De bouw van de bypass naast het viaduct van Merksem begint vanaf 11 maart. En dat heeft gevolgen voor de automobilisten die over de Ring rijden. Wat gaat er gebeuren en wat is de impact voor het verkeer? Maarten Beckers is projectmanager bij Lantis voor de bypass en legt uit wat er op ons afkomt. [naar artikel]
Over ruim een jaar wordt gestart met de bouw van een bypass die het verkeer tijdelijk moet opvangen. Donderdag werd de overeenkomst getekend met de tijdelijke vereniging Roco die deze megaklus zal klaren. [naar artikel]
Aannemersconsortium TM Roco start maandag met de bouw van de ‘bypass’ die tijdens de laatste jaren van de Oosterweelwerken het af te breken viaduct van Merksem moet vervangen. Eind 2025 moet het eerste deel van de tijdelijke infrastructuur klaar zijn en kan met de afbraakwerken worden begonnen. [naar artikel]
Met de aanleg van de bypass naast het viaduct van Merksem zal het aantal files op de Ring en in de rest van de stad toenemen. Het openbaar vervoer is onvoldoende gewapend om een volwaardig alternatief zijn. Mensen zullen creatief moeten zijn wanneer ze zich verplaatsen. [naar artikel]
In het Antwerpse Merksem zal een tijdelijk viaduct geplaatst worden wanneer het huidige viaduct van Merksem afgebroken wordt. Dat wordt gesloopt als onderdeel van de werken aan de Oosterweelverbinding. Het tijdelijke viaduct zal naast het huidige exemplaar komen, zodat het verkeer kan blijven doorrijden. [naar artikel]
Relatief ‘eenvoudige’ werken aan een brugvoeg op het viaduct voor Merksem zorgen al de hele week voor enorme files op de Antwerpse snelwegen. Maar wat in 2025, wanneer dat viaduct tegen de grond gaat? Een vijf kilometer lange tijdelijke autostrade, oftewel een ‘bypass’, moet het verkeer in en rond Antwerpen rijdende houden. Maar dat er hinder zal zijn, lijkt zo goed als vast te staan want er zal een maximumsnelheid van 70 kilometer per uur gelden. [naar artikel]
Terwijl veel automobilisten nu al kreunen en steunen onder de ellenlange files door de werkzaamheden aan het viaduct in Merksem, moet het ergste wellicht nog komen. In 2025 wordt dat viaduct gesloopt en moet een tijdelijk viaduct annex bypass naast de huidige Ring vijf jaar lang het verkeer vlot houden op die plek. Maar dat het aanschuiven wordt, met maximaal 70 km per uur, lijkt nu al zeker. [naar artikel]
Byebye viaduct. Met die slogan neemt de bouwheer van de Oosterweelverbinding langzaam maar zeker afscheid van het viaduct van Merksem. Het was 1970 toen de betonnen kolos werd geopend voor het publiek. Gazet van Antwerpen gaat even terug in de tijd. [naar artikel]
Het was op voorhand aangekondigd en ook uitgekomen. Het verkeer op de Antwerpse Ring richting Nederland zat dinsdag muurvast. Dat heeft te maken met de werkzaamheden aan het wegdek op het viaduct in Merksem. Wat gebeurt daar nu precies en welk fileleed kunnen we verwachten wanneer het hele viaduct wordt afgebroken in 2025? [naar artikel]
Er zijn opnieuw ernstige problemen gesignaleerd aan het Viaduct van Merksem. Zodanig dat het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) genoodzaakt is om deze maand - tijdens de drukke kerstperiode - herstellingswerken uit te voeren. Er wordt ernstige verkeershinder verwacht. [naar artikel]
Op de Antwerpse Ring staat vanochtend al meteen file richting Gent, net voor de noodherstellingswerken op het viaduct van Merksem. Daar is maar één rijstrook beschikbaar. De Liefkenshoektunnel op de R2 is tolvrij gemaakt, het Vlaams Verkeerscentrum vraagt om de omgeving van het viaduct te vermijden en om voor de park and rides (P+R’s) te kiezen als je naar Antwerpen wil. [naar artikel]
Langs het viaduct van de Ring wordt in de loop van april gestart met de voorbereidende werken voor de aanleg van een bypass of tijdelijke Ring. De werken zorgen in een eerste fase voor weinig hinder. [naar artikel]
