Age of Empires is alive. Na de Definitive Editions van I en II, is er nu een remake van Age of Empires III uit 2005. Toegegeven: de verschillen zijn minder spectaculair dan die voor de games uit 1997 en 1999, maar laat dat de pret niet bederven. We gaan spelen! Maar toch ook vooral uitkijken naar het volledig nieuwe Age of Empires IV... [naar artikel]
Anno 1999. Microsoft laat ‘Age of Empires II: The Age of Kings’ op de gamewereld los. Liefhebbers van strategische games worden weggeblazen: dit is... [naar artikel]
Gamers, neem vanaf 20 februari alvast enkele dagen verlof, want dan brengt Microsoft ‘Age of Empires: Definitive Edition’ uit. Microsoft heeft het... [naar artikel]
In Golf Club: Wasteland sta je een balletje te slaan op een verlaten planeet waarop ooit een bloeiende, relatief hoogtechnologische beschaving moet hebben geleefd. Aan de verwoeste gebouwen te zien moet ze ongeveer zo ver zijn gevorderd als de onze. Maar wacht eens, is dat niet het deels verwoeste Atomium in de verte? [naar artikel]
Een wereld gedecimeerd door een epidemie waarin de beschaving razendsnel ontrafelt. Dat is de wereld waar ook deze tweede ‘The Division’ je in... [naar artikel]
Age of Empires is alive. Na de Definitive Editions van I en II, is er nu een remake van Age of Empires III uit 2005. Toegegeven: de verschillen zijn minder spectaculair dan die voor de games uit 1997 en 1999, maar laat dat de pret niet bederven. We gaan spelen! Maar toch ook vooral uitkijken naar het volledig nieuwe Age of Empires IV... [naar artikel]
De grootste naam staat lang niet altijd garant voor de beste game, maar evengoed laat een lange geschiedenis van gamedesign ook toe om een goed concept nog verder te verfijnen. En geschiedenis, dat staat nu net centraal staan in ‘Age of Empires IV’, onze favoriete strategiegame voor de verkiezing van Game of the Year. En wel hierom: [naar artikel]
Wauw. En oef. Age of Empires IV is een beetje geworden zoals Age of Empires II: een topgame die zich afspeelt in de middeleeuwen, maar in een mooier en moderner jasje. En toch is het niet zomaar “meer van hetzelfde”. Ik vond wel een aantal minpuntjes aan het spel - die je helemaal onderaan terugvindt - maar ik kan je toch minstens 7 redenen geven waarom je Age of Empires IV zeker moet spelen. [naar artikel]
Microsoft komt tien jaar na de laatste aflevering in de reeks dan toch met een nieuw deel in de Age of Empires-serie. Het gaat om een volledig [naar artikel]
Microsoft heeft tijdens het X019-evenement voor Xbox de eerste gameplaybeelden van Age of Empires IV getoond, het nieuwe deel in de gamereeks van... [naar artikel]
‘Age of Empires’, ‘StarCraft’ en ‘Command & Conquer’ zijn misschien bekender, maar de voorgaande twee ‘Company of Heroes’-games staan niet zomaar in de top drie beste realtime-strategietitels aller tijden. Op 17 november verschijnt nummer drie. Die verhuist de vertrouwde WOII-tactieken naar de minder vertrouwde slagvelden rond de Middellandse Zee en introduceert een koppel nieuwe spelmechanismen. [naar artikel]
Het werd na alle remakes van klassieke real-time strategiegames zo onderhand tijd voor echt nieuw bloed. Dat is precies wat Age of Empires IV belooft. Met liefde en respect voor de intussen twintig jaar oude voorgangers. Misschien zelfs met een beetje te veel respect, maar de formule lijkt nog niets aan kracht ingeboet. Toch niet als ze zo vakkundig wordt toegepast als hier. [naar artikel]
Strategiegame Age of Empires IV verschijnt op 28 oktober. Eindelijk, want de game werd al aangekondigd in 2017. De game bevat naast de multiplayermodus ook vier uitgebreide verhalen die allemaal gebaseerd zijn op historische gebeurtenissen. [naar artikel]
Er zijn gamers, en er zijn mensen die af en toe eens een videospelletje spelen om de tijd dood te slaan. Spelers uit beide groepen kunnen productieve schakels in de menselijke beschaving zijn. Maar spelers uit de eerste categorie zullen een game als Hercule Poirot: The First Cases vrolijk links laten liggen, terwijl de tweede met evenveel plezier een paar avonden zullen blijven uittrekken voor deze solide gemaakte B-game. [naar artikel]
'De Bruyne et Lippens stierven de heldendood voor de beschaving', staat er. Met beschaving wordt gedoeld op de Vrijstaat Congo, de privékolonie van koning Leopold, afgehakte handen en een Afrikaanse genocide. Tegen die achtergrond kozen twee dappere Belgische soldaten voor elkaar. [naar artikel]
Een buitenaardse beschaving heeft in 2017 ons zonnestelsel bezocht met een honderden meters groot vliegend zeilschip. Of toch de restanten van zo’n beschaving. Dat klinkt ongeloofwaardig, maar het is niet de minste die dat beweert. Vermaard Harvard-geleerde Avi Loeb geniet wereldwijd groot aanzien als astrofysicus. In een boek dat maandag verschijnt, beweert hij sterke aanwijzingen te hebben voor een intelligente beschaving. Collega-wetenschappers verwijzen de stelling naar de prullenbak. [naar artikel]
Een recente lezing, getiteld: ‘Is het Chinese systeem beter dan het Amerikaanse systeem?’, van het ‘Intercollegiate Studies Institute’ (een non-profit organisatie in de VS die ‘conservatief denken’ op universiteitscampussen promoot), trok mijn aandacht. Hun debatten nemen meestal als ‘uitdagend startpunt’ een heldere vraagstelling waar twee behoorlijk antagonistische sprekers in twee rondes mogen op reageren. Voor deze ‘battle’ hadden ze geen strijdvaardigere gladiatoren kunnen bedenken. Toch bleef het dispuut fatsoenlijk en geweldloos. The post ‘Is het Chinese systeem beter dan het Amerikaanse systeem?’ appeared first on DeWereldMorgen.be. [naar artikel]
Met een compactere, snedigere, meer ‘to the point’ blijvende oorlogsgame rond de belegering van Troje doet de ‘Total War’-serie het rijk der mythen... [naar artikel]
Fan van point-and-click-adventures, waarin je de punt van je muiscursor op de juiste plaatsen en objecten moet richten? Dan is ‘Syberia: The World Before’ je game: het is de voorlopig beste titel uit de langlopende reeks, en zet de terugkeer van dit bijna vergeten genre op een glorieuze manier verder. [naar artikel]
Er zit geen bloederige ‘gore’ in, maar voor de rest heeft Nintendo Switch-game ‘Metroid Dread’ alle vormkenmerken van een horrorgame: bij momenten is vluchten je enige optie, en moet je dat nog een beetje efficiënt kunnen doen ook. Alleen staat het nieuwe ‘beklemming’-idee haaks op de geest van verwondering en verkenning die de andere Metroidgames kenmerkt. [naar artikel]
In de tijd van Atari-titel ‘Gravitar’ (1982) was gewoon zo goed als iédere videogame die op de markt kwam eentje waarvan je jezelf eerst de haren uit de kop trok van frustratie voordat het een beetje leuk begon te worden. En het herrezen gamelabel brengt die puur op snelle reflexen steunende gameplay onverdund terug in ‘Gravitar: Recharged’. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.