Het coronajaar 2020 heeft het uitgavenpatroon van de Belg ingrijpend veranderd. De aankoop van alcohol steeg gemiddeld met 10 procent en we gaven drie keer zo veel uit aan afhaalmaaltijden als in 2018. Dat blijkt uit cijfers van het Belgische statistiekbureau Statbel die Knack-journalist Ewald Pironet en VRT-journalist Michaël Van Droogenbroek publiceren in hun boek ‘Investeren in de eerste helft van je leven’. [naar artikel]
Het coronajaar 2020 heeft het uitgavenpatroon van de Belg ingrijpend veranderd. De aankoop van alcohol steeg gemiddeld met 10 procent en we gaven drie keer zoveel uit aan afhaalmaaltijden als in 2018. De uitgaven voor vrije tijd, zoals een bioscoopbezoek, kelderden dan weer door de lockdown. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van het Belgische statistiekbureau Statbel. [naar artikel]
Restaurants die tijdens de verplichte sluiting afhaalmaaltijden aanbieden, mogen daarbij geen alcoholische dranken verkopen. Dat staat in het ministerieel besluit daarrond. De beslissing veroorzaakt flink wat commotie. Horeca Vlaanderen vindt het ‘oneerlijke concurrentie’ tegenover supermarkten, die wel alcohol mogen verkopen tot 20 uur. [naar artikel]
Restaurants die tijdens de verplichte sluiting afhaalmaaltijden aanbieden, mogen daarbij geen alcoholische dranken verkopen. Dat staat in het ministerieel besluit daarrond. De beslissing veroorzaakt flink wat commotie op sociale media. Horeca Vlaanderen vindt het "oneerlijke concurrentie" tegenover supermarkten, die wel alcohol mogen verkopen tot 20 uur. [naar artikel]
Restaurants die tijdens de verplichte sluiting afhaalmaaltijden aanbieden, mogen daarbij geen alcoholische dranken verkopen. Dat staat in het ministerieel besluit daarrond. De beslissing veroorzaakt flink wat commotie op sociale media. Horeca Vlaanderen vindt het ‘oneerlijke concurrentie’ tegenover supermarkten, die wel alcohol mogen verkopen tot 20 uur. [naar artikel]
Meer geld voor onderzoek, milieu en jongeren, minder voor Turkije. Het Europees Parlement heeft na lange onderhandelingen met de lidstaten... [naar artikel]
‘Wie afhaalmaaltijden levert, mag daarbij een fles wijn meegeven tot 20 uur.’ Dat laat het kabinet van minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden (CD&V) weten, nadat er flink wat commotie was ontstaan over het ministerieel besluit van 18 oktober, waarin de verplichte sluiting van de horeca werd opgenomen. [naar artikel]
Restaurants die tijdens de verplichte sluiting afhaalmaaltijden aanbieden, mogen daarbij geen alcoholische dranken verkopen. Dat staat in het ministerieel besluit daarrond. De beslissing veroorzaakt flink wat commotie op sociale media. Horeca Vlaanderen vindt het "oneerlijke concurrentie" tegenover supermarkten, die wel alcohol mogen verkopen tot 20 uur. [naar artikel]
Restaurants die tijdens de verplichte sluiting afhaalmaaltijden aanbieden, mogen daarbij geen alcoholische dranken verkopen. Dat staat in het ministerieel besluit daarrond. De beslissing veroorzaakt flink wat commotie op sociale media. Horeca Vlaanderen vindt het "oneerlijke concurrentie" tegenover supermarkten, die wel alcohol mogen verkopen tot 20 uur. [naar artikel]
“Wie afhaalmaaltijden levert, mag daarbij een fles wijn meegeven tot 20 uur. ” Dat zegt het ministerie van Binnenlandse Zaken nadat er flink wat commotie was ontstaan over het ministerieel besluit van 18 oktober, waarin de verplichte sluiting van de horeca werd opgenomen. [naar artikel]
‘Wie afhaalmaaltijden levert, mag daarbij een fles wijn meegeven tot 20 uur.’ Dat laat het kabinet van minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden (CD&V) weten, nadat er flink wat commotie was ontstaan over het ministerieel besluit van 18 oktober, waarin de verplichte sluiting van de horeca werd opgenomen. [naar artikel]
