Laadpaalklevers, bestuurders van elektrische wagens die bij een laadpaal parkeren maar hun wagen niet of veel te lang laten opladen, worden niet beboet. De Vereniging van Steden en Gemeenten (VVSG) wil dat dat verandert, zo meldt Radio 2. [naar artikel]
Laadpaalklevers, bestuurders van elektrische wagens die bij een laadpaal parkeren maar hun wagen niet of veel te lang laten opladen, worden niet... [naar artikel]
In een parking in de Parijsstraat hebben onbekenden in het paasweekend een laadpaal voor elektrische wagens gestolen. Ze konden de parking betreden en koppelden het laadstation los. [naar artikel]
De eerste publieke laadpaal voor elektrische wagens in Limburg staat in Borgloon. De voorzitter van Infrax Limburg, Eric Awouters, heeft de laadpaal vandaag ingehuldigd samen met de burgemeester van Borgloon. [naar artikel]
De stad Mechelen wil een nieuw type laadpaal voor elektrische wagens uitproberen: de Lupys. Het gaat om een laadpaal die in de hoogte, tegen de voorgevel van een huis wordt gemonteerd. Op die manier heb je geen oplaadkabel op de rijbaan of op het voetpad. De stad zoekt nu Mechelaars die willen meewerken. [naar artikel]
De meeste Vlaamse gemeenten willen liever geen trajectcontroles op basis van GAS-boetes. Dat blijkt uit een onderzoek van de Vlaamse overheid dat HLN kon inkijken. Zelfs een groot aantal gemeenten die er gebruik van maken, willen ervan af. Nochtans waren lokale trajectcontroles toch de nieuwe melkkoe voor onze gemeenten? Wat is er aan de hand? [naar artikel]
Vlaanderen wil tegen 2025 een laadpaal voor bestuurders van elektrische wagens binnen de 250 meter van de woonst. Wie geen mogelijkheid heeft om op privaat terrein een laadpaal te plaatsen zal er een kunnen aanvragen binnen die perimeter. Dat maakt Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) vandaag bekend. Minister Peeters zet op het […] [naar artikel]
Laadpaalklevers, bestuurders van elektrische wagens die bij een laadpaal parkeren maar hun wagen niet of veel te lang laten opladen, worden niet beboet. De Vereniging van Steden en Gemeenten (VVSG) wil dat dat verandert, zo meldt Radio 2. [naar artikel]
Met het Belgische wetsvoorstel om vanaf 2026 alleen nog maar emissievrije bedrijfswagens fiscaal interessant te maken, zijn elektrische wagens mogelijk aan een opmars bezig. Maar wat heb je thuis nodig voor een elektrische auto? Kan je overal een laadpaal installeren? En hoe zit het in de stad? Wij geven een praktisch overzicht. [naar artikel]
Vlaanderen wil tegen 2020 vijfduizend publieke laadpalen voor elektrische wagens installeren. Het Antwerpse aandeel bedraagt 272 laadpalen. Maar het is allesbehalve simpel om zelf een laadpaal aan te vragen, zo klaagt Frederik Saen van Antwerpen-Linkeroever aan. [naar artikel]
Met de snelle opkomst van elektrische wagens vragen ook talrijke huurders zich af of ze een laadpaal kunnen installeren bij hun woning. Draag je daar zelf de kosten voor? En hoe zit dat dan met de brandverzekering? Independer.be adviseert. [naar artikel]
Iedereen een elektrische laadpaal thuis? Bij Planet Group op The Loop is het binnenkort geen sciencefiction meer, maar realiteit. Het ICT-bedrijf heeft al het grootste elektrische wagenpark van het land en wil tegen 2024 alléén nog elektrische bedrijfswagens. En dus krijgen werknemers die niet in de stad wonen, een eigen laadpaal thuis. “Op kosten van de firma.” [naar artikel]
Het Belgische cleantechbedrijf Smappee heeft dinsdag zijn EV Base voorgesteld, een slimme laadpaal voor elektrische wagens die voornamelijk gericht is naar bedrijven. [naar artikel]