Terwijl veel automobilisten nu al kreunen en steunen onder de ellenlange files door de werkzaamheden aan het viaduct in Merksem, moet het ergste wellicht nog komen. In 2025 wordt dat viaduct gesloopt en moet een tijdelijk viaduct annex bypass naast de huidige Ring vijf jaar lang het verkeer vlot houden op die plek. Maar dat het aanschuiven wordt, met maximaal 70 km per uur, lijkt nu al zeker. [naar artikel]
Op de Antwerpse ring is het fileleed door de herstellingswerken aan het viaduct van Merksem dit weekend al bij al meegevallen. Dat stelt het Vlaams Verkeerscentrum. De brugvoeg richting Gent is nu hersteld, maandagavond starten de werken aan de brugvoeg richting Nederland. [naar artikel]
Agentschap Wegen en Verkeer begint vannacht aan de tijdelijke herstelling van de brugvoeg op het viaduct in Merksem (R1) richting Nederland. Tijdens die werken, die 2 weekends zullen duren, wordt er zware hinder verwacht. De ingreep moet de periode tot januari overbruggen, wanneer de volledige vernieuwing van de brugvoeg gepland staat. [naar artikel]
Om het financiële plaatje van de Oosterweelwerken te doen kloppen, onderzoekt bouwheer Lantis of er tol kan worden geheven op de bypass. Dat is de nieuwe, tijdelijke snelweg langs het viaduct van Merksem op de Antwerpse Ring, die in 2025 in gebruik wordt genomen. Eerder was al bekend dat na 2030, wanneer de Oosterweelwerken klaar zijn, tol zal worden gevraagd in de Liefkenshoek-, Kennedy- en de nieuwe Scheldetunnel. [naar artikel]
Tot 1968 was de boerentram een begrip onder Antwerpenaren binnen en buiten de stad. Het netwerk was een uitgebreid voorstadsnet dat werd uitgebaat door de in 1885 opgerichte Nationale Maatschappij van Buurtspoorwegen (NMVB). De streektrams reden tot diep in de Kempen en zelfs over de provinciegrenzen heen. Nu de aanleg van de Oosterweelverbinding ook op de rechteroever van de Schelde op stoom komt en volgende maand het viaduct van Merksem wordt aangepakt met de bouw van een bypass, zou de ondertussen al decennia verdwenen boerentram een waardig alternatief geweest zijn. [naar artikel]
Op het viaduct van Merksem staat een vrachtwagen die een container vervoert, in brand. De metershoge vlammen en enorme rookpluim waren van ver te zien. De file groeit aan en de Liefkenshoektunnel is richting Gent al tolvrij gemaakt. [naar artikel]
Er zijn opnieuw ernstige problemen gesignaleerd aan het Viaduct van Merksem. Zodanig dat het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) genoodzaakt is om deze maand - tijdens de drukke kerstperiode - herstellingswerken uit te voeren. Er wordt ernstige verkeershinder verwacht. [naar artikel]
Vanaf maandag 12 februari start de bouw van de zogenoemde Bypass naast het viaduct aan het Sportpaleis in Antwerpen. Dat wordt een tijdelijke snelweg die het mogelijk maakt om het viaduct van Merksem af te breken en de snelweg daar onder de grond te brengen. Vanaf eind 2025 zullen de eerste auto's over een stuk van die tijdelijke snelweg rijden. [naar artikel]
Door een ongeval op het viaduct van Merksem is het zondagavond aanschuiven voor het verkeer op de Antwerpse Ring richting Gent. Een wagen ging er verschillende keren over de kop. [naar artikel]
Het belooft opnieuw een druk weekend te worden voor wie vanuit het noorden naar Antwerpen wil rijden. Vanaf vrijdagavond wordt er opnieuw gewerkt aan de brugvoegen op het viaduct van Merksem. Dagjestoeristen kunnen gratis parkeren op de P+R’s van Merksem en Luchtbal. Ook het openbaar vervoer naar het centrum van Antwerpen is gratis. [naar artikel]
12:49 Aan het viaduct van de Antwerpse Ring in Merksem zijn herstellingswerken nodig omdat opnieuw een brugvoeg is beschadigd. De werken zijn gepland in het weekend voor de kerstperiode en er wordt ernstige... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.