Wie op zoek is naar een nieuwe auto, laat best ook de optie van een wagen op aardgas (CNG) de revue passeren. Volgens een onderzoek van automobilistenorganisatie VAB kan een CNG-auto financieel erg interessant zijn. Aan plug-in hybrides daarentegen hangt een hoog kostenkaartje per kilometer. Dat meldt VAB zondag. [naar artikel]
Vanaf 1 januari 2021 wordt de inschrijvingstaks van voertuigen en de jaarlijkse verkeersbelasting in Vlaanderen op een andere manier berekend. Dat laat Vlaams minister van Financiën en Begroting Matthias Diependaele (N-VA) weten. Wie een wagen heeft die veel CO2 uitstoot, zal meer betalen. De nieuwe berekening geldt enkel voor nieuwe wagens die worden ingeschreven. Alleen volledig elektrische wagens zullen geen verkeersbelasting moeten betalen: het voordeel voor CNG-wagens en plug-in hybrides valt weg. [naar artikel]
Plug-in hybride wagens kunnen tot vier keer meer brandstof verbruiken dan beloofd. Dat blijkt uit een onderzoek van de Britse consumentenorganisatie Which?, dat vandaag gepubliceerd is. Uit het onderzoek blijkt dat sommige populaire plug-in hybride voertuigen (PHV’s) veel meer vervuilen in reële omstandigheden dan de autoconstructeurs beweren. De 22 auto’s die getest werden – onder […] The post ‘Plug-in hybrides verbruiken tot vier keer meer brandstof dan beloofd’ appeared first on Business AM. [naar artikel]
Als we de autobouwers mogen geloven, dan zijn plug-in (of oplaadbare) hybrides de beste manier om de consument op relatief korte termijn, en vooral... [naar artikel]
Tijdens het derde kwartaal van dit jaar hadden elektrische en hybride wagens in de Europese Unie in de totale autoverkoop een aandeel van 43 procent. Dat blijkt uit een rapport van de Europese Vereniging van Autofabrikanten (Acea). Tijdens dezelfde periode vorig jaar had dit type wagens – elektrische voertuigen, plug-in hybrides en hybrides – in […] [naar artikel]
In de aanloop naar elektrische wagens, wordt een plug-in hybride wel eens als de ideale tussenstap gezien. Je leert omgaan met laadkabels en laadpalen, maar zonder autonomiestress. Want wanneer de batterij leeg is, kan je nog altijd gebruik maken van de verbrandingsmotor. HLN Drive selecteerde een ideale plug-in hybrides voor ieder rijprofiel. [naar artikel]
In de aanloop naar elektrische wagens, wordt een plug-in hybride wel eens als de ideale tussenstap gezien. Je leert omgaan met laadkabels en laadpalen, maar zonder autonomiestress. Want wanneer de batterij leeg is, kan je nog altijd gebruik maken van de verbrandingsmotor. HLN Drive selecteerde een ideale plug-in hybrides voor ieder rijprofiel. [naar artikel]
Om CO2-boetes van Europa te vermijden, zullen veel automerken dit jaar fikse kortingen geven op plug-inhybrides. In de hoop zo meer wagens te kunnen verkopen die minder uitstoten. De Zwitserse zakenbank UBS voorspelt een prijzenslag. “Ze gaan die hybride auto’s wellicht agressief op de markt duwen.” [naar artikel]
De plug-inhybridemotor is één van de populairste aandrijvingen van het moment. Deels elektrisch, deels op fossiele brandstoffen en ecologisch één van de betere oplossingen. Maar met welke wagens kan je puur elektrisch de grootste afstanden afleggen? HLN Drive zocht het uit! [naar artikel]
De plug-in hybride motor is één van de populairste aandrijvingen van het moment. Deels elektrisch, deels op fossiele brandstoffen en ecologisch één van de betere oplossingen. Maar met welke wagens kan je puur elektrisch de grootste afstanden afleggen? HLN Drive zocht het uit! [naar artikel]
Plug-in hybride elektrische voertuigen - ook de meest recente modellen - vervuilen veel meer dan de autoconstructeurs beweren. Dat klaagt Transport and Environment (T&E) aan op basis van praktijktesten. De Europese federatie van milieuverenigingen vindt dan ook dat overheden een einde moeten maken aan het subsidiëren van de aankoop en de royale belastingvrijstellingen voor deze modellen, die volgens T&E een nieuw emissieschandaal aanwakkeren. [naar artikel]
De Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn heeft de aankoop van 44 nieuwe plug-in hybride bussen goedgekeurd. Daarnaast worden nog eens 280 hybrides omgevormd tot e-hybride bussen. “Met de inzet van deze bussen zet De Lijn een volgende stap naar het emissievrij rijden in stadskernenâ€, aldus Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters (Open Vld). [naar artikel]
Afhankelijk van je rijgewoontes is het interessant om alternatieve brandstoffen te overwegen. Maar welke? Naast elektrische modellen en plug-inhybrides is een hybride die je niet hoeft in te pluggen een betaalbaardere oplossing. Dit zijn 8 nieuwkomers in het genre die op het Autosalon te zien zijn. [naar artikel]
Plug-in hybride auto’s worden alsmaar populairder. Velen zien hen als de ideale tussenstap van traditionele brandstofwagens naar volledig elektrische auto’s. Maar welke modellen waren afgelopen jaar het populairst? HLN Drive vroeg het na. [naar artikel]
Lees dit artikel: BMW heeft een miljoen elektrische wagens verkocht; hybrides blijven voorlopig populairst De verkoop van elektrische auto’s – zowel puur elektrische modellen als hybride voertuigen – heeft bij de Duitse autofabrikant BMW de grens van een miljoen exemplaren overschreden. Tegen midden dit decennium wil de constructeur een volgende mijlpaal van twee miljoen exclusief elektrische wagens bereiken. Dat heeft Pieter Nota, binnen de raad van bestuur van BMW […] Lees dit artikel: BMW heeft een miljoen elektrische wagens verkocht; hybrides blijven voorlopig populairst [naar artikel]
Plug-inhybride wagens zijn geen alternatief voor volledig elektrische wagens. Ze stootten volgens een recent onderzoek zelfs behoorlijk meer uit dan de voorgeschreven normen. [naar artikel]
Het aantal elektrische of plug-in hybride wagens in Vlaanderen stijgt wel, maar van een grote groene golf in het Vlaamse wagenpark is nog geen sprake. Dat blijkt uit cijfers die N-VA-parlementslid Andries Gryffroy heeft opgevraagd bij minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld). Zo rijden er momenteel 77.645 elektrische of plug-in hybride wagens rond tegenover zo'n 46.000 wagens vorig jaar. [naar artikel]
Plug-in-hybridewagens stoten in werkelijkheid gemiddeld 2,5 keer meer CO2 uit dan de officiële testwaarden. Dat beweert de groene drukkingsgroep Transport & Environment UK woensdag op basis van nieuw onderzoek. [naar artikel]
Vanaf volgend jaar gaat Vlaanderen auto’s anders belasten. Er wordt dan gebruik gemaakt van de nieuwe CO2-meting volgens de zogenaamde WLTP-cyclus. Sommige wagens zullen zwaarder worden belast, andere weer lichter. De vrijstellingen voor plug-in hybrides en cng-wagens verdwijnen. Dat maakte Vlaams minister van Financiën Matthias Diependaele vrijdag bekend. [naar artikel]
Hoewel het marktaandeel van elektrisch aangedreven auto's momenteel nog steeds weinig voorstelt, komt snel verandering in nu grote volumemerken zoals Renault hun aanbod aan betaalbare e-modellen in de breedte uitbreiden. Dankzij Clio E-Tech Hybrid, Captur E-Tech Plug-in Hybrid en Mégane E-Tech Plug-in Hybrid komt elektrische autorijden binnen het financieel bereik van een ruimer publiek. [naar artikel]
De verkoop van plug-in-hybride auto's zit sterk in de lift, maar het beoogde positieve effect voor het milieu wordt daarmee niet bereikt. "Als je kijkt naar de gemiddelde uitstoot van auto’s in Europa, dan kan een benzine- of dieselwagens gemakkelijk 120 gram CO2 per kilometer uitstoten. Die grote plug-in-hybrides zitten daar heel snel boven. Dan ga je naar een uitstoot 150 of 160 gram CO2 per kilometer", legt William Todts van Transport en Environment uit in "De wereld vandaag". [naar artikel]
Plug-inhybride wagens zijn geen alternatief voor volledig elektrische wagens. Ze stootten volgens een recent onderzoek zelfs behoorlijk meer uit dan de voorgeschreven normen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.