CD&V-vicepremier Kris Peeters wil de fiscale en RSZ-kortingen voor profvoetballers evalueren. Nu moeten profvoetballers maar sociale bijdragen betalen op een maximumloon van 2.280. Bovendien wordt hun beroepsinkomsten minder belast, zodat ze beter kunnen concurreren met buitenlandse sporters. Die voordelen moeten worden herbekeken, zegt Peeters nu: "We moeten zorgen dat de steun die we geven aan de sport, juist gebruikt wordt." [naar artikel]
Een nieuwe online trend doet zich voor in voetbalmiddens: Topshots. Vergelijk het met het populaire spelletje Wordle of met het Nederlands televisieformat Lingo, alleen moet je in deze variant op zoek naar (ex-)profvoetballers in plaats van gewone woorden. De voorzet kwam van Mechelaar Rutger Verbeek (36) met een simpele oproep op Twitter. Nu raden profvoetballers Mike Vanhamel en Rob Schoofs naar de ‘topshot’ van de dag, net als honderden voetbalfans. [naar artikel]
Lees dit artikel: Toch een lastig dossiertje: elektrische bedrijfswagens komen op de agenda Toch een lastig dossiertje: hoe snel moeten bedrijfswagens vergroenen? De regering wil al in 2023 fel de voordelen voor brandstofwagens afbouwen en in 2026 alle nieuwe bedrijfswagens elektrisch maken: dat zou een stroomstoot geven aan de vergroening van heel het wagenpark in België. Maar het heeft ook vergaande consequenties: zowel de inkomsten uit accijnzen van brandstoffen als […] Lees dit artikel: Toch een lastig dossiertje: elektrische bedrijfswagens komen op de agenda [naar artikel]
Staatssecretaris van Mobiliteit Melchior Wathelet (cdH) heeft een plan klaar om de fiscaliteit van bedrijfswagens te herzien. Hij wil meer voordelen voor wagens met een lage uitstoot of nuluitstoot. Zwaar vervuilende wagens worden zwaarder belast. [naar artikel]
17:16 De Raad van State ziet geen onoverkomelijke juridische obstakels voor de geplande vergroening van de bedrijfswagens vanaf 2026. De regering kan ermee verder. [naar artikel]
De regering wil de sociale voordelen voor professionele sporters afbouwen. Ook de vrijstelling van sociale bijdragen voor de eerste werknemer ligt op tafel bij de begrotingsbesprekingen. [naar artikel]
Profvoetballers uit het buitenland genieten in Italië weldra niet langer van een speciale belastingverlaging. De Italiaanse regering verwierp donderdagavond de verlenging van het zogenaamde ‘decreto crescita’, het groeidecreet. [naar artikel]
Nog een moeilijk puntje voor de kern: de bedrijfswagens en het ‘voordeel van alle aard’. Minister van Financiën Vincent Van Peteghem (cd&v) wil veranderingen voor de fiscaliteit van die wagens, maar binnen Vivaldi is niet iedereen het eens met dat plan. [naar artikel]
Een op vier Belgische werknemers die onder een contract van onbepaalde duur liggen, rijdt met een bedrijfswagen. Dat blijkt uit cijfers van de HR-dienstverlener Securex. De ‘War for Talent’ zorgt voor een exponentiële stijging bij bedrijfswagens. Volgens Heidi Verlinden van Securex zouden bedrijfswagens sneller in de strijd gegooid worden bij sollicitatie- of loopbaangesprekken. Een voorstel […] [naar artikel]
Je loon bestaat uit meer dan wat je op je bankrekening krijgt. Met bedrijfswagens, maaltijdcheques en zo meer probeert je werkgever ervoor te zorgen dat je netto zo veel mogelijk overhoudt van je loon. Ook de verloning via auteursrechten kan je heel wat fiscale voordelen bieden, zegt onze geldexpert Michel Maus. “Het lijkt eigenaardig dat ook werknemers daarvan kunnen profiteren, maar dat komt door de zeer ruime invulling van dat begrip ‘auteursrechten’.” [naar artikel]
Wordt er gesnoeid in de RSZ-voordelen van topsporters - en met name het profvoetbal? Deze week hakt de regering De Croo de knoop door. Er liggen vier voorstellen op tafel. Het voetbal rekent op MR-voorzitter Bouchez om de meubelen te redden. [naar artikel]
Ruim een op de drie bedrijven geraakt niet tijdig klaar om tegen 2026 een volledig elektrisch wagenpark te hebben. Bijna 70 procent worstelt met de parkeerinfrastructuur en de risico’s rond brandveiligheid die de elektrificatie van hun bedrijfswagens met zich meebrengt. Dat blijkt uit een enquête van ‘AON’, dat actief is op het vlak van risicomanagement voor bedrijfswagens, en het vakblad ‘FLEET’. [naar artikel]
