [naar artikel]
De scheepvaart door de Rode Zee en het Suezkanaal valt stil door acties van de Houthi-rebellen uit Jemen. Deze ‘zeesnelweg’ is cruciaal voor de handel tussen Azië - India, China en Singapore - en Europa. 40 procent van de containertrafiek in de wereld en 12 procent van de totale wereldhandel passeert er. Wat is er aan de hand? En wat zijn de gevolgen voor ons? En wat wordt er aan gedaan? [naar artikel]
Op 1 januari worden nieuwe, door de International Maritime Organization (IMO) opgelegde, regels van kracht voor de internationale scheepvaart. Die hebben betrekking op de kwaliteit van de brandstof die vrachtschepen gebruiken. De maatregelen zijn zo significant dat ze onvermijdelijk gevolgen zullen hebben voor de prijzen die consumenten aan de kassa betalen voor de goederen die […] The post Nieuwe IMO-regels voor de scheepvaart hebben grote gevolgen voor de consument appeared first on Business AM. [naar artikel]
Vorige week toonde de opstopping van het Suezkanaal hoe fragiel onze globale leveringsketen wel niet is. Nu de Ever Given eindelijk weg kon drijven, zijn de problemen nog lang niet van de baan. De blokkade, die ongeveer een week duurde, heeft een heleboel tekorten van goederen veroorzaakt, wat een stortvloed aan legale eisen van boze […] The post Suezkanaal is terug open, maar de juridische schade moet nog volgen appeared first on Business AM. [naar artikel]
Ook de scheepvaartsector zal nu uitstootrechten moeten kopen voor de broeikasgassen die hij uitstoot. Dat is een van de gevolgen van de uitbreiding van het Europese emissiehandelsysteem die vandaag gestemd werd. In de sector wordt de beslissing positief ontvangen, maar er is wel nog werk aan de winkel om de scheepvaart duurzamer te maken. Producten zullen er voor de consument dan weer niet zo veel duurder door worden. [naar artikel]
Lees dit artikel: Ever Given mag eindelijk Suezkanaal verlaten nadat akkoord bereikt is over schadevergoeding De nachtmerrie van de Ever Given is voorbij. Het reusachtige containerschip kwam eind maart vast te zitten in het Suezkanaal en lag daar tot vandaag nog steeds. Nu er na lang onderhandelen eindelijk een akkoord is bereikt, mag het schip zijn koers dan toch verderzetten. Op 23 maart 2021 om 7.40 uur lokale tijd begonnen […] Lees dit artikel: Ever Given mag eindelijk Suezkanaal verlaten nadat akkoord bereikt is over schadevergoeding [naar artikel]
Donderdag meerde de Ever Given eindelijk in de Rotterdamse haven aan. Vier maanden nadat het schip in het Suezkanaal vastliep, wordt stilaan duidelijk wat er mis ging. Was het de kapitein? Het weer? ‘Ga voluit nu’, riep de eerste loods. ‘Nee, doe dat niet!’, schreeuwde de tweede. [naar artikel]
Vijf maanden na de blokkade van het Suezkanaal heeft het containerschip ‘Ever Given’ het kanaal weer betreden, deze keer zonder problemen. [naar artikel]
De gevolgen van het terreurincident dinsdagavond in Brussel-Centraal zullen wellicht nog een hele ochtend voelbaar zijn. Dat bevestigt NMBS-woordvoerder Bart Crols aan Nieuwsblad.be. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.