Truienaar Chris Baens kreeg een origineel nieuwjaarsgeschenk: een parkeerbon, bezorgd door de stad Hasselt. Chris had zijn diesel geparkeerd op een plek waar een laadpaal voor elektrische wagens stond. Dat mag dus niet zomaar. [naar artikel]
Volgend jaar zal iedere Brusselaar binnen 150 meter van zijn woning over een laadpaal beschikken voor elektrische wagens. Dat belooft de Brusselse minister van Leefmilieu Alain Maron (Ecolo). In het Brussels Gewest zijn momenteel 2.000 laadpunten publiek toegankelijk. [naar artikel]
Eerder dit jaar werd aangekondigd dat tegen 2020 er 2.500 nieuwe publieke laadpalen voor elektrische wagens worden geplaatst. Eandis en Infrax, die in heel Vlaanderen behalve Sint-Truiden, Antwerpen en Leuven instaan voor de palen, hebben nu aangekondigd dat 750 van die laadpalen volgend jaar al worden geplaatst. In elke gemeente, zelfs in Herstappe, komt volgend jaar minstens één laadpaal. "We werken volgens het principe 'laadpaal volgt wagen'", legt minister van Energie Bart Tommelein uit. [naar artikel]
De Britse regering zal vanaf volgend jaar de installatie van laadpalen voor elektrische wagens verplichten bij alle nieuwe huizen en gebouwen. Dat melden verschillende Britse media. [naar artikel]
Alleen 100 procent elektrische wagens mogen parkeren aan een laadpaal. Hybrides niet, want die kunnen nog terugvallen op een brandstoftank. Dat zegt federaal minister van Mobiliteit François Bellot (MR). Hij laat lokale besturen ook toe de parkeerduur te beperken tot de laadtijd. [naar artikel]
15 gemeenten in Oost-Vlaanderen lanceren vandaag “Valckenier Share”, een nieuw autodeelsysteem met elektrische wagens. Het is voor het eerst dat meerdere gemeenten samenwerken aan één systeem. “Je kan een auto huren in elke deelnemende gemeente. Bovendien moet je geen abonnement of inschrijvingskosten betalen.” [naar artikel]
Wie een elektrische wagen heeft, weet dat het niet evident is een laadpaal te vinden die ook nog eens vrij is. En na een paar uur laden, moet je die plaats dan vrijmaken. Enkele Antwerpenaren hebben een mobiele laadpaal en daarmee komen ze naar de klant, die je kan reserveren met een app. [naar artikel]
01:01 Koopt u een elektrische wagen, dan moet u meteen ook beslissen welke laadpaal u zult aanschaffen. Voor de meesten is dit nog onbekend terrein. Aan de hand van 8 vragen willen we u helpen bij uw keuze. [naar artikel]
Op de parking achter de Sint Martinuskerk in Meeuwen is de eerste openbare elektrische laadpaal geïnstalleerd. Iedereen met een elektrische wagen kan zijn batterij aansluiten en via een betaalsysteem met een kaart stroom tappen. Hoe snel je een wagen kan opladen, is afhankelijk van de batterij. [naar artikel]
De Duitse autotoeleverancier Bosch heeft vandaag een prototype voorgesteld van een intelligente laadpaal voor elektrische auto's. Het bedrijf wil... [naar artikel]
Lees dit artikel: Hasseltse ondernemer ontwikkelt laadpaal voor rijhuisbewoners De Hasseltse ondernemer Danny Vaes heeft een slimme laadpaal voor elektrische wagens ontwikkeld die een oplossing voor mensen zonder oprit of garage moet bieden. Het nieuwe systeem is maandag in Hasselt voorgesteld, in aanwezigheid van de Vlaamse ministers Bart Somers en Lydia Peeters (Open Vld). Het nieuwe LUPYS-systeem (Line UP Your Street) ziet er in […] Lees dit artikel: Hasseltse ondernemer ontwikkelt laadpaal voor rijhuisbewoners [naar artikel]
01:04 In tegenstelling tot Groen willen de andere Vlaamse partijen het systeem van de bedrijfswagens overeind houden. Op termijn wel enkel voor CO2-neutrale en dus elektrische wagens. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.