Minister van Sociale Zaken Maggie De Block (Open Vld) en haar collega van Financiën Johan Van Overtveldt (N-VA) waarschuwen ervoor dat ondoordachte wijzigingen aan de (para)fiscale voordelen voor profvoetbalclubs nefast kunnen uitdraaien voor clubs uit lagere afdelingen en andere sporttakken. “We moeten opletten voor steekvlampolitiek”, klonk het woensdag in de Kamer. [naar artikel]
Voor het eerst in jaren is het aantal bedrijfswagens niet meer aangegroeid. Dat blijkt uit cijfers van 2023. De elektrificering doet de kosten voor de werkgevers stijgen, terwijl werknemers minder vaak vragende partij zijn. Dat schrijft ‘De Standaard’. [naar artikel]
CD&V is niet opgezet met de tijdelijke werkloosheidsregeling die 1A-clubs Waasland-Beveren en Cercle Brugge doorgevoerd hebben voor hun profvoetballers. De partij kondigde aan te zullen samenzitten met andere fracties om een herziening van de fiscale en sociale gunsten uit te werken voor profvoetballers. Precies waar de Pro League schrik voor had. [naar artikel]
U zou denken dat een lockdown en thuiswerk ons doet nadenken over bedrijfswagens. Dat is ook zo: er zijn nooit meer bedrijfswagens op de weg gespot. In 2020 had 1 op 5 bedienden een bedrijfswagen. Dat weet HR-specialist Acerta. Dat is een stijging met 5 procent, toch opvallend in een jaar waarbij de auto grotendeels […] The post Meer bedrijfswagens in pandemiejaar appeared first on Business AM. [naar artikel]
Om de regeling van de bedrijfswagens erdoor te krijgen, heeft premier Alexander De Croo (Open VLD) allerhande dossiers samengebracht. Waardoor de bedrijfswagens nu geblokkeerd zit op een antifraudemaatregel in de vleessector. [naar artikel]
45 procent van de Limburgse kmo’s met bedrijfswagens wil die vloot volledig elektrisch maken tegen 2026. Een derde van die bedrijven begint volgend jaar al met de installatie van laadpalen op het werk. [naar artikel]
Met de ‘war for talent’ in volle gang, schakelen werkgevers een tandje bij in het aanbieden van extralegale voordelen. Daarmee maken ze hun vacatures en bestaande jobs aantrekkelijker en hebben ze meer kans dat hun werknemers tevreden zijn over hun werkgever. Benieuwd welke voordelen er trending zijn? We zetten ze voor je op een rij! [naar artikel]
België zou bedrijfswagens zwaarder moeten belasten, om dan met de opbrengst daarvan de loonkosten naar beneden te halen. Dat adviseert een studiedienst van de Europese Commissie na een onderzoek van de Belgische bedrijfswagens. [naar artikel]
Veel bedrijven moeten binnenkort meer geld ophoesten voor de bedrijfswagens van hun personeel. Oorzaak is een nieuwe richtlijn van de Btw-Administratie over de aftrek van btw-kosten voor bedrijfswagens. 'De werkgevers zullen de gevolgen voelen', waarschuwt Jochen Bessemans van werkgeversorganisatie VOKA. [naar artikel]
Premier Alexander De Croo wil jaarlijks 30 miljoen euro ophalen door te knippen in het sociale en fiscale voordeel van voetballers. Alleen is er in die voordelen veel meer te rapen, tot wel 200 miljoen. Bevoegde vicepremiers Vandenbroucke en Van Peteghem wilden dan ook veel meer bijschaven. De verwachting is dat het gunstregime voor sporters dit weekend als pasmunt wordt gebruikt bij de begrotingsbesprekingen. [naar artikel]
Profvoetballers die na hun carrière meteen als hoofdtrainer starten bij een profclub, halen gemiddeld mindere resultaten dan hun collega’s die eerst assistent- of jeugdcoach zijn. Dat blijkt uit een onderzoek van UGent en het kenniscentrum van de Belgische Voetbalbond. [naar artikel]
0,6 procent van de bedrijfswagens in België is elektrisch, blijkt uit een bevraging van Acerta bij werkgevers. Een vervijfvoudiging van de elektrische wagens in het Belgische bedrijfswagenpark, dat klinkt goed. Maar in totaal betekent dat nog steeds dat nauwelijks 0,6 procent van de bedrijfswagens elektrisch is, zeer weinig dus. Om tot die cijfers te komen, […] The post Half procent van de bedrijfswagens is elektrisch appeared first on Business AM. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.