‘Wie afhaalmaaltijden levert, mag daarbij een fles wijn meegeven tot 20 uur.’ Dat laat het kabinet van minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden (CD&V) weten, nadat er flink wat commotie was ontstaan over het ministerieel besluit van 18 oktober, waarin de verplichte sluiting van de horeca werd opgenomen. [naar artikel]
In coronajaar 2020 is ons uitgavenpatroon ingrijpend veranderd. Zo gaven we veel meer geld uit aan alcoholische dranken en veel minder aan kleding, zo blijkt uit de officiële nieuwste cijfers van Statbel. [naar artikel]
Na de Vlaamse regering wil nu ook de federale regering de coronasteunmaatregelen afbouwen. In totaal werd meer dan 13 miljard euro uitgekeerd. Was al dat geld goed besteed? En zijn de bedrijven klaar om op eigen benen verder te kunnen? [naar artikel]
Het zag dit eerste weekend van de wintersolden weer zwart van het volk in de winkelstraten en de shoppingcentra. Goed nieuws voor de boetieks, zou je denken. Maar niets is minder waar: de Belg geeft al vijf jaar na elkaar minder geld uit aan kleding en schoeisel. “Je moet al bijna gek zijn om nog iets voor de volle pot te kopen”, klinkt het almaar vaker. Wie uitkijkt, vindt tegenwoordig solden het jaar door, maar de winkels gaan eraan kapot. [naar artikel]
Lees dit artikel: Belgen en alcohol: Hoe meer we verdienen, hoe meer we drinken De rijkenclub OESO publiceert deze week een uitgebreid dossier over alcoholisme. Alcoholconsumptie wordt door de OESO gedefinieerd door jaarlijkse verkoop van pure alcohol in liters per persoon van 15 jaar en ouder. Uit het rapport moet blijken dat de Belg jaarlijks gemiddeld iets minder dan 10 liter pure alcohol tot zich neemt. Daarmee parkeert ons land zich […] Lees dit artikel: Belgen en alcohol: Hoe meer we verdienen, hoe meer we drinken [naar artikel]
19:52 De coronapandemie schudt de Italiaanse indexkorf grondig door elkaar. Voortaan sturen coronatesten, afhaalmaaltijden en yogamatten mee de inflatie. [naar artikel]
Nederlands-Limburgse retailers profiteren nog steeds sterk van de grensligging. Er stroomt substantieel meer geld de provincie binnen (ruim één miljard euro) dan dat over de grens wordt besteed (321 miljoen). Duitse en Belgische grensbewoners kopen hier vooral graag kleding, elektronica, luxeproducten en woonaccessoires. [naar artikel]
Het vet is van de soep bij de takeaway. De vraag naar afhaalmaaltijden is met 30 à 40 procent gezakt, zegt Erik De Rop van restaurant Gainsbourg in Leuven. En Horeca Vlaanderen bevestigt de afnemende populariteit. “Mensen hebben het wat gehad om thuis restaurant te spelen, ze snakken naar het echte werk”, zegt CEO Matthias De Caluwe. En ook de chefs zelf zijn de bakjesmaaltijden beu. [naar artikel]
Minder cocaïne, meer alcohol. Dat zijn enkele van de bevindingen die het Europese Waarnemingscentrum voor Drugs en Drugsverslaving heeft gedaan in... [naar artikel]
Ons reportagemagazine "Pano" onderzoekt vanavond of en waarom mensen minder geld schenken aan organisaties die aan ontwikkelingssamenwerking doen in het buitenland. Dat komt onder meer doordat schenkers het gevoel hebben dat hun geld niet efficiënt wordt besteed. Ook in het zuiden stellen de mensen zich steeds meer vragen over de effectiviteit van ontwikkelingssamenwerking. [naar artikel]
Vlamingen geven meer uit aan etentjes op restaurant dan Franstaligen. En nergens wordt minder geld aan vervoer besteed dan in Brussel. [naar artikel]
Dieven hebben ingebroken in een woning in de Monseigneur Koningsstraat. Ze forceerden de deur en namen geld en kleding mee. De inbraak is woensdag rond 15.20 uur ontdekt. [naar artikel]
In Japan heeft de overheid een opmerkelijke campagne gelanceerd om jongeren aan te moedigen om meer alcohol te drinken. In Japan drinkt de jonge generatie minder dan hun ouders en dat brengt dus ook minder geld in het laatje van de Japanse schatkist. Er is daarnaast een wedstrijd waarbij Japanners tussen 20 en 39 jaar suggesties kunnen indienen om die trend te keren en de sector aantrekkelijker te maken. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.